K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2013, 09:49   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.797
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tidsfrister......

Kære Fru Vinther

Pension..... JA det mener jeg med de alvolige diagnoser du har og som jeg desværre har al for stor erfaring i.

Er retssikkerhed for den svageste.

Retssikkerhedslovens blev vedtaget i 1998 og skærpet i 2010 på k10 foranledning.

Kort fortalt:

Kommunalpolitikerne skal vedtage sociale sagsbehandlingsfrister og offentliggøres disse, således at DU på forhånd kan se hvornår en AFGØRELSE foreligger. Den skal som udgangspunkt overholdes.

Undtagelsesvis kan din SB udskyde afgørelsen imod du skriftligt modtager en begrundelse og en ny afgørelsesdato. Her må der ikke bruges begrundelser som travlhed, økonomi, dødsfald eller andre for sagen uvedkommende årsager. Ingen politiske mål står over for lovgivningen. Hvad Folketinget mener og ikke noget jeg har fastsat.

SB må IKKE selv sætte frister i egne sager.

Læs alt her og undersøg din egen kommunes hjemmeside.

http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616

http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Retssikkerhedslovens §3 stk.2 er den vigtigste lov at kende.

http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...ytnr232013.pdf

Hilsen Peter

PS det drejer sig ikke om fornuft men om du kender loven og griber ind når uerfarne SB ikke kan få afsluttet en sag da de bliver presset fra alle sider. DU skal styre DIN sag fra begyndelsen..... også når en arbejdsprøvning varer 3 måneder og POLITIKERNE har besluttet og offentliggjort en frist på UNDER de 3 måneder. Fornuft? NEJ NEJ of atter NEJ. Men først når raske borger og Folketingsmedlemmer selv havner i din situation opdager de hvad samfundet byder folk når de bliver alvorligt handicappede.

Sidst redigeret af phhmw; 17-03-2013 kl. 11:54.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-03-2013, 11:12   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.797
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Den dag du blev udskrevet...

Kære Fru Vinther

havde du da ikke en genoptræningsplan i hånden? Udfærdiget af lægerne der som forhåbentlig mente du havde behov for en form for genoptræning?

Jeg er ikke hverken læge eller sundhedsperson, men disse krav er jo ikke nogle jeg eller k10 har lavet men Folketinget, så de må vel vægte en del?

Lægerne er de eneste som kan tilsidesætte Retssikkerhedslovens § 3 stk.2 ved at kræve at en given genoptræningsplan først må påbegyndes efter 3 måneder eksempelvis. Snusfornuftigt.

Jeg er nysgerrig for at få kendskab til præcis hvilken ting du har prøvet.

Kommunalt holdtræning. hospitalsfysioterapi, fysioterapi i praksissektoren eller andet? Hvad havde du gavn af? Hvad gjorde dine smerter større.

Hvis du har modtaget en form for behandling, var den vederlagsfri eller 40/60% hvor du selv betalte de 60%?
Har du modtaget anden form for behandling, overhovedet?

Jeg har sendt dig en PB Personlig Besked

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 17-03-2013 kl. 11:28.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-03-2013, 11:51   #13
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Som phhmw kender jeg fra egen krop også alt til dine diagnoser. Om du skal søge pension, er svært at sige, men personligt ville jeg MÅSKE have været et andet sted i dag helbredsmæssigt, hvis jeg i sin tid havde sagt ja til pension, fremfor at gå målrettet efter fleksjob - jeg troede (ville tro), at jeg fortsat var i stand til at arbejde bare lidt, men det gik hurtigt ned ad bakke (måske hurtigere, fordi jeg netop insisterede på at arbejde?), og i dag er mit funktionsniveau mildest talt lavt. Jeg kan i dag ikke klare mig uden en masse hjælp både fra familie og de bevillinger, jeg har fået af kommunen. Min gangdistance er nærmest ikke-eksisterende og mit,medicinskab vokser i takt med, at jeg bliver dårligere . Dermed ikke sagt, at du havner samme sted - vi er heldigvis forskellige alle sammen, trods ens diagnoser.
Med de nye regler, er det næppe sikkert, at kommunen overhovedet vil bevillige dig pension på nuværende tidspunkt, da du jo indtil videre er vurderet til en arbejdsevne på 7-9 timer. Fleksjob gives i dag helt ned til 1-2 timer/uge - dog kun hvis det samtidig med al sandsynlighed er muligt at forbedre arbejdsevnen på sigt. Du skriver selv, at din læge har skrevet prognosen er dårlig (desværre sådan det normalt er med vores lidelse), og derfor er der næppe sandsynligt, at du vil kunne forbedre arbejdsevnen med tiden.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2013, 12:00   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.797
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Præcis.....

Kære Frup

Derfor mit råd til Fru Vinther.

Kend spillets regler og beslut dig til hvad DIT personlige mål måtte være.

For at fjerne enhver tvivl.... ingen skal have så meget som en krone af samfundet, hvis ikke man er berettiget, men......

Hvad var lige diagnosen og lægernes fremtidsudsigter? S.U.

Indtil nu er jeg af den mening at Fru Vinther har været omgivet af amatører.

Det bliver spændende at hører nærmere, når aktindsigten modtages efter max 10 kalenderdage (lovbunden krav som ingen kan dispenserer for), om der mangler noget eller der er skrevet forkert!!!! Håber Fru Vinther vil berette om hun er 100% tilfreds med hvad aktindsigten viser?.

Hilsen Peter som nu skal ud og skifte ble på mit første barnebarn

Sidst redigeret af phhmw; 17-03-2013 kl. 12:06.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-03-2013, 12:18   #15
Fru Vinther
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2013
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Fru Vinther er ny på vejen
Peter@ Da jeg blev opereret i april 2010 for Spondolydese, startede jeg kommunal genoptræning op i august 2010 og jo der forelå også en genoptræningsplan.
Jeg blev genoptrænet helt frem til februar i kommunalt regi, dvs det blev forlænget...
Herefter fortsatte jeg privat genoptræning for egne penge (vidste ikke jeg kunne få tilskud til den del)...samtidig forsøgte jeg at vende tilbage til mit fuldtidsarbejde, som jeg havde været sygemeldt fra i over et 1 år. Da vi nåede til juni 2011 var jeg på fuld tid igen...det var et sindsygt hårdt forløb og set i bakspejlet har jeg fortrudt, at jeg ikke lyttede mere til min læge. Min læge rådede mig til ftp, men jeg VILLE tilbage til mit arbejde...
Resten af 2011 var hård og ikke uden personlige omkostninger, og i starten af 2012 gik det stødt ned af bakke for mig....
Jeg blev sygemeldt i august 2012 og henvist til Middelfart rygcenter, var igennem nye undersøgelser og scanninger og der blev det så konstateret af jeg havde det de kalder en "foraminal stenose" og at det var det som de mente var årsagen til at det var blevet værrer!!
Før jeg blev opereret, var jeg i rigtig god form og dyrkede masser af sport!!
Nu er det eneste jeg egentlig kan, at svømme...og det gør jeg så 2 gange om ugen, hvor jeg forsøger at vedligeholde mit nuværende funktionsniveau :-)..

Jeg har forsøgt med: fysioterapi, træning, øvelser, akupunktur, zoneterapi, massage...og det eneste der har hjulpet bare lidt, er akupunktur og massage....det eneste jeg kan uden at få rigtig ondt er svømning!....og alt dagligdagsaktivitet som rengøring, vask af gulv, støvsugninge havearbejde og m.m. det kan jeg simpelhent ikke...og jeg kæmper dagligt med smerter...
ps. Jeg har læst lidt af din historie og det lyder dælme også voldsomt....hold da op!!
Fru Vinther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2013, 12:26   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
, men personligt ville jeg MÅSKE have været et andet sted i dag helbredsmæssigt, hvis jeg i sin tid havde sagt ja til pension, fremfor at gå målrettet efter fleksjob - jeg troede (ville tro), at jeg fortsat var i stand til at arbejde bare lidt, men det gik hurtigt ned ad bakke (måske hurtigere, fordi jeg netop insisterede på at arbejde?), og i dag er mit funktionsniveau mildest talt lavt. Jeg kan i dag ikke klare mig uden en masse hjælp både fra familie og de bevillinger, jeg har fået af kommunen. Min gangdistance er nærmest ikke-eksisterende og mit,medicinskab vokser i takt med, at jeg bliver dårligere
Jeg har også problemer med ryggen, men dog ikke samme som Fru Vinther, mit problem er brug på hvirvelbue med fremadglidning af en lændehvirvel (arcolyse med spondylolistese).

Da jeg begyndte at få problemer med ryggen, og fandt ud af hvad problemet var, da var jeg hurtig til, at sige fra.
Dette kostede mig en årelang kamp med systemet (ca. 13 år på kh), men til gengæld har jeg stadig et ok funktionsniveau. Jeg kan både gå (langt) og cykle og lave de ting, der interesserer mig.

Jeg har efterhånden læst om rigtig mange mennesker med rygproblemer, som har holdt fast i, at de ville arbejde, koste hvad det vil, og mange af dem er endt med at være meget dårlige, nogle sengeliggende det meste af døgnet.

Det har sandelig ikke været nogen dans på roser, at kæmpe med systemet i ca. 15 år (de første 2 år på sdp), men dog hellere det end, at sætte min førlighed over styr.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2013, 12:37   #17
Fru Vinther
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2013
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Fru Vinther er ny på vejen
Kære Frup

Tak for dit indlæg...
Jeg havde måske også ligesom dig, været et andet sted,hvis jeg havde lyttet til min læge i 2010, men det gjorde jeg jo desværre ikke....
Jeg kan godt være lidt ærgelig over, at os det virkelig kæmper for retten til et arbejde og så som til sidst må give op, ender med nye regler og love......som så gør det endnu mere vanskeligt at få tilkendt en flex- eller en ftp...det er lidt ØV!!
Men jeg er af den overbevisning, at arbejde ---også selv om det kun er få timer, giver livskvalitet....og jeg tror også på at det nok skal lykkedes mig, at finde et arbejde :-) på de få timer....
Jeg tror heller ikke de vil bevillige en ftp, men håber på flex....kan kommunen overhovedet sige nej? Det må du vide Peter@, med den enorme viden du har?
Frup@ tror du har ret i at det at vi har insisteret på at arbejde, har været en medvirkende årsag til, at arbejdsevnen nu er meget lav...desværre...
Peter@ Spondelydese, (stivgjort med 6 skruer og stativ plus 2 diskusproteser,foraminal stenose ,hedder de kendte lægelige diagnoser.
Fremtidsudsigterne er ny operation om ca 10 år, da stenosen vil blive værrer og gøre det ene ben "uarbejdsdygtigt", men ellers som det er nu, ingen behandlingsmuligheder...
Frup@ Hvad er dine diagnoser?
Fru Vinther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2013, 12:45   #18
Fru Vinther
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2013
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Fru Vinther er ny på vejen
Wink

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Frup

Derfor mit råd til Fru Vinther.

Kend spillets regler og beslut dig til hvad DIT personlige mål måtte være.

For at fjerne enhver tvivl.... ingen skal have så meget som en krone af samfundet, hvis ikke man er berettiget, men......

Hvad var lige diagnosen og lægernes fremtidsudsigter? S.U.

Indtil nu er jeg af den mening at Fru Vinther har været omgivet af amatører.

Det bliver spændende at hører nærmere, når aktindsigten modtages efter max 10 kalenderdage (lovbunden krav som ingen kan dispenserer for), om der mangler noget eller der er skrevet forkert!!!! Håber Fru Vinther vil berette om hun er 100% tilfreds med hvad aktindsigten viser?.

Hilsen Peter som nu skal ud og skifte ble på mit første barnebarn
Jeg syntes du har ret Peter....jeg har også tænkt det mange gange....har mødt en del inkompetente mennesker og amatører!
Fru Vinther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2013, 12:46   #19
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
@Fru Vinter: Mine diagnoser er spondylolistese og skoliose - begge medfødte. Efter stivgørende operation fik jeg nerveskader ned i begge ben, og har derfor langt fra min fulde førlighed (men kan dog bevæge benene). Derudover har jeg noget gigt.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2013, 13:00   #20
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.797
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Min skønne hustru siger jeg skal gøre mig færdig

men jeg vender tilbage, vil blot lige komme med information fra den virkelighed jeg befinder mig i.

Før de nye love blev vedtaget var jeg bisidder for en hjerneskadet mand og hans familie.

Han og hans firma var indstillet på et sikkert flexjob til alles interesse.
Firmaet ville ikke miste hans 27 års erfaring. Ville bruge store summer på at indrette arbejdspladsen.

Klienten ville blive på jobbet.
Klienten havde gode PRIVATE forsikringer der trådte i kraft hvis han blev mere end 66% uarbejdsdygtig. Alt så godt ud.

Men klienten blev TVUNGET til førtidspension imod arbejdsgiver og klientens ønske! Et simpelt regnestykke, uden arbejdsprøvning, pension, da de private forsikringer betalte og det billigste for kommunen.

Jeg kom desværre først ind i sagen på et for sent tidspunkt. Sagen bestod stort set kun af ulovligheder.

Så Fru Vinther og andre alvorlige rygpatienter, har kun sit helbred at tænke på. Intet andet, overhovedet.

Ingen fra omgivelserne prøver at beskytte det resterende der er tilbage.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skumle arbejdsprøvninger NN1 Alt det andet 14 20-09-2011 15:41
En, to eller flere arbejdsprøvninger? Solnedgang Alt det andet 5 03-07-2011 23:05
Intet liv under arbejdsprøvninger til fleksjob. Kalula Din historie 6 31-03-2009 08:02
Antal arbejdsprøvninger zuza Nyt om loven 17 23-03-2009 14:43
Latterlige arbejdsprøvninger zuza Det er da strengt ! 14 14-08-2008 21:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension