K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2016, 01:07   #1
blinko
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2016
Indlæg: 5
Styrke: 0
blinko er ny på vejen
Må arbejde som førtidpensionist

Hej Alle
Jeg vil lige høre hvis man vil gerne arbejde nogen timer som førtidpensionist,skal man altid inden man går i gang med arbejde give besked videre til sagbehandler i kommune eller er det nok kun med udbetaling Danmark.
Jeg mener ikke at man behøver give besked til sagbehandler,men hvem vide med med alle de regler vi har.
På forhånd tak
blinko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2016, 10:05   #2
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
kommer lidt an på om man er på den gamle eller nye ordning(dvs fra 2013 eller efter).

er du tilkendt førtidspension før eller efter 2013?

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2016, 10:23   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
kommer lidt an på om man er på den gamle eller nye ordning(dvs fra 2013 eller efter).

er du tilkendt førtidspension før eller efter 2013?

vh sortepigen
Gammel og ny ordning skiller ved 2003, ikke 2013
Der er ikke kommet nye regler i 2013, det er kun kriteriet for tilkendelse som er ændret der.

Det man skal holde sin lyst til alt arbejde op imod er ens personlige arbejdsevne på tilkendelses tidspunktet, overskrider man ikke Den er der ingen problemer.

Udbetaling Danmark behøver først få besked når man nærmer sig Max indtjening, men de får også automatisk tallene når man retter sin forskudsskat.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2016, 15:14   #4
blinko
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2016
Indlæg: 5
Styrke: 0
blinko er ny på vejen
Tak for svar.
Jeg fik godkendt pension i 2014.
Og jeg ved godt at jeg må arbejde i nogen timer, men vil gerne vide om man skal give besked til sagbehandler,eller er det lige maget.
På forhånd tak
Hilsen Blinko
blinko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2016, 20:08   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er kun udbetaling dk der skal have besked

men hvis du arbejder fast eks.4 timer ugeligt, kan det godt være,at kommunen vil kikek på om du skal på fleks frem for pension.

men hvis du har nogle gode og noget dårlige uger, så betyder det ikke noget.

rigtig mange er bange for at prøve fordi de er bange for at kommunen skalkikke på deres pension
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2016, 21:26   #6
blinko
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2016
Indlæg: 5
Styrke: 0
blinko er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Gammel og ny ordning skiller ved 2003, ikke 2013
Der er ikke kommet nye regler i 2013, det er kun kriteriet for tilkendelse som er ændret der.

Det man skal holde sin lyst til alt arbejde op imod er ens personlige arbejdsevne på tilkendelses tidspunktet, overskrider man ikke Den er der ingen problemer.

Udbetaling Danmark behøver først få besked når man nærmer sig Max indtjening, men de får også automatisk tallene når man retter sin forskudsskat.
Tak for svar.
Men så maget jeg har forstået så skal man slet ikke orientere kommune hvis jeg fik 4-5 timer arbejde om ugen.
På forhånd tak
blinko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2016, 21:33   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Personligt ville jeg afklare det med pensions afd inden jeg startede...men nej du behøver ikke gøre det..

Du skal dog have med i dine overvejelser at der står i loven at hvis du kan blive selvforsørgende herunder i fleksjob ja så kan kommunen frakende din pension...

Da man kan komme i fleksjob helt ned til under en time ja så ville du snildt kunne blive selvforsørgende...alt efter hvad det er for et job...

Man kan så undre sig at de ikke har tænkt på fleksjob da du fik din pension i 2014....for der var disse nye regler med de lave timetal for fleksjob trådt i kraft..

Men når man ikke kender til sagen ja så kan der jo være forhold man ikke kender..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2016, 21:46   #8
blinko
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2016
Indlæg: 5
Styrke: 0
blinko er ny på vejen
førtidpensionist

Hej Alle
Jeg vil lige høre hvis man vil gerne arbejde 10-12 timer om mnd ustabil som førtidpensionist ,behøver man give så besked til kommune eller er det nok kun med udbetaling Danmark.Jeg vil helst undgå de idioter fra kommune.
På forhånd tak
blinko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2016, 22:04   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det hjælper ikke at lave flere tråde med nøjagtigt det samme indhold...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2016, 22:44   #10
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Hvis du kan arbejde 10-12 timer skal du i fleksjob. Det vil da også være federe at have fleks end pension.

Jeg tror det vil være dumt ikke at blande kommunen ind i det. De vil evt. kunne hjælpe dig i et fleksjob.

Sidst redigeret af bruger2013; 25-01-2016 kl. 22:46.
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension