K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2008, 10:13   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Ulovlig praksis

Citat:
Socialrådgivere siger nej til lovbrud

Dansk Socialrådgiverforening har lavet en guide, der skal støtte medlemmerne i at sige fra, når de bliver pålagt at bryde loven

Citat:
Forbundet har sat gang i en undersøgelse, der skal afdække problemets reelle omfang. De første resultater af undersøgelsen forventes at foreligge i løbet af 'ganske kort tid'.
Socialrådgivernes opfordring ligger her:
http://www.arbejderen.dk/Filedownloa...?File_ID=11780

Resten af artiklen kan læses her:
http://www.arbejderen.dk/index.aspx?...S_ID=1&C_ID=64


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2008, 10:35   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Zuza.
Det var en særdeles interessant oplysning som vi skal holde nærmer øje med. Den beviser jo at der er hold i mange af vores påstande. Tænk, hvis en "nybegynder" første gang man henvender sig om hjælp, har denne pjece, aktindsigt og sagsbehandlingsfrister med til sin sagsbehandler som udgangpunkt i en videre dialog om løsning af ens sag.?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-08-2008, 11:59   #3
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Skriv til Christiansborg

Jeg har netop sendt flg. til Socialudvalget

Citat:
Hvad er socialudvalgets/Velfærdsministerens holdning til, at Dansk Socialrådgiverforening finder det nødvendigt at udgive en pjece "sig nej til ulovligpraksis? Har socialudvalget/Velfærdsministeren et bud på, hvor stort problemet er, og hvilken indflydelse evt. ulovlig praksis har for den enkelte borger?

Se gerne http://www.arbejderen.dk/index.aspx?...S_ID=1&C_ID=64
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2008, 12:24   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Hvis loven siger, at en borger kan få sygedagpenge i 52 uger, og lægerne ikke har sendt en diagnose indenfor en frist på fire-seks uger, så er vi nødt at lukke sagen ned. Problemet er, at borgeren bliver vred og vender sig mod os, fordi vi forvalter loven.

Citat:
Der er en hårfin balance mellem lovgivning og den menneskelige forståelse.

- Vi er jævnligt ude for, at vi møder modstand, når borgerne hører sandheden, fordi de pludselig ikke kan klare det job, de har haft i årevis. Jeg er forpligtet til at undersøge: Hvad kan du? For eksempel i fleksjob i et andet erhverv eller under revalidering, siger Diane Rosenkrans.

Sagsbehandlingen går først og fremmest ud på at få en langtidssygemeldt tilbage i arbejde.

- Den faglige vurdering går i forhold til arbejdsmarkedet, vi tænker ikke i livskvalitet, i givet fald vurderer vi, om det er en pension, der skal til, siger Diane Rosenkrans.

Citat:
Rigsrevisionen kritiserede i forsommeren, at Jobcenter Svendborg var bagud med sygedagpengesagerne.


http://www.faa.dk/article/73350:Fyn-...-til-modangreb

http://www.faa.dk/article/73348:Fors...-sig-haengt-ud

Citat:
Det var netop selve behandlingen af sagen, som forældrene trak kommunen i retten for. Ikke afgørelsen om tvangsanbringelsen.

»Dommen viser mig, at vi er kommet på bananrepublik-niveau, hvor vi bliver nødt til at bruge bestemmelsen om menneskerettighederne i stedet for at påkalde os dansk ret, som burde ligge langt over det europæiske menneskerettighedsniveau,« siger advokat Hanne Ziebe, der har kørt sagen for forældrene.
http://avisen.dk/kommune-overtraeder...rne_97006.aspx

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 22-08-2008 kl. 12:27.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2008, 12:44   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
er det kun mig der ikke kan læse noget på det her link


Resten af artiklen kan læses her:
http://www.arbejderen.dk/index.aspx?...S_ID=1&C_ID=64


Zuza du har sat et andet link ind i dag også , som jeg også måtte opgive at læse

Kan ikke lige huske hvad det var for et , men finder det igen, men ville lige høre om der var andre end mig der havde problemer eller om det er mig der er noget galt med
  Besvar med citat
Gammel 22-08-2008, 21:15   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan godt læse det, det står lidt nede på siden - den korrekte adresse som sender direkte til artiklen er: http://www.arbejderen.dk/index.aspx?...S_ID=1&C_ID=64

ØØØØH OKAY!!

Der faldt 10'øren. Man kan åbenbart ikke linke direkte til artiklen, ovenstående fører samme sted hen....

...hov, nu virker det...

Sidst redigeret af Ninja; 22-08-2008 kl. 21:19.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2008, 00:17   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Socialrådgiverne kan stemme, om de har været med til noget ulovligt.

71 procent har været på kanten eller i modstrid.

Sådan ser resultatet ud:

Citat:
Er du af din arbejdsgiver blevet pålagt at arbejde i modstrid med lovgivningen eller på kanten af denne?
Ja, i modstrid med loven 31%
Ja, på kanten af loven 39%
Nej 29%
http://www.socialrdg.dk/index.dsp?area=2010

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2008, 00:38   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er altså vildt det her....

71 %.....

Hvorfor går de med til det..sagsbehandlerne..det fatter jeg simpelthen ikke....

Havde det været en hvilket som helst anden faggruppe....ja så havde de sg gjort noget ved det fagligt....strejke eller et eller andet..

De kan da ikke bare sidde på deres flade uden at gøre noget ved det....men ok...de har i det mindste taget skridt til at lave denne undersøgelse...det er da altid noget....

Det er jo mennesker vi snakker om her......
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2008, 07:46   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, men forhåentlig kommer der noget ud af den.
Altså sagsbehandlere der vil protestere, eller også må Socialrådgiverforeningen da gøre noget ved det.
De kan da ikke bare lave en undersøgelse og så efterfølgende sige "NÅ" og ulovlighederne fortsætte?
Kunne være interessandt at spørge foreningen om det?
Jeg har pt dog ikke selv overskud til dette, er der andre der har?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2008, 09:25   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pia.... hvis du ser på linket, så kan du på siden se, at der bliver gjort noget ved det.

Der er en masse vejledning om, hvordan socialrådgiverne skal forholde sig osv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål til praksis om bachelor Håber Alt det andet 2 10-01-2011 12:56
Er det normal praksis? Tullee Alt det andet 10 05-11-2010 21:26
Ny praksis? velcro Alt det andet 8 27-07-2008 08:40
Ulovlig praksis zuza Et godt link! 5 25-04-2008 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension