K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2016, 10:14   #1
BSØ
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2014
Indlæg: 37
Styrke: 10
BSØ er ny på vejen
Spørgsmål om fradrag

Min mand er i et rescourceforløb, som er ved at tage livet af ham, for han vil bare videre, men kommunen vil bare have ham i praktik konstant!
Jeg modtager den mellemste førtidspension, og vi har snakket om, om dte er en mulighed, at han dropper al kontakt med kommunen, og at vi så indtil videre klarer os med min pension. Ved at blive samboende og gift har jeg i forvejen mistet stort set hele mit helbredstillæg, 2000 kr. i boligydelse samt 2000 kr. udbetalt hver måned - selvom han kun modtager 8200 kr. efter skat.
Vi snakker så om, om jeg kan få hans fradrag samt en noget højere boligydelse, hvis han dropper al kontakt med kommunen?
Hvis jeg har regnet rigtig og det kan lade sig gøre, vil vores økonomi ikke ændre sig det store. Og vigtigst er så, at han IKKE har et kæmpe pres fra kommunen i tide og utide, og at han stille og roligt kan finde et arbejde eller en uddannelse, der passer til ham.
BSØ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2016, 20:10   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det lyder da som en ting, der kan realiseres.

Du vil få overført den del af din mands fradrag, som han ikke har kunnet anvende.

Boligsikring beregnes på grundlag af husstandens samlede indtægt, så den vil alt andet lige blive højere.

Du kan få SKAT/Udbetaling DK til også at lave en udregning, hvis du vil have det.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2016, 21:12   #3
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Det er rystende, at mennesker bliver presset ud af systemet (de kalder det 'selvforsørgende'j pga umenneskelig behandling.

Jeg ved godt, at det er helt normalt, at mennesker får det dårligere af at være i kommunalt forløb, men uanset hvor mange gange jeg hører om det, bliver jeg lige rystet hver gang :-/

Jeg håber, at det kan lade sig gøre, at I kan få livet tilbage igen.
Bedste hilsener.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2016, 05:54   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
her i overvejet at få din mand sygemeldt vi jeres læge, i kan godt hope fra
man nu er i , i systemet og hvis han begynder at arbejde eller udannelse, skal han forfra.

på den måde vil i jo altid skulle mangle penge, så personlig syntes i skal snakke med lægen og en sygemelding med noget fred til ham
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2016, 09:27   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af BSØ Se meddelelser
Min mand er i et rescourceforløb, som er ved at tage livet af ham, for han vil bare videre, men kommunen vil bare have ham i praktik konstant!
Skriv lidt om hvorfor det "tager livet af ham".
I en praktik skal han jo ikke yde mere end han kan, og evt. skånebehov skal respekteres.

Citat:
Oprindeligt indsendt af BSØ Se meddelelser
Jeg modtager den mellemste førtidspension, og vi har snakket om, om dte er en mulighed, at han dropper al kontakt med kommunen, og at vi så indtil videre klarer os med min pension.
I skal passe på med den løsning, for hvis i på et tidspunkt finder ud af, at det ikke går alligevel, så risikerer han, at skulle starte helt forfra.

Skriv hellere lidt om hvad problemerne i praktikken er, så kan vi måske hjælpe ham lidt på vej.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2016, 09:38   #6
BSØ
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2014
Indlæg: 37
Styrke: 10
BSØ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Skriv lidt om hvorfor det "tager livet af ham".
I en praktik skal han jo ikke yde mere end han kan, og evt. skånebehov skal respekteres.



I skal passe på med den løsning, for hvis i på et tidspunkt finder ud af, at det ikke går alligevel, så risikerer han, at skulle starte helt forfra.

Skriv hellere lidt om hvad problemerne i praktikken er, så kan vi måske hjælpe ham lidt på vej.
Efter vores mening er han slet ikke kandidat til et RF. De behandler ham ærligt talt, som om han er dum til alle møderne på JC. Han har bare brug for RO i en periode, hvor han så finder ud af, hvilken vej han skal gå, for han er ikke færdig på arbejdsmarkedet. Han har nu været i praktik flere steder, og især et sted kunne man tydeligt se, at det bare var gratis arbejdskraft, praktikstedet var ude efter. Det nuværende sted er det bedste, men vi kan ikke se pointen i, at han skal være i praktik der i så lang tid - det rykker ikke rigtig noget. Han skal have ro i en periode og så videre ud at søge job eller uddanne sig. Det er bare det, han allerhelst vil.
Hvis vi derimod kunne leve af "mine" penge, som højst sandsynligt ville give os samme beløb på kontoen som nu, så ville han ikke hele tiden blive sendt videre til noget og blive behandlet som en idiot, rent ud sagt, for det synes jeg, han hans sagsbehandler gør - sikkert i en god mening.
Vi kan ikke se, hvad et RF skal gøre for ham, da han hverken skal have pension eller fleksjob, dog har hans sagbehandler snakket lidt om revalidering nogle gange, men hver gang trukket i land igen.
BSØ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2016, 14:10   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu e han jo ikke gratis arbejds kraft, han får jo rc udbetalt, rc forløb er jo frivilligt, så han kan jo sige nej tak, hvis han godt kan arbejde/udanne sig er han nok det helt rigtige sted, et arbejde/praktik at man ikke kan lide tanken om at arbejde gratis, ja det vil han komme til,så længe han får penge.

hvis han eks. bar fleksjobber, skal man også arbejde gratis, hvis man ikke er i job min. 12 uger årligt, nogen steder er der også aktivering 2-3 gange ugeligt.

Der er flere ting i det her, har han brug for en pause fordi han ikke ved hvad han vil? eller fordi han har det svært psykisk/fysisk er det den første jo så må han jo søge sig noget arbejde, er det den anden, så skal i en tur til læge og snakke med ham

men man kan jo ikke få alt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2016, 15:07   #8
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Arbejdskraften er jo gratis for arbejdsgiveren, og som jeg husker det få kommunerne en stor del refunderet af ressourceydelsen.
Virksomhedspraktisk, nyttejob og diverse andre tiltag, som kommunerne bruger overfor ledige og syge er også med til, at arbejdspladser nedlægges.
så ja, arbejdspladser får gratis arbejdskraft, og når den ene holder op, står kommunen parat med den næste kandidat.

Jeg mener også at kommunerne behandler folk nedværdigende og uden respekt, og dette ofte i ledtog med såkaldte andre aktører.
Jeg forstår godt, at dín mand ikke kan holde til det.

Man kan jo ikke få alt, skriver du, og siger dermed at ægteparret er nogen forkælede nasserøve. Den bemærkning har folk der er i krise ikke brug for !
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2016, 17:46   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej jeg mener bestemt ikke nogen nasser, men jeg syntes man er nød til at tænke på selv om man er gratis er får men er slags løn, hvor ens time løn tit er ret høj.

jeg er selv fleksjobber og har været i mange praktiker, hvor det ikke har været sjov, men så sagde jeg til mig selv,at mine 10 timer var godt lønnet (ledigheds ydelse) så var det mere holdbart.

har selv en mand i samme sitiation, og det er ikke sjovt men hvis han vil igennem det system er det bare sådan.

og igen rc er frivilligt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2016, 22:19   #10
BSØ
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2014
Indlæg: 37
Styrke: 10
BSØ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
nu e han jo ikke gratis arbejds kraft, han får jo rc udbetalt, rc forløb er jo frivilligt, så han kan jo sige nej tak, hvis han godt kan arbejde/udanne sig er han nok det helt rigtige sted, et arbejde/praktik at man ikke kan lide tanken om at arbejde gratis, ja det vil han komme til,så længe han får penge.

hvis han eks. bar fleksjobber, skal man også arbejde gratis, hvis man ikke er i job min. 12 uger årligt, nogen steder er der også aktivering 2-3 gange ugeligt.

Der er flere ting i det her, har han brug for en pause fordi han ikke ved hvad han vil? eller fordi han har det svært psykisk/fysisk er det den første jo så må han jo søge sig noget arbejde, er det den anden, så skal i en tur til læge og snakke med ham

men man kan jo ikke få alt
Hvis han havde brug for en pause, fordi han ikke vidste hvad han ville, ville det jo være RET sært at blive sygemeldt, efter min mening. Så må det da stå for egen regning, hvis man "bare" er kørt træt i sit nuværende job.
Man kan ikke få alt. Hvad er det præcist, du opfatter, at han bare vil have?

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
nej jeg mener bestemt ikke nogen nasser, men jeg syntes man er nød til at tænke på selv om man er gratis er får men er slags løn, hvor ens time løn tit er ret høj.

jeg er selv fleksjobber og har været i mange praktiker, hvor det ikke har været sjov, men så sagde jeg til mig selv,at mine 10 timer var godt lønnet (ledigheds ydelse) så var det mere holdbart.

har selv en mand i samme sitiation, og det er ikke sjovt men hvis han vil igennem det system er det bare sådan.

og igen rc er frivilligt
Du vidste vel, at praktikpladserne førte mod et fleksjob? Her fører det ikke mod noget. Han skal klare sig selv, når han bliver raskmeldt. Og hvis han ikke får ro snart og finder overskud til at se, hvad han har mulighed for i fremtiden, ender det med et RF i fem år, hvor han får 8200 kr. på kontoen hver måned. Beløbet er i sig selv ret frustrerende. I forvejen har vi faktisk ikke engang råd til at gå i bad dagligt og vi hverken ryger, drikker, har kabel-tv eller noget i den stil, så jeg ved ikke, hvor vi skal spare. Vibor på 52 m3 til 2700 kr. pr. måned, det kan heller ikke gøres billigere. Vi er i slutningen af 30'erne og drømmer om børn, men det må vi simpelthen opgive, da vi simpelthen ikke ved, hvordan han kommer videre. Nu siger jeg ikke, at det er kommunen skyld, men HVIS han fik fred og ro, så ville han med garanti se en bedring og så selv komme videre. Desværre har han bare ikke mulighed for det, og det forværre desværre hans sygdom.
JC siger, han kan raskmelde sig og komme på KH, hvis han så søger jobs. Andet er der desværre ikke at tilbyde.
BSØ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension