K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2011, 13:10   #1
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvilken politiker skal jeg spørge

I denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=17464&page=7 er jeg blevet opmærksom på, at man i nogle kommuner opererer med et rådighedsbeløb pr. barn, når en borger søger om hjælp til enkeltydelse.

Ved hjælp af Googl fandt jeg dette: http://www.alleroed.dk/Det_politiske...94765.PDF.ashx

Det er godt nok fra 2010, men det viser, at nogle Københavnske kommuner, ikke alle, opererer med et rådighedsbeløb pr. barn, men nogen gør det kun til pensionister og ikke til kontanthjælpsmodtagere.

Jeg har læst mig til, at ministeren mener, det er i orden, at rådighedsbeløbene ikke er ens i kommunerne, men jeg har endnu ikke fundet noget vedr. om det også er i orden, at kun nogle kommuner opererer med et rådighedsbeløb pr. barn oveni.

Er der nogen der ved mere om dette?

Er der nogen der kan give mig et tip om hvilken politiker det er smartest, at kontakte vedr. dette spørgsmål.
Jeg er ikke selv specielt inde i politik, men vil gerne have lidt opmærksomhed på dette problem.

Der er jo meget stor forskel på resultatet af en ansøgning om hjælp til enkeltydelse (f.eks. til tandlæge) fra f.eks. en enlig mor med 3 børn, alt efter om hun bor i den ene eller den anden kommune.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 13:52   #2
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Prøv lige og se
http://www.advokatinkasso.dk/Default...=44&NewsID=428
Ved ikke om du kan bruge det til noget

NPh
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 21:26   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af NPH Se meddelelser
Prøv lige og se
http://www.advokatinkasso.dk/Default...=44&NewsID=428
Ved ikke om du kan bruge det til noget

NPh
Desværre ikke særligt meget.

Kommunerne regner det ud på en helt anden måde.
I det du linker til regner de med, at faste udgifter skal betales af rådighedsbeløbet.
Når man søger om hjælp til enkeltydelse hos kommunen trækker man faste udgifter fra før man ser på hvad der er tilbage, rådighedsbeløbet her, er det beløb man har ret til at have, når de helt faste udgifter er betalt.

Men hvilken politiker kunne forestilles, at have mest vægt bag sine ord i forbindelse med, at stille et spørgsmål til socialministeren?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 21:51   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
...Det er godt nok fra 2010, men det viser, at nogle Københavnske kommuner, ikke alle, opererer med et rådighedsbeløb pr. barn, men nogen gør det kun til pensionister og ikke til kontanthjælpsmodtagere....

...Jeg har læst mig til, at ministeren mener, det er i orden, at rådighedsbeløbene ikke er ens i kommunerne.
Og det må og det skal ministeren mene, fordi det er kommuner selv som beslutter rådighedsbeløbene. Engang statsminister kan gøre noget ved det.

Det eneste som en minister kan gøre, er at foreligge sagen for folketinget, derfor er det sådan set ligemeget hvilken minister man kan be om at kikke på sagen.

Men hvis det skulle være, så ville jeg selv skrive til socialministeren.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 21:56   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Og det må og det skal ministeren mene, fordi det er kommuner selv som beslutter rådighedsbeløbene. Engang statsminister kan gøre noget ved det.
Den er jeg klar over.

Men når det så kommer frem, at f.eks. en enlig mor til 2, i den ene kommune har ret til rådighedsbeløb til både sig selv og sine børn, i den anden kommune har hun kun ret til et rådighedsbeløb til sig selv, så synes jeg dælme forskellen begynder at blive meget urimelig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 22:03   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Klart at det er urimeligt, men det er fuld lovligt.
Desværre så kommuner vil til hvert tid bruge den der: "individuelt vurdering".

Sidst redigeret af Karo; 24-05-2011 kl. 22:09.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 22:34   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvis man vil gøre noget ved det, er det eneste man kan gøre, at klage over sådan en afgørelse hele vejen til Ankestyrelsen. Og evt. til allersidst til Ombudsmanden.

Politikerne kan ikke bare gå ind og gøre noget. Vi har kommunal selvstyre. Og som Karo siger, er der også en individuel vurdering med i det. Ingen sager er ens.

Men når du nævner rådighedsbeløb og enkeltydelse (aktivloven), sociale område - og socialministerens bord. Ved ikke hvilken politiker det kunne være desværre...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SKAT. Hvilken rubrik skal penge fra egen pensionskasse.. SanneHansen Politik og Samfund 4 15-11-2012 13:55
hvilken skal jeg søge rotten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 15-03-2012 11:48
Hvilken ydelse skal jeg ha' mens jeg venter? Hygeria Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 26-03-2010 12:15
Hvilken fagforening skal jeg vælge??? bassenborg Dit og Dat 18 07-03-2010 21:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension