K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-09-2011, 22:21   #1
Christina♥
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Alder: 54
Indlæg: 36
Styrke: 13
Christina♥ er ny på vejen
Er det godt eller skidt at have et flexjob?

Jeg håber I vil svare på dette

Hvilke fælder er der i systemet?

Får man en ordenlig løn ?

Hvor kan man blive fanget og går på r*ven i flex systemet?
Christina♥ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 22:28   #2
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
flex job = du er sikker på altid at få mindste overenskomst messing løn .på den gældene område du arbejde under gælder alt ferie pension osv.

fælder hmm kommerm an fra kontanthjælp alså ved visiteration så skal man have 9 måneders flexjob arbejde for at kunne få ledighedsydelse som er op til 91 % af højeste fagpenge sats.

ellers gælder ja flex gælder samme regler som almindeligt arbjde siger du op står du uden penge intil du har overstået den slags karantene.så ja flexjob er godt få løn for 37 timer arbejde måske op til 20 timer eller mere eller lavere. og ja nægter et flexjob osv hvis det er ok med ens skånehendsyn man så ryger ens økonomi
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 23:03   #3
Christina♥
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Alder: 54
Indlæg: 36
Styrke: 13
Christina♥ er ny på vejen
Jeg er bare lidt nervøs over om det er det rette at gøre
Er i tvivl om den krig er værd at starte

men syntes kommunen slipper lige let fra at jeg har et handicap, ved at jeg aldrig kommer til at kunne være på arbejde i 37 timer om ugen pga smerter, så jeg er nødt til at finde ud af om jeg kæmper for et flex eller jeg bruger §56.
Christina♥ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 23:12   #4
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
om du skal eller ej kan jeg ikke sige noget om.
et handicap kan jo være meget.
men vigtigtst er jo mener du selv du har flex i sigte eller tænker du PÅ FP. at man ikkek an arbejde 37 er jo her flex kommer ind i billede.
at få flex tja jo nogen har en kamp andre har ikke,men du kommer ikke uden om arbejdsprøvning for at finde det timer tal der passer dig om det er 25 eller 20 eller 15 tiemr ugendligt
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 23:15   #5
Christina♥
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Alder: 54
Indlæg: 36
Styrke: 13
Christina♥ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
om du skal eller ej kan jeg ikke sige noget om.
et handicap kan jo være meget.
men vigtigtst er jo mener du selv du har flex i sigte eller tænker du PÅ FP. at man ikkek an arbejde 37 er jo her flex kommer ind i billede.
at få flex tja jo nogen har en kamp andre har ikke,men du kommer ikke uden om arbejdsprøvning for at finde det timer tal der passer dig om det er 25 eller 20 eller 15 tiemr ugendligt
Jeg har heller ikke noget imod en arbejdsprøvning, men min sagsbehandler sagde bare "jeg vil ikke sende dig i arbejdsprøvning, for vi ved hvad du kan".. øhh sååå jeg er lidt på den
Christina♥ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 00:26   #6
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Jeg har heller ikke noget imod en arbejdsprøvning, men min sagsbehandler sagde bare "jeg vil ikke sende dig i arbejdsprøvning, for vi ved hvad du kan".. øhh sååå jeg er lidt på den
som jeg forstår det så ved de antal timer osv og om det er flex eller FP så er det store ? jo bare om hun trækker tiden ud
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 00:33   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du skal i hvert fald skrive dig bag øret, at man skal være pænt stærk for at være inde i flekssystemet.

Jobbet er UTROLIGT svært at få fat i, der er mange om buddet, og vejen dertil kan være kringlet...
De fleste bliver aktiveret i de timer de bliver berettiget til hvis de er arbejdsløse, mange sidder på det ene fordummende kursus efter det andet og skriver uopfordrede ansøgninger, endnu flere når aldrig de 9 mdr for at opnå ledighedsydelse da ansættelserne enten er for korte eller der ikke kan skaffes penge, eller at virksomheden ikke har råd på sigt - der er bøvl mht ferier, da mange er kontanthjælpsfleksere og derfor ikke kan få ferie....fordi de ikke kan finde jobbet, og må ase derud af på div kurser.
Som regel er det de fleksere der kan arbejde fra 15 timer og op der er heldigst mht ansættelse.....

Så hvis det er ro og regelmæssighed man som syg har brug for, så kan fleks godt blive NOGET af en overraskelse, så sæt dig rigtig godt ind i tingene...

Der findes selvfølgelig solskinshistorier, og vi værner om dem her på K10, for der går lange perioder mellem dem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 00:46   #8
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Christina♥ Se meddelelser
Jeg har heller ikke noget imod en arbejdsprøvning, men min sagsbehandler sagde bare "jeg vil ikke sende dig i arbejdsprøvning, for vi ved hvad du kan".. øhh sååå jeg er lidt på den
Christine.. kunne du ikke skrive en mail til din sagsbehandler og høre hvormange timer hun forventer/regner med at du kan klare.. bare så du har hendes svar på skrift ..

Og hvis det er flere timer end du selv mener du kan klare, så må du jo lige høre hende igen, hvor søren hun har hittet det antal timer henne

Jeg blev visiteret til flex i 2008 - kom på et kursus 1½ dag efter visitationen.. jeg skulle skrive ansøgninger i 3 mdr..

Fandt aldrig et flexjob, mine skånehensyn var alt for store .... og da jeg havde gået ledig indtil sidste år omkring april, så kom jeg ud i en ny arbejdsprøvning.. denne gang mhb på pension..

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 00:53   #9
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Fandt aldrig et flexjob, mine skånehensyn var alt for store .
står selv i samme situation men komunen mener noget andet selvom læge osv skriver tydeligt noget andet i knæ og rygbelastende nu vil de have mig til at lave/samle opgave =side ned . så sagde hun jammen du kan jo rejse dig op og gå jojojo idioter nogen gange.heldigvis skal jeg snart på sygehuset.det var list af det trælse ang flex job dy får nu
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 08:54   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du ikke kan passe et fuldtidsjob, selv med en §56, vil du jo ikke kunne beholde dit job.

Ergo skal du afklares.

Man kan, efter min mening det man kan, der er således ikke atle om et valg.

Fleksjob kan bevilliges hvis ens arbejdsevne er nedsat med over 50%.
Det lægelige, slalæ selv sagt bakke op om din tilstand.

En god ide SKRIFTLIG at få sagsbehandleren til at skrive "det du kan" da det jo er det hun postulere.
Om ikke andet for at I opnår enighed.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt eller skidt??? funklen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 21-09-2013 20:44
stationær lidelse - Godt eller skidt ?? mortilm Alt det andet 5 25-05-2012 08:27
Hvad synes I, godt eller skidt.... Susanne2412 Alt det andet 5 04-11-2010 14:30
godt eller skidt? rosemus Alt det andet 22 12-07-2010 07:34
Karen J.ved ikke, om ulighed er godt eller skidt Stella Politik og Samfund 3 24-12-2007 13:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension