K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2015, 23:08   #11
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
En handikap med 1/3 restevne kan ikke arbejde selv et secund under gældende skånehensyn. Jeg beder dig give et eller andet link hvor der står, at 1/3 del rest arbejdsevne et fordel.
En række servicelov gælder for handikapper. De kan kun arbejde i beskyttet værksted eller skånejob.
Mange førtidspensionister er blevet afvist fleksjob fordi arbejdsevne er alt for lav. Webster og andre hjemmevante ved, at jeg kæmpe for fleksjob. Jeg var førtidspensionist og nu skal jeg vise jeg kan nogen. Ellers kunne jeg direkte få fleksjob fra pension
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2015, 23:25   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs og forstå samtlige indlæg med dokumentation ....

Kære Abdul

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30224

Bemærk venligst at Ankestyrelsens Principafgørelser skal alle rette sig efter, indtil en lovændring træder i kraft eller du vinder over Ankestyrelsen i en civilretslig sag.

Det er hvad vi er oppe imod når der skal bevilges fleksjob som denne tråd handler om.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 08-10-2015 kl. 23:27.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-10-2015, 23:41   #13
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
I dit link fandt jeg ikke nogen om, folk med 1/3 arbejdsevne kan nemmere få fleksjob. Det er i strid med lovgivning og service lov hvis en handikap er bevilget fleksjob.
I april 2014 søgte jeg fleksjob fra pension men det blev afvist. Nu har jeg været i lange process og nu er i arbejdprøvning. Jeg skal bevise, at jeg kan nogen mindst et par timer om ugen.
Omsumnig: Hvis arbejdsevne er nedsat for meget, kan man ikke få fleksjob. Der er flere hundre FTP søger fleksjobbe og alle står i samme situation som mig
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2015, 07:36   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Hvor har du fået information om kommune helst vil have arbejdsevne nedsat med 2/3 del? Hvis man har så lidt arbejdsevne er man efter defination handikap og de er berettiget til pension , ikke fleksjob. Man skal være stand til arbejde lidt, have motivation til arbejde. Det udtryk jeg har fået fra min kommune.
At man har et handicap er ikke ensbetydende med, at man ikke har en arbejdsevne og er berettiget til fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2015, 07:55   #15
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Fastholdelsesfleksjob som går dårligt. Ydeligere ned i tid pga diagnosen.

Jeg har yderligere spørgsmål til denne tråds emne.

Ung borger, sclerose, under 40 år, masser af møder med kommunen, arbejdsgiver, aftalt 25 timer om ugen i fastholdelsesfleksjob, men det går dårligere end forventet grundet konsekvenser af diagnosen.

Nu er borgeren på jobafklaringsforløb på ressourceforløbsydelse, hvor borgeren har forhandlet ny løn.

Arbejdsgiver får ikke mere refusion.

Men som tråden antyder påstår både handicaporganisationen og kommunen at man skal mindst have dokumenteret mindst 18,5 time om ugen for at få bevilget fleksjob.

Mit spørgsmål:

Hvis, kan kommunen tvinge borgeren til at blive arbejdsprøvet andet sted en arbejdsplads?

Kan man, arbejdsgiver kræve besked om, hvor mange externe arbejdsprøvninger de skal undvære en skattet medarbejder?

Både arbejdsgiver og borger vil hinanden og har gjort alt hvad der skal til for at fastholde borgeren, men arbejdsgiver kan ikke få at vide, hvor mange og hvor længe disse eventuelle externe arbejdsprøvninger vil tage.

Så nu er arbejdsgiver begyndt at udvise utilfredshed og ønsker ikke i fremtiden at gå ind i fastholdelsesfleksjob og dermed få mennesker i arbejde. Naturligvis.

Et vanvid uden lige!

Triste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-10-2015, 09:34   #16
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
I dit link fandt jeg ikke nogen om, folk med 1/3 arbejdsevne kan nemmere få fleksjob. Det er i strid med lovgivning og service lov hvis en handikap er bevilget fleksjob.
I april 2014 søgte jeg fleksjob fra pension men det blev afvist. Nu har jeg været i lange process og nu er i arbejdprøvning. Jeg skal bevise, at jeg kan nogen mindst et par timer om ugen.
Omsumnig: Hvis arbejdsevne er nedsat for meget, kan man ikke få fleksjob. Der er flere hundre FTP søger fleksjobbe og alle står i samme situation som mig
Nu ved jeg ikke hvad der definerer et handicap. Men ADHD er f.eks. en hjerneskade/fejl i hjernen, derfor nok noget der kan kaldes et handicap. Det er ikke engang nødvendigvis nok til at udløse fleksjob (derfor heller ikke førtidspension)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2015, 09:53   #17
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
At man har et handicap er ikke ensbetydende med, at man ikke har en arbejdsevne og er berettiget til fp.
At have et handikap og at være et handikap er foreskellinge ting. Man kan midlertidig miste arbejdsevne med 67% eller mere- det kan være pga et uheld, et sygdom der kræver operation. Man er selvfølgelig ikke berettiget til penson på den baggrund. Nå det er tilstrækkeligt begrundet at problem er varigtdvs 2/3 del er varigt nedsat , så får man pension.
Fleksjob kræver både nedsat arbejdsevne og nogen arbejdskvalitet. Folk med 1/3 arbejdevne kan ikke levere kvalitet der falde under skånehensyn efter fleksjob bestemmelse. De kan kommune tvinge ikke til fleksjob.
For fleksjob snakker man arbejdsevne omkring halvdel så vidt jeg kan læse i foreskellige side og ikke mindst, jeg selv et er eksempel.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2015, 09:55   #18
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Abdul:
"I en sag, hvor borgeren havde en effektiv arbejdstid på ca. 2 timer om ugen, var borgeren omfattet af personkredsen, der har ret til fleksjob."

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=163444

Men det ville da være interessant at se den efterprøvet ved en domstol.

Husker dog en "sag" fra Odense kommune, hvor man var igang med at arbejdsprøve en gruppe udviklingshæmmede/mentalt retaderede (ved ikke hvilket ord der foretrækkes for det).
Der fik de af ankestyrelsen besked på at tage sig sammen, og give dem førtidspension.
Så spørgsmålet er, hvornår er man så handicappet nok?

Sidst redigeret af MistyMiss; 09-10-2015 kl. 10:00.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2015, 10:39   #19
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Misty (misty betyder "sød" på indisk), læg ikke så meget vægt på antal timer. Det drejer sig også om arbejdskvatilet. Et handikap menneske kan måske arbejde 20 timer istedet for 2 timer som du nævner her. Folk med meget nedsat evne arbejder i skånejob i optil 20 timer om ugen men de er ikke berettiget til fleksjob fordi de ikke kan arbejder under vejledte skånehensyn. De kan ikke udføre selve 5 minuters job ordentlig
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2015, 10:48   #20
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Peter jeg fandt dette på STAR

Virksomhedspraktik kan både gennemføres hos en ny arbejdsgiver eller den nuværende. En virksomhedspraktik på egen arbejdsplads kan fungere som forløber for gradvis tilbagevenden, fx for at afprøve opgaver og timeantal.

se linket

http://star.dk/da/Indsatser-og-ordni...ejdsplads.aspx

ABDUL, borgere bliver altså visiteret og godkendt til fleksjob ned til 900 sekunder om ugen, det har ankestyrelsen blåstemplet som i orden.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension