K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2010, 16:40   #1
sika
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2008
Indlæg: 13
Styrke: 16
sika er ny på vejen
Aktindsigt

Er der nogle der kan hjælpe.. har søgt aktindsigt den 14/1 10 og ikke modtaget noget har fået et brev hvor der står at jeg er kaldt til møde den 4/2-10 og der vil de ligge klar de papir jeg ikke har fået før kan sagsbehandleren det da jeg gerne ville have dem før da jeg har en bisidder med og gerne vil at hun skal læse det inden mødet da der er mange fejl tror vi i min sag

Sidst redigeret af sika; 31-01-2010 kl. 16:48.
sika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 18:00   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Sika.

Du skriver bare tilbage og oplyser at ifølge lovgivningen skal sagsbehandleren inden 10 kalenderdage have afsendt dine akter.
Samtidig oplyser du, af høflighedsgrunde, at du har en bisidder med til det aftalte møde, derfor ønsker i akterne udleveret da i ønsker at være vel forberedte.

Løses problemt ikke så aflyser du mødet indtil du og din bisidder har haft mulighed at forberede jer. Såre enkelt.
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 19:12   #3
sika
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2008
Indlæg: 13
Styrke: 16
sika er ny på vejen
hej og tak for svaret nu er det sådan jeg er bisidderen men har valgt at skrive det for min bekendt da hun ikke lige kan overskue det.
sagsbehandleren skriver at hun /vi vil få udleveret det som hun ikke har ,men skal hun ikke sende alt der ligger i sagen her tænker jeg også på opfølningspapir ovs... da jeg ikke ved om min bekendt har alle disse måske er det dem sagsbehandleren tænker på når hun skriver dem hun ikke har i forvejen? men har man ikke krav på alt der måtte ligge også selvom der er blevet sendt disse opfølningspapir..ovs hun har ikke fået aktindsigt før.
sika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 19:16   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis ikke hun har fået aktindsigt før....ja så skal hun have alt...

Hvis man engang før har fået alt og gerne vil have det igen...ja så kan kommunen forlange at man skal betale for de kopier man har fået engang før...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 19:23   #5
sika
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2008
Indlæg: 13
Styrke: 16
sika er ny på vejen
Skal jeg forstå det sådan, at det hun har fået tilsendt før som jeg kun tror er opfølgningssamtaler-handleplan/jobplan efter telefonsamtaler ovs... kan hun godt få igen da jeg tror der mangler noget.. eller er blevet forlagt .det vile være rart at have alt fra hun starter og til nu . Og nej hun har ikke fået Aktindsigt før kun fået papir fra opfølningensamtaler ovs..
sika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 19:33   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis hun søger aktindsigt og ikke har fået det før...så skal hun have alt...

Men du kan læse regler her så du evt kan smide det i hovedet på dem https://www.retsinformation.dk/Forms...id=105127#Kap4
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 19:44   #7
sika
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2008
Indlæg: 13
Styrke: 16
sika er ny på vejen
Tak for svaret jeg har nu skrevet til hende omkring dette men ville lige være sikker på om det var rigtigt har skrevet at jeg vil bede hende om at gøre det klar til imorgen den 1/2 -10 og jeg vil afhente dem derude.da det jo er langt over tidsfristen. skriver lige når jeg høre svaret.
sika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 22:20   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Exclamation

For mange år siden fortalte jeg min læge, at jeg havde oplevet at komme til et møde på kommunen og så var der, udover min sagsbehandler, også en faglig konsulent tilstede ved mødet,
min læges kommentar var, at hvis jeg en anden gang oplevede noget lignende så havde jeg ret til at bede om et nyt møde, begrundet i at jeg ikke havde haft mulighed for at forberede mig på dette.

Og jeg mener at den må kunne bruges i flere forbindelser, f.eks. her hvor borgeren ikke har fået sin aktindsigt og dermed ikke har haft mulighed for at forberede sig til mødet.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 10:36   #9
sika
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2008
Indlæg: 13
Styrke: 16
sika er ny på vejen
Som jeg har skrevet tidligere ang aktindsigt: vi har stadig ikke hørt noget trods jeg har skrevet en mail til hende og hørte om hun ikke kunne gøre det klar til den 01-02-10 (søgte om det den 14-01-10)det eneste vi hørt var et brev motaget den 29-01-10 om hun inkaldte til et møde den 04-02-10 og der vil hun modtage de papir hun ikke havde fået (hun har ikke før søgt om aktindsigt) så hvad det er for nogle papir hun mener forstår jeg ikke kan kun være opfølnings/ og dem mangler der vist nogle af. Hvis jeg ikke høre noget idag fra hende og de ikke er klar til afhentning hvad mener i så vi skal gøre
sika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 11:06   #10
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Nu ved jeg ikke om I har søgt aktindsigt via den formular, som K10 har standardiseret oppe i 'Links' http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html , og om I har afleveret begæringen om aktindsigt i Borgerservice og har fået en kvittering på at kommunen har modtaget begæringen om aktindsigt.

Hvis I har gjort sådan, ville jeg maile eller skrive til Jobcenterchefen, for de skal overholde de tidsfrister (10 dage)! Sagsbehandleren skal udlevere de papirer (ressourceprofil, journalnotater m.m.) der ligger på din veninde, hvis der ligger noget, som din veninde ikke har fået før!

Det kan jo ikke nytte noget at hun bruger den undskyldning, at hun ikke har brugt den tid hun skulle til at skrive i din sag, når hun har haft en uges tid til at få det gjort da hun har modtaget begæringen om aktindsigt

Så skriv til Jobcenterchefen og klag over I ikke har fået den begærede aktindsigt, da I begge har brug for at forberede jer til mødet den 14.!!!
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
aktindsigt tjele88 Alt det andet 12 26-11-2011 21:22
Aktindsigt Shade Alt det andet 6 29-06-2011 23:35
aktindsigt tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-03-2011 22:40
Aktindsigt Mariepigen Alt det andet 4 10-07-2010 23:24
Aktindsigt CHNEVIDE Spørgsmål ang fleksjob 30 17-07-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension