K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2015, 20:07   #1941
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har fået den istick 50W, og ipv3 på 165W og ipv mini 2.....så nu er jeg dækket godt ind

De første væsker med 70% VG er netop landet, og dem i Holland har netop skrevet ordren er pakket og afsendt - jeg måtte ty til google translate, da jeg ikke kan Hollandsk

Dejligt at have mine drenge hjemme igen.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2015, 21:13   #1942
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Dejligt.. så behøver du ikke at handle ind, det næste stykke tid...

Jeg har også prøvet at lege lidt med RBA delen igen.
Det er simpelthen "pain in the ass"

Det lykkedes dog endelig til sidst, at lave en. Nu prøver jeg at dampe på den iaften, for at se hvordan den går..

Den smager stadigvæk fortsat delvis brændt - dette på trods af at jeg næsten ikke har brugt noget vat! (Vil betragte den som 80% god)

dampmængden, når jeg kædedamper er der absolut ingen problemer med.. Der kommer bare den der milde brændte eftersmag.

Jeg gør stadigvæk et eller andet galt.. det kan ikke måles med de færdiglavede coils overhovedet.

Edit igen:

Jeg bemærkede også, at menthol effekten blev 10x vildere, da jeg byggede min egen coil med noget frisk japansk-vat

Sidst redigeret af Bodrum; 16-02-2015 kl. 21:17.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2015, 22:57   #1943
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen får du primet din coil godt nok, altså får dryppet godt med væske på vat og coil?

Vattet må heller ikke gå for langt ud over coilens ender....jeg lavede én hvor vattet stak for langt ud, det gav også brændt eftersmag, føj da.

Jeg synes det er for bøvlet at selv sidde med, jeg kan heller ikke få dem ens....så jeg har besluttet at købe dem færdige indtil videre...

De bedste jeg fik lavet, var dem hvor jeg havde gjort vattet vådt med væske, inden jeg satte dem i viklingen, hahahaha....det er måske den idiotsikrede model

Sidst redigeret af Ninja; 16-02-2015 kl. 22:59.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2015, 23:16   #1944
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg tror at jeg skal være mere tålmodig.. Fem minutter er åbenbart for lidt tid - til at den kan trække væsken ind..

Den smager faktisk ganske fint "lige nu"
Nu må vi se ..

Godt trick. den må jeg lige huske.. for jeg døjer sku vikrelig med at få vattet ind..

Edit: kl 22:59 -

GODKENDT (Y)

Første dampbare coil sidder lige i skabet i RBA'en.. Ingen problemer.. væske 80/20 <3

Sidst redigeret af Bodrum; 16-02-2015 kl. 23:58.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2015, 15:02   #1945
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Gjorde du vattet vådt inden??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2015, 17:11   #1946
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmm vattet vådt inden i kommer den ind i coilen....øhh...

Kunne forstille mig at det må være meget sværere når det er vådt...

Det burde ikke være så svært når det er tørt....

Man gør sine fingre lidt våde og så ruller men den helt ude i den ene ende....så det bliver lige som en nålespids.....og den ende stikker man ind i coilen og så trækker man vattet igennem...

Har man svært ved at hive vattet igennem på denne måde ja så bruger man for meget vat....

Der skal være modstand....men det skal ikke være svært at hive igennem...

Når du har bygget din coil så skal du smide væske på den inden du samler tanken og fylder denne op....på denne måde er den "primet" inden brug og du behøver ikke vente på at bruge den...

Fedt at du har fået det til at virke Bodrum...med de hjemmelavet coils...

Jeg har svært ved at forstille mig at cleromizere forsvinder....og det kun bliver subohm....

De sælger....tro det eller ej....stadig rigtig mange CE4 cleros....og der er mange som ikke er til de subohms coils...

BTW....inden længe kommer der en tank der hedder Arctic tank....en cleromizer der bruger 0.2 ohm og 0.5 ohm færdiglavet coils...vildt..

Ja så burde du da være dækket helt ind Helene...

Vildt at de ikke sender ud på engelsk...for hvem kan hollandsk...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2015, 21:27   #1947
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg har nu fået "rewicket" og lavet en ny coil.. det tog kun 10 minutter (wow) i første hug.. BAM..

Jeg havde kun brugt fire viklinger sidst, og må indrømme at smagsmæssigt, så var det for lidt. Her til aften, fik jeg lavet en med 7 viklinger i første forsøg.. 0.8 ohm - og den sad lige i skabet (brugte helenes trick med at gøre vattet lidt våt)

Og jo Web, det er meget nemmere, når man er nybegynder..
Jeg skal lige have fornemmelse over hvor meget vat, der egentlig skal i, til at starte med.

har godt hørt om den Arctic Tank. Den skulle vidst køre op til 100W. Den er smækker lækker..

Fik søreme også en æske Nautilus BVC coils med posten idag, sammen med 5 50ml bøtter fra fasttech. Så jeg fik byttet mig til noget menthol væske i Aalborg (var på besøg)

Så nu er jeg godt dækket ind.

Jeg er dog på udkig efter en ny sub ohm, men ved ikke helt hvad jeg skal vælge.. Der er jo en hel masse på vej lige nu..

Jeg mangler lidt en erstatning...

Giver det lige en uge, for at se hvad der sker på markedet.. man kan jo slet ikke følge med, når man sidder i forskellige damp grupper

Men hold da op, hvor det går stærkt med at skifte batterier.. 2400mah pr dag
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2015, 21:41   #1948
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Husk lige....har vist ikke fået det sagt før....at tynd kanthal tråd er hurtigere om at varme op...

Hvor tyk kanthal tråd er længere tid om at blive varm..

Tyk kanthal er også længere tid om at blive kold igen...

Hvor tynd kanthal er hurtigere om at blive kold igen...

Det betyder en del hvis du skal have lavet en coil på feks 1.6 ohm....der skal man helst bruge så tynd kanthal som muligt...dog ikke så tynd at det ikke giver et vist antal viklinger..

Selve overfladen af coilen betyder også en del...altså hvor stort et område der bliver varmt...

Kædedamper man feks...ja så vil det være bedre med en tynd kanthal...eftersom den hurtigere bliver kold...

Men alt det er noget der langsomt kommer til en...og man finder ud af lige hvordan man selv synes det er bedst...ud fra måden man damper på...

Hmm køber du væske på fasttech?
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2015, 23:17   #1949
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ok, det vil jeg huske det med kanthal tykkelsen..

Jeg fik en forsendelse fra Fassttech med posten idag, tog så pakken med til Aalborg, og fik byttet det privat for menthol


hvad er tynd kanthal i mm?
og hvad er tyk kanthal i mm?

Edit:
Kan i huske Bogan haha

https://www.youtube.com/watch?v=N1XKORhWphY

Spændende review med delta II og Arctic

Sidst redigeret af Bodrum; 18-02-2015 kl. 00:37.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2015, 02:01   #1950
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er nok forskelligt fra person til person....om hvad der er tyk og ikke tyk...

Men jeg regner med 0.32 mm og nedefter for tynd og fra 0.40 mm og opefter for tykkere..

I en tank og med en ohm på alt fra 1.5 ohm og opefter....ja der vil jeg hellere bruge 0.32 mm end tykkere kanthal...

Jeps ser ham jævnligt ham Bogan...

Så ham i et andet show med nogle andre reviewers....og der bannede han næsten ikke....han var virkelig slet ikke til at kende...heh..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension