K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2013, 11:01   #1
morgenstjerne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 32
Styrke: 12
morgenstjerne er ny på vejen
Smile §17 ansøgning efter nye regler

Hej

Jeg er en 32 årig kvinde der gerne vil søge en førtidspension efter en § 17

Jeg har diagnoserne aspergers syndrom , og skizotypisk sindslidelse, derudover lider jeg af en invaliderende social angst der har afholdt mig fra at tage arbejde og uddannelse i omkring 10 år.

Har været igennem 2 revalideringsforløb og nogle resourceforløb hvor jeg hver gang har måttet opgive pga social angst, dette har strakt sig over 10 år hvor jeg enten har været på kontanthjælp eller revalidering har dog "bare" gået hjemme og modtaget penge passivt, da jeg slet ikke har kunne møde op.
Har været i behandling for denne angst både hos psykolog på fobiskole og i psykiatrien uden resultat.Jeg har magtet at møde op til det der ikke har været grupperelateret her med for mange mennesker omkring .
Det eneste jeg ikke har afprøvet er flexjob.
Jeg har ikke en erklæring på at jeg er ude af stand til at arbejde fra en psykiater .

Jeg har nu nogle spørgsmål som jeg håber der er nogen herinde der kan hjælpe med?

Hvis man søger efter en §17 er det så sådan at der bliver truffet afgørelse om at kommunen indstiller til førtidspension kun på det grundlag der allerede er i sagen?...eller kan kommunen beslutte at ville have flere oplysninger sende en til tests undersøgelser med videre?selvom man har søgt på det grundlag der er?
(det er bare det at jeg ikke rigtig magter disse tests mv. og vil helst undgå det)

Tænkte på at bede min psykiater om en udtalelse om min uarbejdsdygtighed nu og så søge en paragraf §17 bagefter...men da jeg ikke har været i flexjob vil jeg høre om i mener om det skal afprøves først , selvom jeg er sikker på at det blot vil indebære at jeg kan møde op en time og så gå hjem pga angst ?

Har jo hørt de nye regler er meget strenge og er bange for at jeg skal i endnu et ressourceforløb, men hvis man har været det i omkring 10 år nu , og bare ikke er kommet videre ...er det så et forsøg værd at søge en paragraf 17 eller vil det blot være spild af tid?

Håber der er nogen der kan være behjælpelige med noget af dette på forhånd tak .
Morgenstjerne
morgenstjerne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 14:05   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Uanset hvad...så skal alle igennem de der ressourceforløb når man søger pension...

Du har dog muligheden for at søge en førtidspension §17 på det foreliggende grundlag

Dette SKAL du gøre dem opmærksom på....og du skal aflevere ansøgningen skriftligt og huske at få en kvittering på at du har afleveret den...

Om det kan svare sig....tja det er der ikke nogen der kan svare på...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 14:34   #3
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hvis du ikke har nogen lægelig dokumentation fra din psykiater om du ikke kan varetage et arbejde og ej heller er direkte blevet arbejdsprøvet, er det nok meget svært idag af få en § 17 igennem.

Din alder og den nye reform taler heller ikke til din fordel, men søger du selv en § 17 nu bliver der ikke indhentet yderligere lægelig og nej du skal heller ikke igennem nogle test's osv.

Prøv at få en snak med din sagsbehandler hvordan din fremtidsplan ser ud.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 18:28   #4
morgenstjerne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 32
Styrke: 12
morgenstjerne er ny på vejen
Tak for svar
Okay det var sådan jeg håbede på en paragraf 17 var
Der foreligger selvfølgelig noget materiale tests mv...
Inden jeg søger kan jeg så indhente det materiale jeg ønsker , og så søge en 17 , eller SKAL det være KUN på det materiale der ligger der nu ?
Vil godt lige have en lægeudtalelse med nemlig ?
morgenstjerne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 20:41   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af morgenstjerne Se meddelelser
Tak for svar
Okay det var sådan jeg håbede på en paragraf 17 var
Der foreligger selvfølgelig noget materiale tests mv...
Inden jeg søger kan jeg så indhente det materiale jeg ønsker , og så søge en 17 , eller SKAL det være KUN på det materiale der ligger der nu ?
Vil godt lige have en lægeudtalelse med nemlig ?
Hvis du ikke ønsker, at de indhenter yderligere, så er det meget vigtigt, at du ikke blot søger en "§17", men en "§17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2013, 12:31   #6
morgenstjerne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 32
Styrke: 12
morgenstjerne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis du ikke ønsker, at de indhenter yderligere, så er det meget vigtigt, at du ikke blot søger en "§17", men en "§17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag".
Okay det er ikke helt nemt at finde ud af , men tak for svaret....så vil jeg huske at det skal være på det foreliggende dokumentgrundlag...

Der er dog ikke nogen direkte lægeudtalelser om uarbejdsdygtighed..i mine dokumenter ....der er blot en test på at jeg nok har asperger...og så er der selvfølgelig de mislykkede ressourseforløb og revalideringer jeg har bag mig.jeg kan ikke selv tilføje en lægeattest og give dem så er det ikke længere en paragraf 17 på det foreliggende dokumentgrundlag eller hvad?
morgenstjerne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2013, 13:36   #7
ingehelene
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
ingehelene er ny på vejen
Jeg synes du skal få din psykolog til at skrive en udtagelse først, og så derefter søge §17 på det forelagte grundlag, held og lykke til dig
ingehelene er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2013, 21:00   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af morgenstjerne Se meddelelser
jeg kan ikke selv tilføje en lægeattest og give dem så er det ikke længere en paragraf 17 på det foreliggende dokumentgrundlag eller hvad?
Jo, du kan tilføje nyt lige indtil "afgørelsens time".

Men fra det øjeblik kommunen modtager din ansøgning om en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag, så må kommunen ikke indhente mere om dig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2013, 09:26   #9
morgenstjerne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 32
Styrke: 12
morgenstjerne er ny på vejen
Mange tak for jeres flinke svar de hjalp virkelig

Nu er der så dukket et nyt spørgsmål op,

Hvordan forløber sådan en paragraf 17 sag egentlig?
Er det rent papirarbejde , eller bliver man indkaldt til nogle møder?
morgenstjerne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2013, 14:57   #10
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Jeg vil også gerne høre hvordan det foregår at søge § 17 på det foreliggende grundlag efter de nye regler 2013.?

Jeg har læst at alt vedr. resourceforløb, fleksjob og pension skal op forbi det nye rehabiliteringsteam og mener også det gælder hvis der søges på det foreliggende men vil gerne have det bekræftet...?

(Ved tidligere pensionssøgning i 2010 - fik jeg mulighed for at møde op foran pensionsnævnet for at "forsvare" min ansøgning) Noget alle fik mulighed for efter de gamle regler.

Så jeg mener også at den mulighed er der hvis man søger under de nye regler - men så mit tillægsspørgsmål er:

Skal man først op forbi rehabliteringsteamet (til møde med dem) når der søges på det forliggende eller sender de automatisk sagen videre til pensionsnævnet som skal tage stilling til ansøgningen... Jeg ved at rehabiliteringsteamet ikke kan afgøre noget? Så hvad er deres rolle når alt SKAL op forbi dem vedr pension mm.?
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ansøgning efter nye regler qv78 Spørgsmål ang fleksjob 9 28-12-2012 15:49
Ansøgning om førtidspension efter socialpension § 19. SanneHansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-06-2012 20:38
Regler under ansøgning af førtidspension §17 zenyo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 48 09-12-2011 23:38
Ansøgning efter § 17? calamityjane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 31-05-2010 18:40
?. ang. ansøgning om FTP, efter §17 fhln Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 25-04-2010 00:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension