K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2013, 23:17   #1
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Kan jeg få hjælp til en psykolog?

Godaften K10

Jeg skal til et møde med min sagsbehandler på jobcenteret på torsdag så derfor ville jeg lige spørge om man kan få nogen form for hjælp til psykolog fra kommunen? Jeg har ikke lyst til at spørge hende uden at vide noget selv, for hun har det med at trumle mig ned og latterliggøre mig, desværre.

Jeg er medlem af Danmark og ved også godt der er tilskud fra sygesikringen, men i sidste ende er 200-300 kr pr gang stadig rigtig meget når man er på kontanthjælp og jeg har rigtig meget brug for noget hjælp efterhånden

På forhånd tak.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 23:23   #2
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Camille Se meddelelser
Godaften K10

Jeg skal til et møde med min sagsbehandler på jobcenteret på torsdag så derfor ville jeg lige spørge om man kan få nogen form for hjælp til psykolog fra kommunen? Jeg har ikke lyst til at spørge hende uden at vide noget selv, for hun har det med at trumle mig ned og latterliggøre mig, desværre.

Jeg er medlem af Danmark og ved også godt der er tilskud fra sygesikringen, men i sidste ende er 200-300 kr pr gang stadig rigtig meget når man er på kontanthjælp og jeg har rigtig meget brug for noget hjælp efterhånden

På forhånd tak.

https://www.sundhed.dk/borger/valg-a...sykologhjaelp/

Du kan spørge efter hjælp under §100 om merudgifter, såfremt du er på overførselsindkomst.

Jeg ved ikke om du får det.

Sidst redigeret af Tolik; 19-11-2013 kl. 23:28.
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 23:46   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tolik Se meddelelser
https://www.sundhed.dk/borger/valg-a...sykologhjaelp/

Du kan spørge efter hjælp under §100 om merudgifter, såfremt du er på overførselsindkomst.

Jeg ved ikke om du får det.
Der må jeg indskyde at det nok ikke lige er det første sted at søge.
Lovgivningen er ikke vel afgrænset, derfor afviser kommunerne ALT.
Desuden er psykologbehandling, "behandling" og udgifter til behandling dækkes ikke.
§100 er udgifter i forbindelse med den almindelige daglige livsførelse.

Min §100 sag er lige blevet hjemvist fra ankestyrelsen efter 3 år og 4 måneders behandling, så nu starter vi forfra.
Og det er enda kun personkreds spørgsmålet vi er nået til, indtil videre !

§100 er ikke kun for folk på overførselsindkomst, men for alle, og på ingen måde afhængig af indkomst.
Det er lige meget om du tjener 100.000 eller 8.000.000 om året, hvis du tilhører personkredsen og har sandsynligjorte merudgifter i forbindelse med din daglige livsførsel, ja så får du dem dækket.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2013, 00:25   #4
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Tak for svar Tolik.
Har det egentlig noget at sige hvis det er den pågældende kommunes skyld hvis man har brug for hjælpen?
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2013, 09:32   #5
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...logbehandling/


"Kan du få offentligt tilskud til psykologbehandling?
Hvis du hører til en af de nedenstående grupper, kan du få offentligt tilskud til psykologbehandling efter sundhedsloven:

Røveri, volds- og voldtægtsofre
Trafik- og ulykkesofre
Pårørende til alvorligt psykisk syge
Personer, der er ramt af alvorligt invaliderende sygdom
Pårørende til personer, der er ramt af alvorligt invaliderende sygdom
Pårørende ved dødsfald
Personer, der har forsøgt selvmord
Kvinder, der får foretaget provokeret abort ved graviditet efter 12. svangerskabsuge
Personer, der inden de fyldte 18 år, har været ofre for incest eller andre seksuelle overgreb
Personer over 18 år med let til moderat depression
Personer mellem 18 til og med 38 år med let til moderat angst
Det er din læge - eller en vagtlæge - der skal henvise dig til psykologbehandling med offentligt tilskud. For nogle af grupperne er der regler for, hvor længe der må være gået, før din læge henviser. Snak med din læge om du kan få tilskud.

Det er kun psykologer med autorisation, der er medlem af Dansk Psykolog Forening, der kan være tilsluttet ordningen med offentligt tilskud. Hvis du får en henvisning, kan du frit vælge mellem de tilsluttede psykologer.

Du kan maksimalt få tilskud til 12 konsultationer. Hvis du lider af let til moderat depression eller let til moderat angst, kan du dog få yderligere 12 gange efter genhenvisning fra din læge."

Hvis det er din sagsbehandler eller systemet, der har behandlet dig så dårligt, at du har behov for psykologhjælp, vil jeg anbefale dig at kontakte din praktiserende læge.

Du kan evt tage en kopi med af de svar du får her, som du kan give lægen.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2013, 09:43   #6
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Camille Se meddelelser
Tak for svar Tolik.
Har det egentlig noget at sige hvis det er den pågældende kommunes skyld hvis man har brug for hjælpen?
Det TROR jeg desværre ikke at det har. Retten til psykologhjælp er for alle.

Såfremt du har det meget dårligt, vil jeg råde dig til at opsøge din nærmeste Psykiatriske Skadestue. Her vil du komme til at snakke med en psykolog, som evt. kan formidle dig videre i systemet.
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2013, 10:29   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tolik Se meddelelser
Her vil du komme til at snakke med en psykolog, som evt. kan formidle dig videre i systemet.
Her vil du komme til at tale med en LÆGE.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2013, 18:01   #8
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Camille Se meddelelser
Godaften K10

Jeg skal til et møde med min sagsbehandler på jobcenteret på torsdag så derfor ville jeg lige spørge om man kan få nogen form for hjælp til psykolog fra kommunen? Jeg har ikke lyst til at spørge hende uden at vide noget selv, for hun har det med at trumle mig ned og latterliggøre mig, desværre.
På forhånd tak.

Kære Camille
den relevante ansøgningstype for dig er en 'Enkeltydelsesansøgning', om økonomisk hjælp til restbetalingen pr. psykologtime, når de almindelige tilskud er fratrukket.

ALLE - uanset om man har en relation til bistandssystemet eller ej - kan søge om en enkeltydelse - det er udelukkende din økonomi der der tages i betragtning.
Og er du i forvejen på bistand, er den nok pænt tynd - desuden får du hurtigere svar på den.
Ansøgningsskemaet kan findes på www.borger.dk eller hentes på nærmeste områdekontor eller Borgerservice.
Eller brug 'søg'-funktionen her på k10.

Jeg håber du hurtigt får den nødvendige psykologhjælp - i mellemtiden kan du google på 'gratis psykologhjælp' og 'gratis terapi' - i flere større byer og også andre steder, er der gratis tilbud, fra folk på sidste år af psykologstudiet eller terapeut-uddannelser.

__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 03:54   #9
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Her vil du komme til at tale med en LÆGE.
Kære Nøgne tær!

De gange jeg selv har været gennem den Psykiatriske Skadestue, har jeg snakket med en psykiater/psykolog og en sygeplejerske.

Du behøver ikke være så konsekvent i dine udtalelser, som om "Jeg alene vide."
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2013, 08:19   #10
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tolik Se meddelelser
Kære Nøgne tær!

Du behøver ikke være så konsekvent i dine udtalelser, som om "Jeg alene vide."
Fuldstændig enig !
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension