K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2011, 16:38   #51
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det hedder nu altså stadigvæk assistent idag når man har uddannelse bag sig.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 16:45   #52
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
I start-90'erne underskev "bossen" på mit studiekontor sig som Overassistent.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 16:48   #53
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej Carmen

HG (Handelsskolens Grundforløb) er det nye navn for EFG handel og kontor. Det er et skoleår med undervisning i de alm. fag som samfundsfag, IT, dansk, engelsk, tysk/fransk/spansk og så salg og service og erhvervsøkonomi/virksomhedsøkonomi, som er de fag man ikke har på fx. HF, HTX og STX (det alm.gymnasie).

Der er mange lektier, men det var et spændende år. Det er dog muligt, at få merit for nogle fag, hvis man har bestået dem på et højere niveau i forvejen.

V står for voksne, her skal man være fyldt 25år eller lidt yngre, hvis man har været på arbejdsmarkedet.

Så i stedet for at tage HG med de unge på 15-17år, som tager 2 år, så kan den tages på 1 år.

HGS er en HG for folk med en studentereksamen, HF, HTX osv. og tager kun 12 uger, da de kun skal have de få fag de mangler.

Tror ikke jeg kan finde på så meget mere at fortælle om det, men ellers spørg løs.

MVH. Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 16:54   #54
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Således grundigt oplyst, Piamus, takker jeg ydmygt for indføringen :-)

...jeg kan bruge masser af det!

Og STORT tillykke med uddannelsen - godt gået under de givne omstændigheder!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 17:03   #55
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Jasch det har jeg ikke viden til at modsige, ved bare at en kontorassistent godt kan have en kontoruddannelse bag sig.

-Men jeg så godt et sted at man skrev Assistent som faglært og kontorassistent som ufaglært, men det var en gammel løn statistik jeg fandt det i.

Selvfølgelig bliver ens uddannelses papirer ikke ændret, bare fordi titlen officielt bliver det, men det var nu også bare som oplysning, så alle ikke går ud fra, at de får løn som ufaglært, fordi der står kontorassistent på kontrakten.

Det er også lidt misvisende, at det står så forskelligt, Assistent, kontorassistent med speciale og kontorfunktionær med erhvervsuddannelse er det samme. Kontorassistent og kontorfunktionær uden erhvervsuddannelse er også det samme. (Vi havde ikke ufaglært der hvor jeg var, så jeg aner ikke hvad de ville kalde en ufaglært, måske kontormedarbejder, aner det ikke. Vi havde heller ikke noget der hedder overassistent, men en administrationsleder.)

Ikke nemt at finde rundt i..

MVH:
Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 17:21   #56
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
1000 tak Carmen.

Sclerosen blev diagnostiseret imellem HG og min elevtid, men trætheden blev værre og værre og efter det sidste attak i marts 2011, blev det rigtig hårdt.

Jeg var jo bange for at blive forlænget eller at blive fyret, så de sidste 6mdr var ren tortur (arbejdspladsen og kollegaerne var skam ok, det var bare enormt hårdt pga det press jeg udsatte mig selv for og så min ansvarsfølelse som ikke var på min side.

Adhd'en startede jeg på medicin for i 2010, men desværre påvirker begge lidelser koncentration og hukommelse, så det er en skidt cocktail.

Nu venter jeg bare på en indkaldelse fra baldersgade, så jeg kan få gang i min afklaring, latterligt at man skal vente 8 uger, når man ved hvad man skal igennem.

Mvh. Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 17:32   #57
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser

Nu venter jeg bare på en indkaldelse fra baldersgade, så jeg kan få gang i min afklaring, latterligt at man skal vente 8 uger, når man ved hvad man skal igennem.

Mvh. Piamus
Ja, desværre er min erfaring, at simple sager bliver gjort SÅ komplicerde i denne by - ofte med standardforklaringen "omstruktureringer".

Alt det bedste for dig - du har nået dit mål trods svære fohindringer, det giver råstyrke!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 17:39   #58
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Tak Carmen

Jeg håber råstyrken er nok, til det komunale kaos jeg skal igang med.

Nu må jeg hellere begrænse mig, det er jo en helt andens tråd vi er på.


Fortsat god aften.

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra flexjob til alm. arbejde sabina_bjerre Spørgsmål ang fleksjob 8 01-03-2012 18:14
Kontor - flexjob - annonce - københavn Piamus Dit og Dat 0 17-01-2012 00:22
Flexjob, frivilligt arbejde? phhmw Spørgsmål ang fleksjob 16 31-01-2011 22:03
Fra Flexjob til almindeligt Arbejde laust Spørgsmål ang fleksjob 6 21-12-2006 11:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension