K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2018, 18:01   #1
VBO
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2018
Indlæg: 6
Styrke: 0
VBO er ny på vejen
Ressourseforløb

Nogen herinde, der ved præcis, hvordan reglerne omkring praktikforløb er, hvis man bliver tildelt ressourceforløb. Tænker om tidligere forsøg/tiltag fra tidligere vil blive regnet med.

På forhånd tak og god dag derude.
VBO er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2018, 18:04   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Uanset om det sker i ressourceforløb eller ej, kan praktikforløb være relevant i noget tid.
Det kommer jo også an på hvor gamle de praktikforløb er, og om der er sket noget specielt i mellemtiden.
Hvis du f.eks. siden sidste praktik har været på et kursus eller i noget behandling, der forbedrede din tilstand, kan resultatet af eventuelle praktikker før det, være misvisende.
Det samme hvis din tilstand er forværret siden.

Men hvis du nu allerede har været i praktik i f.eks. en dagligvarebutik, og fandt ud af at det var helt skidt da de ikke i de typer opgaver, kunne overholde dine skånebehov. Så vil det nok ikke være relevant at prøve en praktik i dagligvarebutik igen
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2018, 19:02   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af VBO Se meddelelser
Nogen herinde, der ved præcis, hvordan reglerne omkring praktikforløb er, hvis man bliver tildelt ressourceforløb. Tænker om tidligere forsøg/tiltag fra tidligere vil blive regnet med.
Det kan godt være en god ide, at gentage en praktik, for ligesom at stadfæstedet resultat man tidligere er kommet frem til... så kan man jo sige at man ER stationær, hvis den nye praktik viser det samme som den første.
Efter en ny praktik vil man have et stærkere stykke papir, til at tage med ind i fremtiden, hvad det end er man søger !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2018, 04:34   #4
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Lidt OT, men jeg synes det er virkeligt scary!, hvile uhyrligheder i andre må gennemgå, i "resourceforløb, praktikker, Fleks, og hvad de kalder det hele.

Jeg fik min førtidspension på en halv time ?
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2018, 08:30   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af snoozz Se meddelelser
Lidt OT, men jeg synes det er virkeligt scary!, hvile uhyrligheder i andre må gennemgå, i "resourceforløb, praktikker, Fleks, og hvad de kalder det hele.

Jeg fik min førtidspension på en halv time ?
Men nu er jeg ikke syg nok til en førtidspension, da jeg har en arbejdsevne på 6 timer om ugen.
Og derfor kan jeg ikke få førtidspension på en halv time

Udover det, så er det jo ikke fordi du helt ukendt for systemet, er trådt ind fra gaden og fået førtidspension på en halv time.
Så husk at medregne perioden før det også
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2018, 11:18   #6
VBO
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2018
Indlæg: 6
Styrke: 0
VBO er ny på vejen
Tak for alle input.
VBO er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension