K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2013, 17:55   #21
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Læs evt dette link fra DUKH, som godt nok beror på spørgsmål om fritidsjob, men svaret har brede vinkler.
http://www.dukh.dk/netradgivning/fle...b%20fritidsjob
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 17:59   #22
Gin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2012
Indlæg: 34
Styrke: 12
Gin er ny på vejen
Tak for links. Det jeg mener er ikke friidsjob. Men at have noget fritid hvor man laver det man vil uden for sit fleksjob. Detkan kkommunen da ikke bestemme
Gin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 18:13   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Problemet er - hvor går grænsen??

Er det er job, hvis naboen tilbyder at lappe ens cykel??

Er det et job, hvis ens Far tilbyder at pudse ens vinduer??

Er det et job, hvis man lige fjerner papiraffald nede i gården?

En vennetjeneste, kan ende grueligt galt, hvis der er en der anmelder det som ''sort arbejde''.....

Det er da også ret normalt at ens mand måske får fat i en kammerat, når de ligger og roder med bil Søndag eftermiddag, eller at svigerfar lige maler stuen, eller at Mormor stikker vinter sweatere til familien.

Kig på Benny Gerhardts sag herinde - han tog en tur på cyklen, og så brød helvede løs!!

Vi har også haft anmeldels sager herinde, hvor folk har anmeldt en føtidspensionist eller flekser, for at have en aktiv fritid. Eller en ''kæreste''. Hvor efter de har måtte gå gennem et helvede på kommunen.

Det er IKKE bare sådan, at fritid er fritid og at man selv må bestemme sin fritid. Man kan sige, så længe der ikke er nogen der anmelder en for at have en fritid, så er alt lutter idyl. Men bliver man anmeldt for at cykle langdistance, male stakit for sin søn, eller fordi man rider 5 dage om ugen og er aktiv på rideskolen, eller tager til udstillinger med sine katte, så får fritiden altså alvorlige konsekvenser.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 18:16   #24
Gin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2012
Indlæg: 34
Styrke: 12
Gin er ny på vejen
Holda op ja. Men de bestemmer sku da ikke om man må have facebook og hvornår man svarer på en sms??
Gin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 18:21   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, men de holder øje med ens facebook!! Facebook er lige præcis en af de ting kommunerne tjekker når de skal have en anmeldt borger ind......flere er blevet knaldet for at have lagt billeder ud af en kæreste på facebook, fordi de har stået som reelt enlige oppe hos kommunen.
Så kommunen kigger med når man er på Facebook, og man i forvejen er i deres søgelys.

SMS kan de endnu ikke tjekke, men det bliver nok det næste!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 18:24   #26
Gin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2012
Indlæg: 34
Styrke: 12
Gin er ny på vejen
Som jeg kan læse på det hele. Så går kommuner meget op i om man snyder med bedrageri. Men man må da godt have facebook . - Hvis du vil giftes så må du ikke det for kommunen bare et eksempel? Det bestemmer de vil ikke

Mener de kan da ikke bestemme om man skal have en mobil og facebook. Hvis ikke man snyder med noget bedrageri tror jeg ikke kommunen og vil interessere sig for en.
Gin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 18:29   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja selvfølgelig må man have facebook - de elsker vi har facebook, det gør deres arbejde SÅ meget lettere!!

Man må også gerne blive gift - de elsker gifte, det gør også deres arbejde SÅ meget lettere!!
Bare de FORNEMMER der er en enlig der flirter, så sætter de ind med ALLE sejl for, at de skal blive et par - også selvom de slet ikke er nået til det niveau endnu!!!

De kan bare ikke lide løse forhold......*griiin*
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 18:32   #28
Gin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2012
Indlæg: 34
Styrke: 12
Gin er ny på vejen
Hvorfor elsker kommunen vi har facebook og er gift? Hvorfor gøre det deres arbejde lettere?
Gin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 18:35   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det har jeg jo lige skrevet, hvorfor.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 18:43   #30
Gin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2012
Indlæg: 34
Styrke: 12
Gin er ny på vejen
Ikke direkte.
Gin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob og fritid/hobby Rexronjas Spørgsmål ang fleksjob 5 21-04-2010 11:41
Fleksjob og fritid Rexronjas Spørgsmål ang fleksjob 18 17-04-2009 19:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension