K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2010, 14:40   #1
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
skat.dk er ved at få en blodprob.

har haft fat i boligsikringen og af den grund måtte jeg lige inde for at se min skat 2011. og min indkomst står alt for højt. i forhold til de oplysninger de har. og da jeg løbene har informeret dem om min indtægt via sygepenge går jeg ud fra at de sidder med de korrekt oplysninger.. som er på 50000 mindre ind skats

har ikke meget fidus til at ringe til stak igen, igen. da jeg kun får en sluder for en sladder om at alt bliver reguleret af sig selv.

så vil høre hvor man ellers kan få hjælp. ? da jeg ikke har råd til at sætte mig i en formue for at betale for skats fejl..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 16:39   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Nu betyder de sjældent det helt store at indtægten er sat for højt... det er mere ændringer i fradrag der betyder noget...
dit forskudsskema er normalt beregnet udfra indkomsten forrige år så måske er det derfor...
Men for at det skal være rigtigt så gå ind på skats side og ændr det...
er venstre side foroven linket er og så kan du vælge om det er for 2010 eller 2011 du vil ændre...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 21:16   #3
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
ok ja er nu ikke så skrap til tal.. men da jeg så hørte hvad jeg var skrevet til og efterfølgende så hvad der stod.. rejste hårende sig godt nok fra hovedet..

men hvem kan gå ind og regne på de tal. for skal ikke have besked om at skal tilbage betale en masse boligsikring tilbage igen i år.

kan kommunen, banken eller andet frivillig forening gøre dette..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 22:04   #4
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Forstår ikke lige helt hvad du mener...
kan du ikke bare rette tallet for din indkomst inde på skat.dk fra det de har sat dig til og til det du ved du får...
hvis det ændrer sig i årets løb kan du jo bare rette det igen til det du så får...
Så regner skattevæsenet det jo ud for dig...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 04:54   #5
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 61
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Det er rigtig nok....Den måde man betaler indkomstskat på idag gør at man temmelig præcist afregner sin skat. Og i mange tilfælde kan evt. skyldig skat indregnes i næste års skat.
Man skal derimod være opmærksom på ændringer i div. fradrag.
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 11:17   #6
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Hexi.. nej jeg er gået fra sygedagpenge og til Fp. men kolonden man kan trykke sig ind på for at rette, føre ikke videre til det næste for rettelse..

og kan se at beløbene er ført vide automatisk både i år 2010- 2011.. plus at alt det fradrag som jeg brugte tidligere..

og det er muligvis forklaring på at jeg har levet på en sten. og har måtte vende vær og en krone for at kunne overleve..



( Stonie: Man skal derimod være opmærksom på ændringer i div. fradrag. )

jo men det er lige der hvor alt bliver sort snak for mig.. ved jeg har en trækprocent på 39.
men aner intet om hvordan man regner sig til det korrekte fradrag og de grønne afgifter der står jeg helt af..

men når de bare vælger at overfør fra år og til år. og giver en de samme fradrag som da man var lønnet før så må mit fradrag jo heler ikke være i orden.

og håber ikke år 2012 skal blive lige så slemt som det var i 2011. hvis det er på grund af fejl som ligger ved skat..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 11:20   #7
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
er der nogen som vil oplyse hvad man ca. skal have har haft i fradrag i år 2011 på sygedagpenge uden værdier som hus m.m. som skal modregnes..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 12:29   #8
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
hej, det nemmeste du kan gøre er at aflevere dokumentation til boligstøtte kontoret og samtidig sige at det er den indkomst du forventer at have for året 2011 så du sikrer at boligstøtten er beregnet korrekt.

Med hensyn til dit skattekort for næste år= bygger på forkudsopgørelsen for 2011. Alle har et fast personfradrag årligt på ca 42300.
Og dette beløb hæves eller sænkes ift om du har fradrag for kørsel, renteudgifter, a kasse, underholdsbidrag mm, rente indtægter, afkast af værdipapirer, ejendomsskat, mm
Grønne afgifter, ligningsmæssige fradrag,,positiv eller negativ kapital indkomst. Skyldig skat bliver også indregnet.

Du kan rette på skats hjemmesiden og lege med tallene og nederst på siden vælge vis ændringer før du evt godkender dine egne rettelser.
At tallene er sat højt er bare fortrykte beløb baseret på skatteåret 2009.

Du kan gå på borgerservice og få hjælp til at bruge skats hjemmeside.
Eller henvende dig direkte på nærmeste skattecenter med dine oplysninger og få forkudsopgørelsen rettet.

Held og lykke med det, helt klart bedre at få udbetalt mest pr måned end at pengene er låst til næste år igen hvor skatteåret bliver gjort op.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 13:39   #9
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladybird Se meddelelser
hej, det nemmeste du kan gøre er at aflevere dokumentation til boligstøtte kontoret og samtidig sige at det er den indkomst du forventer at have for året 2011 så du sikrer at boligstøtten er beregnet korrekt.

Med hensyn til dit skattekort for næste år= bygger på forkudsopgørelsen for 2011. Alle har et fast personfradrag årligt på ca 42300.
Og dette beløb hæves eller sænkes ift om du har fradrag for kørsel, renteudgifter, a kasse, underholdsbidrag mm, rente indtægter, afkast af værdipapirer, ejendomsskat, mm
Grønne afgifter, ligningsmæssige fradrag,,positiv eller negativ kapital indkomst. Skyldig skat bliver også indregnet.

Du kan rette på skats hjemmesiden og lege med tallene og nederst på siden vælge vis ændringer før du evt godkender dine egne rettelser.
At tallene er sat højt er bare fortrykte beløb baseret på skatteåret 2009.

Du kan gå på borgerservice og få hjælp til at bruge skats hjemmeside.
Eller henvende dig direkte på nærmeste skattecenter med dine oplysninger og få forkudsopgørelsen rettet.

Held og lykke med det, helt klart bedre at få udbetalt mest pr måned end at pengene er låst til næste år igen hvor skatteåret bliver gjort op.
jeg kan ikke aflever det skatte skema.. da det ligger med en indkomst mellem 250-300,000. kr + fradrag som er brugt tidliger..

og det som boligsikringen har skrevet jeg havde modtaget i sidste måned er på ca.190,000 på sygedagpenge..
ja det fradrag står også her og hos øvrige i hustanden..

men tænker om det var en fejl jeg blev sat til at betale et stort beløb tilbage i skat sidste år. og om de bare rykker de oplysninger for at holde på en overskydende skat tilbage?
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 14:09   #10
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
dit skattekort for 2011 kan du til hver tid rette. Du har slet ikke brugt det endnu.

Mener du skattekort for i år kan du nå det med virkning fra 1 dec og muligvis fra 1 nov hvis du ikke har fået udbetalt noget for denne måned endnu. Men så skal du skynde dig på mandag. Eller på nettet her i weekenden.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det må skat... Hanna Politik og Samfund 7 10-11-2011 20:57
skat...?? jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 23-03-2011 17:23
SKAT? mlj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 23-03-2011 11:26
Råd ang. skat Mølgaard Alt det andet 1 06-03-2011 20:46
SKAT kan ikke finde ud af skat zuza Politik og Samfund 2 27-11-2009 01:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension