K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2012, 19:21   #1
mortilm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Lokation: østjylland
Indlæg: 38
Styrke: 14
mortilm er ny på vejen
stationær lidelse - Godt eller skidt ??

Sidst sagen var for læge-konsulenten var den iflg ham ikke stationær - sgp blev forlænget 39 uger. Sidste ortopæd-kirurgiske spec læge erklæring til ulykkesforsikringen erklærer lidelsen stationær med væsentlige skånebehov fremover.

Har dette nogen betydning for sygedagpengene ? hvad sker der når kommunens lægekonsulent erklærer lidelsen for stationær ??
mortilm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 20:59   #2
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Det er vel kun godt?
Du skal jo stadig have afklaret din arbejdsevne, og det er den ikke blot fordi du nu er dømt stationær. Faktisk burde det alle gange være nemmere at afklare din arbejdsevne, fordi din tilstand ikke længere vil ændre sig
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 21:10   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det jo rigtigt skidt,for det betyder at du skal lære at leve med det .

Du vil forsætte på sygedagpenge indtil du er arbejds prøvet og bliver vuderet til flex eller pension .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 07:43   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Det jo rigtigt skidt,for det betyder at du skal lære at leve med det .

Du vil forsætte på sygedagpenge indtil du er arbejds prøvet og bliver vuderet til flex eller pension .
Nej, det er altså ikke helt korrekt...

Grundlæggende peger den 39 ugers forlængelse med henblik på afklaring, på ordinært job.
Derfor er det meget VIGTIGT at man holder øje med kommunen nu...

Jeg har flere eksempler i "min stald" på at når borgeren bliver stationær med væsentlige skånebehov og er forlænget efter § 27 stk. 1. nr. 2, så vender kommunen på en tallerken og siger nogenlunde sådan her: "Nu er der jo ikke åbent for det ordinære job mere, som denne paragraf henviser til, derfor kan du ikke forlænges mere... Farvel..."

Det er slet ikke korrekt at kommunerne gør sådan, da de jo så skal vælge en anden paragraf at forlænge efter, i dette tilfælde § 27 stk. 1. nr. 4, men det "glemmer" de lige i deres hastværk...

Så rådet her er at man skal holde skarpt øje med kommunen!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 08:10   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jo men 27 stk 1 nr 4 den siger arbejdsprøvning så helt forkert er det vel ikke ,at det skal være næste skridt Ricky M

Min søn sidder lidt i den samme suppe das,bort hans papir siger der plads til forbedringer-det bare ikke sket forandring det sidste ½ år,han afsluttede dec anden aktør,uddannelse eller arbejdsprøvning-siden har han ingen ting hørt.
Så venter lidt bumpen springer snart.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 08:27   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Cleo, du har ret i at § 27 stk. 1. nr. 4 siger arbejdsprøvning, men det gør nr. 2 for så vidt også...

Og her er problemet... Kommunerne ved jo efterhånden (via principafgørelse 25-11 som jeg har være med til tilblivelsen af) at § 27 stk. 1 nr. 4 nu er en garantiforeskrift i forhold til at det forløb SKAL ende med enten fleks eller førtid... Og det er de jo som bekendt ikke meget for...

Min procedure i sådanne sager er at jeg er stille i ca. 1 døgn når de har forlænget efter nr. 2, og så klager jeg for at flytte dem over på nr. 4... Fordelen er her at der er chance for at få ret, derudover må de IKKE stoppe npget som helst, da en klage IKKE har opsættende virkning
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt eller skidt??? funklen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 21-09-2013 20:44
Er det godt eller skidt at have et flexjob? Christina♥ Spørgsmål ang fleksjob 13 01-10-2011 22:09
Hvad synes I, godt eller skidt.... Susanne2412 Alt det andet 5 04-11-2010 14:30
godt eller skidt? rosemus Alt det andet 22 12-07-2010 07:34
Karen J.ved ikke, om ulighed er godt eller skidt Stella Politik og Samfund 3 24-12-2007 13:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension