K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2017, 16:55   #11
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Husk dog ved køb af bil, hus eller ligende skal der ske tinglysning af kreditorbeskyttelsen

http://www.tinglysningsretten.dk/tin...eskyttelse.pdf
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2017, 19:00   #12
Haltefrans
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2016
Indlæg: 9
Styrke: 0
Haltefrans er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af _René_ Se meddelelser
Må ned og høre min bank, om de dog ikke kan gøre det bedre end 0%. Det kunne jo også være, at det førte til en snak om investering. Man bliver jo ikke ligefrem rig, som 36 årig, af en erstatning, selvom den måske nærmer sig 2-3 millioner. Der skal da tænkes på den lange bane også.
Du bliver nok overrasket over det, men jeg tvivler virkelig på de er interesseret i at give dig nogle renter. Det er de færreste banker der vil betale for at have penge stående hos dem. Så du er nok ovre i noget med investering i stedet.
Du skal også lige være opmærksom på at dit engagement i banken kun er dækket med 100.000euro via indskydergarantifonden. Dvs alt over ca 755.000kr er tabt hvis banken krakker eller lukker. Jeg tvivler dog på der sker det store ved Nordea, men det er da værd at tænke over også
Haltefrans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2017, 20:00   #13
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Haltefrans Se meddelelser
Du bliver nok overrasket over det, men jeg tvivler virkelig på de er interesseret i at give dig nogle renter. Det er de færreste banker der vil betale for at have penge stående hos dem. Så du er nok ovre i noget med investering i stedet.
Du skal også lige være opmærksom på at dit engagement i banken kun er dækket med 100.000euro via indskydergarantifonden. Dvs alt over ca 755.000kr er tabt hvis banken krakker eller lukker. Jeg tvivler dog på der sker det store ved Nordea, men det er da værd at tænke over også
Ja det er en god idé at fordele på flere banker, men pengene til hver bank skal komme direkte fra forsikringsselskabet for at beskyttelsen holder.
Og renter.. Dem kan man skyde en hvid pil efter så længe realkreditten tilbyder lån til negativ rente.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2017, 21:23   #14
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af _René_ Se meddelelser
Ja, nu begynder jeg jo at høre, det jeg gerne vil høre. Det er jo også det, jeg får gentaget hos de erstatnings adv. jeg har talt med telefonisk. Må ned og høre min bank, om de dog ikke kan gøre det bedre end 0%. Det kunne jo også være, at det førte til en snak om investering. Man bliver jo ikke ligefrem rig, som 36 årig, af en erstatning, selvom den måske nærmer sig 2-3 millioner. Der skal da tænkes på den lange bane også.

Det må sku vær en ommer Nordea

Tak for hjælpen til jer alle.
Du skal lige vide at det faktisk godt kan lade sig gøre at investere kreditorbeskyttede penge.

Der skal oprettes en konto og et depot som kører i et lukket kredsløb. Dvs. al handel af værdipapirer henholdsvis kommer ind på kontoen ved salg og trækkes fra kontoen ved køb. Al udbytte sættes også ind på kontoen og kan investeres igen derfra.

Jeg har selv haft en sådan i over 10 år og det kører fint. Eneste minus er i min bank at jeg ikke selv kan handle i netbank, men skal have banken til at gøre det, det koster så fuld kurtage i modsætning til den reducerede kurtage ved at gøre det selv i netbank. Det gælder så om at have nogle papirer som man forventer at have i en årrække.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2017, 21:43   #15
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Om man ønsker at have papirerne i en årrække har nu ikke noget med kreditorbeskyttelsen at gøre... jeg kører fortrinsvis hurtige handler og har tjent godt.. så man kan vælge den investeringsprofil man selv finder sig bedst tilpas med.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2017, 10:33   #16
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Erstatningskonto RPL§513

Du bør absolut lave en separat konto.

Mit pengeinstitut oprettede en konto og i kontonavn fremgår at det er en RPL§513 konto. (RPL=retsplejeloven)
Dvs. den er kreditorbeskyttet.

Det er vigtigt at kontoen er oprettet i forvejen da erstatning kan indgå på NEM konto, men skal flyttes med det samme for at opretholde beskyttelsen ( der er faldet dom i en lignende sag http://advokatkontoret.dk/personskad...se-opretholdt/)
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2017, 10:45   #17
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Når banken garanterer, at kontoen er markeret i henhold til betingelserne for en kreditorbeskyttet konto, er der ingen ko på isen.
Det kan du jo få på skrift fra banken.

Ingen grund til 2 banker, det må da være fordi, den pågældende advokat ikke har tillid til, at man som bruger selv kan forstå reglerne.

Det er ikke bankens ansvar, at brugeren håndterer kontoen korrekt.

Har man kreditorer, og kan man overholde betalingsbetingelserne over for denne/disse, er en sådan konto jo ikke så relevant.
Men en god ide, da ingen jo kender ens egen fremtid.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension