K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2014, 09:32   #1
Boligløs
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2014
Lokation: Bornholm
Indlæg: 1
Styrke: 0
Boligløs er ny på vejen
flytte til spanien

Jeg er førtidspensionist pga sclerose og derfor kunne jeg virkelig godt tænke mig at flytte til Spanien, da klimaet er godt for mig, men pga en handicapbil som ikke er færdigbetalt! virker det umuligt??
Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre ??
venlig hilsen mig
Boligløs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2014, 09:50   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Boligløs Se meddelelser
Jeg er førtidspensionist pga sclerose og derfor kunne jeg virkelig godt tænke mig at flytte til Spanien, da klimaet er godt for mig, men pga en handicapbil som ikke er færdigbetalt! virker det umuligt??
Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre ??
venlig hilsen mig
Du får nok det bedste svar på kommunen (billånet) og Udbetaling Danmark (pensionen)

mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2014, 09:50   #3
jyttep57
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Lokation: sjÐ***Ð*’В¶lland
Indlæg: 54
Styrke: 12
jyttep57 er ny på vejen
Ikke for at komme med et åbenlyst (for undertegnede) svar, men kan du ikke prøve at sælge den ?
Hvis den er umulig at komme af med til en fair pris, så gå ned i pris.
Målet må vel på sigt være at komme til at stå gældsfri.
Mindre gæld = Hurtigere kan du komme til spanien.

http://www.handicapbiler.dk/

Held og lykke.
jyttep57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2014, 10:20   #4
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jyttep57 Se meddelelser
Ikke for at komme med et åbenlyst (for undertegnede) svar, men kan du ikke prøve at sælge den ?
Hvis den er umulig at komme af med til en fair pris, så gå ned i pris.
Målet må vel på sigt være at komme til at stå gældsfri.
Mindre gæld = Hurtigere kan du komme til spanien.

http://www.handicapbiler.dk/

Held og lykke.
Hvis du sælger en handicapbil hvor lånet ikke er færdigbetalt, vil der være en restgæld foruden der evt. kan være en "merpris" der ikke er nedskrevet. Denne "merpris" skal indfries af låntager. "Merpris" dækker bl.a. over ekstraudstyr, bilpris udover standardpris hvis der er behov for en ekstra stor og dyr bil, evt. uden afgift (kassevogn)

Så det er uoverskueligt at rådgive om her.

mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2014, 12:20   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Boligløs

Vær obs på, at du ikke kan få de her danske sociale ydelser, når du vælger at flytte til Spanien...
Jeg tænker, at når du allerede har fået bevilget handicapbil, kan du godt få den med til Spanien, men skal fortsætte med at indbetale til, du er færdig med det. Men du kan ikke søge om handicapbil igen (udskiftning), når du bor i Spanien. Det er mit bud, da jeg selv arbejder på det sociale område. Men kontakt kommunen for nærmere rådgivning. Vi herinde kan ikke altid svare 100 % på tingene, da de fleste herinde selv er syge...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2014, 16:54   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Støtte til køb af bil (SEL § 114)

Kære Boligløs.

Her er det vigtigt at du ved og ikke tro. Du skal have alt 100% på skrift, før du træffer beslutninger, som ellers kunne være skønt for dig.

http://danskhandicapforbund.dk/det_f...l_koeb_af_bil/

"Brug af bilen

Bilen skal stå til rådighed for den der har fået bevilget den, og den må ikke udlånes i længere tid af gangen. Bilen kan højest medtages til udlandet i en måned. Dette er beskrevet i udlandsbekendtgørelsen
."

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=128938

"§ 3. Ved midlertidige ophold i udlandet på op til en måned bevarer modtageren de typer af hjælp, der er nævnt i § 1, stk. 2, uden at ansøge kommunen herom. Dog skal betingelserne i § 2 være opfyldt. Ved midlertidige ophold i udlandet, der overstiger en måned, skal modtageren, før udlandsopholdet påbegyndes, ansøge kommunen om bevarelse af hjælp. Den periode, i hvilken hjælpen i det enkelte tilfælde kan bevares, afhænger af formålet med hjælpen og de konkrete omstændigheder, herunder karakteren af hjælpen."

Så du skal vide og have dokumentation for at det du gør er korrekt.

Held og lykke med projektet.

Bedste hilsner

Peter, som vil med
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-07-2014, 06:10   #7
gonda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 98
Styrke: 14
gonda er ny på vejen
Prøv lige at læse lånebetingelser på bilen
Hvis der står: bilen forbliver. långiverens ejendom indtil hele beløbet er betalt (eller noget lignende) betyder det at du kan afleveren bilen til dem uden videre. Du skylder intet udover ydelserne for den tid du har brugt bilen
gonda er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension