K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2013, 09:50   #21
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Spørg din sagsbehandler hvis ikke du syntes du får godt nok svar her,

men jeg ved du ikke kan holde ferie når du er på sygedagpenge,

vil du have ferie, så skal du raskmeldes, og hvordan så det vil påvirke din sag,

ved jeg ikke.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 11:13   #22
flexmania
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2013
Indlæg: 59
Styrke: 12
flexmania er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Avatar Se meddelelser
Ok mange tak for alle råd. Jeg håber min sagsbehandler er sød så jeg kan afholde ferie
Men du må også hellere spørge din pensionskasse, for tænk hvis du dermed mister alt dækning.
flexmania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 15:35   #23
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
SYGE kan IKKE holde ferie uden at de skal raskmelde sig det har jeg for nylig læst i en afgørelse på ankestyrelsen


har man feriepenge tilgode bliver de bare udbetalt til nemkonto

men INGEN FERIE uanset om man er syg i flere år
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 15:50   #24
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
SYGE kan IKKE holde ferie uden at de skal raskmelde sig det har jeg for nylig læst i en afgørelse på ankestyrelsen


har man feriepenge tilgode bliver de bare udbetalt til nemkonto

men INGEN FERIE uanset om man er syg i flere år
Det er stadig muligt hvis man spørger pænt om lov, og SB siger ja.... Siges der nej ja så er der ikke noget at gøre.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 16:12   #25
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Det er stadig muligt hvis man spørger pænt om lov, og SB siger ja.... Siges der nej ja så er der ikke noget at gøre.


ok det må hun håbe på så
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 16:27   #26
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
til orientering:

SM D-9-04


Resumé:
Retten til dagpenge bortfaldt fordi ansøger tog på ferie og derfor ikke medvirkede ved den planlagte arbejdsprøvning.


Spørgsmålet om retten til at få genoptaget udbetalingen af dagpengene efter afholdelse af ferie, blev hjemvist til kommunen, med henblik på at træffe afgørelse om ansøgers ret til dagpenge fra det tidspunkt, hvor hun medvirkede ved kommunens opfølgning.



Sagsfremstilling:
En kvinde blev sygemeldt den 17. juli 2002 på grund af stress og spændinger.


Kommunen indhentede løbende erklæringer fra egen læge.


Kommunen meddelte ansøgeren i brev af 11. februar 2003, at hun burde arbejdsprøves. Kommunen skrev endvidere, hvor arbejdsprøvningen skulle finde sted.


Ansøgeren oplyste, at hun ikke var i stand til arbejdsprøvning på nuværende tidspunkt. Kommunen indhentede derefter oplysninger fra egen læge.


I brev af 16. april 2003 meddelte kommunen hende, at det fortsat blev vurderet, at hun skulle arbejdsprøves. Hvis hun ikke medvirkede, ville dagpengeudbetalingen ophøre.


Hun kontaktede kommunen den 25. april, hvor hun oplyste, at hun ville være på ferie i udlandet, i perioden fra den 15-29. maj.


Kommunen meddelte i brev af 30. april 2003, at såfremt hun valgte at tage på ferie, ville udbetalingen af sygedagpenge bortfalde. Nævnet tiltrådte denne afgørelse.


Sagen blev behandlet i principielt møde med henblik på afklaring af hvilken retsvirkning det får, hvis kommunen ikke i tilstrækkelig grad vejleder borgere om den fortrydelsesret, der fremgår af dagpengelovens § 8, stk. 1, nr. 1.



Afgørelse:

Kommunen var berettiget til at standse udbetalingen af sygedagpenge, da ansøgeren ikke medvirkede ved den planlagte arbejdsprøvning, fordi hun tog på ferie.


Sagen blev samtidig hjemvist til kommunen med henblik på stillingtagen til, om der var grundlag for at genoptage udbetalingen af sygedagpenge, når ansøgeren vendte tilbage fra ferie og medvirkede ved kommunens opfølgning.


(jeg har klippet Ankestyrelsens afgørelse ind - fordi man ikke kan linke direkte til afgørelsen på Ankestyrelsen hjemmeside - hvis dette ikke er i orden sletter jeg det selvfølgelig igen!)

EDIT Web
Link vedlagt http://www.ast.dk/afgoerelser/princi.../D-009-04.aspx
Sålænge det er offentlige sider så må man godt kopiere det hele og lægge ind her

Sidst redigeret af Webmaster; 08-02-2013 kl. 17:48. Årsag: Link vedlagt
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 16:50   #27
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Ja der kan men bare se, så du skal nok passer på,

noget andet er ( det har jeg selv prøvet) at være i en praktik et sted hvor virksomheden

holdt helt lukket i 3 uger, kunne ikke rejse uden for landet, men kunne jo godt tage på

ferie her hjemme.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
5 uger... Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 12 07-10-2012 19:19
arbejdsprøvning/afklarende virksomhedspraktik/virksomhedspraktik sjj Alt det andet 21 08-07-2011 10:45
3 uger i praktik jyttels Alt det andet 5 20-06-2011 20:11
er det 4 uger sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 10-03-2011 20:21
Ferie når man er i virksomhedspraktik. Yasmin Alt det andet 12 14-03-2010 23:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension