K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2012, 00:25   #71
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det kan godt være at du har skrevet dette...men jeg har en del om ørerne lige for tiden og kan ikke huske det......men har du bevis på at du har søgt en paragraf 17 på det foreliggende grundlag?

Hvis du ikke har...så skal du aflevere en ny ansøgning....men denne gang aflevere du den selv ved borgerservice og får en kvittering med underskrift og en dato for hvornår den er afleveret...

Der skal tydeligt stå i ansøgningen....at du søger en paragraf 17 på det foreliggende grundlag og så dit navn, cpr. Nr. Og adresse osv

Hvis du har et bevis....så skal du klage over dette selvstændigt....og kun klage over at de ikke har ladet sagen overgå som den skal....og gør dette til borgmesteren og ikke til alle mulige andre...

Det hjælper ikke at du fletter det ind i en lang klage over sagsbehandlingen...da du bare giver dem en undskyldning for at de skal igennem en lang række ting i klagen...

Tror næsten ikke at det kan siges mere tydeligt...hvis du altså vil nå at få en afgørelse inden de nye regler....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 01:12   #72
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det kan godt være at du har skrevet dette...men jeg har en del om ørerne lige for tiden og kan ikke huske det......men har du bevis på at du har søgt en paragraf 17 på det foreliggende grundlag?

Hvis du ikke har...så skal du aflevere en ny ansøgning....men denne gang aflevere du den selv ved borgerservice og får en kvittering med underskrift og en dato for hvornår den er afleveret...

Der skal tydeligt stå i ansøgningen....at du søger en paragraf 17 på det foreliggende grundlag og så dit navn, cpr. Nr. Og adresse osv

Hvis du har et bevis....så skal du klage over dette selvstændigt....og kun klage over at de ikke har ladet sagen overgå som den skal....og gør dette til borgmesteren og ikke til alle mulige andre...

Det hjælper ikke at du fletter det ind i en lang klage over sagsbehandlingen...da du bare giver dem en undskyldning for at de skal igennem en lang række ting i klagen...

Tror næsten ikke at det kan siges mere tydeligt...hvis du altså vil nå at få en afgørelse inden de nye regler....
Det eneste jeg har hvor der bliver nævnt en § 17 på det foreliggende, er det brev som sb. sendte d. 22 oktober. Jeg har aldrig fået en kvittering for min aflevering af min ansøgning hvis det er det du spøger om. I min klage til jobcenterchefen har jeg vedlagt både brevet af 21/8 og min ansøgning af §17 på det foreliggende som blev afleveret samtidig og i min rp skriver sb at mit brev er lavet som bilag, dermed har de jo også fået min ansøgning, men igen nej jeg har ikke modtaget nogen kvittering og jeg har faktisk lige kigget alle mine papir igennem og der ligger den ikke.

Jeg har lige fundet min ansøgning frem og i den står der, modtager også sb's navn.

Ansøgning af førtidspension

Jeg sender dig hermed min ansøgning om førtidspension, da denne ikke blev lavet sidst jeg var til møde hos dig.

Det er en § 17, på det foreliggende grundlag jeg ønsker at søge om

Med venlig hilsen

Mig
Adresse
Cpr

(Dateret 21/8 og jeg skrev den også samme dag)

Sidst redigeret af LS1980; 16-11-2012 kl. 01:20.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 01:45   #73
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det vil sige at du ikke har noget dokumentation på at du har ansøgt....

Jeg ville...hvis det var mig selv....ansøge igen....og denne gang ville jeg gøre det på den rigtige måde...så jeg har min dokumentation i orden....

Jeg ville skrive sådan her....

Jeg søger hermed en paragraf 17 på det foreliggende grundlag og jeg forventer at min sag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension umiddelbart efter i har modtaget denne ansøgning...

Ankestyrelsen har lavet en afgørelse som siger at en ansøgning om paragraf 17 på det foreliggende grundlag skal overgå til behandling efter reglerne om førtidspension i umiddelbart tilknytning til ansøgningen.

Dato
Sted
Navn
Adresse
Cpr
Og det man nu skriver sig under med....

Denne ansøgning ville jeg personligt gå op med og aflevere på borgerservice på kommunen og bede om en kvittering der indeholder et navn og en dato for hvornår jeg har afleveret ansøgningen....

Man kan evt selv have lavet ansøgningen i to kopier så de bare kan kvittere på den ene og sende den anden videre i systemet...

Jeg ville ikke aflevere den på jobcenteret, til sagsbehandleren eller nogen selv andre....kun til borgerservice som alle kommuner nu har...

Derefter har du din dokumentation og de kan ikke trække den ud....og selv om de prøver...ja så vil det ikke hjælpe dem...da sagen som sagt skal overgå som Ankestyrelsen har bestemt...

De vil uanset hvad skulle træffe deres afgørelse efter de regler som var gældende da du afleverede din ansøgning...

Husk at du ikke skal blande din ansøgning om førtidspension sammen med alt muligt andet....eller sammen med din klager over sagsbehandlingen...

Gør det seperat så du er 100% sikker på at din ansøgning om førtidspension kommer til før året er slut...

I din generelle klage over sagsbehandlingen...der kan du godt tage det med at du rent faktisk har forsøgt at søge en 17 på det foreliggende grundlag....

Men det der tæller for dig lige nu....det er at den sag skal overgå til behandling efter reglerne om førtidspension....og det er det vigtigste....

Det andet kan komme bagefter...

Selvfølgelig skal din ressourceprofil være 100 % i orden....så det skal du være sikker på...da ressourceprofilen er det vigtigste dokument i din sag...

Glem stavefejl og andre småting....og nøjes med at få rettet de vigtige ting....de ting som er afgørende for sagen....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 03:02   #74
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det vil sige at du ikke har noget dokumentation på at du har ansøgt....

Jeg ville...hvis det var mig selv....ansøge igen....og denne gang ville jeg gøre det på den rigtige måde...så jeg har min dokumentation i orden....

Jeg ville skrive sådan her....

Jeg søger hermed en paragraf 17 på det foreliggende grundlag og jeg forventer at min sag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension umiddelbart efter i har modtaget denne ansøgning...

Ankestyrelsen har lavet en afgørelse som siger at en ansøgning om paragraf 17 på det foreliggende grundlag skal overgå til behandling efter reglerne om førtidspension i umiddelbart tilknytning til ansøgningen.

Dato
Sted
Navn
Adresse
Cpr
Og det man nu skriver sig under med....

Denne ansøgning ville jeg personligt gå op med og aflevere på borgerservice på kommunen og bede om en kvittering der indeholder et navn og en dato for hvornår jeg har afleveret ansøgningen....

Man kan evt selv have lavet ansøgningen i to kopier så de bare kan kvittere på den ene og sende den anden videre i systemet...

Jeg ville ikke aflevere den på jobcenteret, til sagsbehandleren eller nogen selv andre....kun til borgerservice som alle kommuner nu har...

Derefter har du din dokumentation og de kan ikke trække den ud....og selv om de prøver...ja så vil det ikke hjælpe dem...da sagen som sagt skal overgå som Ankestyrelsen har bestemt...

De vil uanset hvad skulle træffe deres afgørelse efter de regler som var gældende da du afleverede din ansøgning...

Husk at du ikke skal blande din ansøgning om førtidspension sammen med alt muligt andet....eller sammen med din klager over sagsbehandlingen...

Gør det seperat så du er 100% sikker på at din ansøgning om førtidspension kommer til før året er slut...

I din generelle klage over sagsbehandlingen...der kan du godt tage det med at du rent faktisk har forsøgt at søge en 17 på det foreliggende grundlag....

Men det der tæller for dig lige nu....det er at den sag skal overgå til behandling efter reglerne om førtidspension....og det er det vigtigste....

Det andet kan komme bagefter...

Selvfølgelig skal din ressourceprofil være 100 % i orden....så det skal du være sikker på...da ressourceprofilen er det vigtigste dokument i din sag...

Glem stavefejl og andre småting....og nøjes med at få rettet de vigtige ting....de ting som er afgørende for sagen....
Min klage ligger allerede til behandling hos jobcenterchefen, og i klagen bliver tiden for ansøgningstidspunktet nævnt for at fortælle hvor meget tid der er blevet brugt på at lave ingenting. Var det så dumt skrevet? Eller har jeg misforstået det du skriver om at man ikke må blande tingene sammen...Er det i ansøgning om ftp, der blander man ikke alt muligt andet sammen.???

Hvad mener du med at så jeg sikker på at den kommer til i år, må de da ikke behandle videre på ens sag når der kører en klage?
Nu er jeg helt rund på gulvet
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 03:16   #75
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmmmm jeg har lige svaret på din pb....så jeg svarer ikke her også....det er dobbelt arbejde....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 03:38   #76
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hmmmm jeg har lige svaret på din pb....så jeg svarer ikke her også....det er dobbelt arbejde....
Tak for svar i pb, men det blev jeg ikke klogere af med hensyn til mit indlæg i forrige indlæg

Er total og ville som bare vide om jeg har dummet mig ved at skrive den klage. kan min sag og det hele blive stillet i bero, pga. klagen nu

Et simpelt spørgsmål. Kan min klage påvirke den videre behandling så den ikke kan gå i gennem i år, hvis man ved behandling af klagen, trækker tiden ud?
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 03:55   #77
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kort og godt, ja!

For når du klager, så skal de jo have fat i sagen og se om klagen er berettiget. Dette kan jo tage tid.

Mit bedste tip - start forfra. Gør som Web anbefaler i indlæg #73.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 04:04   #78
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Kort og godt, ja!

For når du klager, så skal de jo have fat i sagen og se om klagen er berettiget. Dette kan jo tage tid.

Mit bedste tip - start forfra. Gør som Web anbefaler i indlæg #73.
Det gør jeg, får den afleveret i morgen. Det her med måske i år, måske ikke i år, det kan jeg ikke med.

Så kommer der en ny start uden alle de fejl og klagen bliver nedlagt eller?
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 04:17   #79
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Så kan du i hvert fald altid henvise til, at første ansøgning var så fyldt med fejl og forsinkelser, at du valgte at starte helt forfra, da du ikke var sikker på, at de havde forstået ansøgningen korrekt.

Sådan ville jeg i hvert fald gribe det an.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 04:24   #80
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Så kan du i hvert fald altid henvise til, at første ansøgning var så fyldt med fejl og forsinkelser, at du valgte at starte helt forfra, da du ikke var sikker på, at de havde forstået ansøgningen korrekt.

Sådan ville jeg i hvert fald gribe det an.
Skal sb. vide at det er sådan jeg gør det?
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Seriøst brug for en som ved noget om dette? Indiansummer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 09-10-2013 10:17
Nogen der kan gennemskue dette? Razmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 60 13-01-2009 23:51
Nogen der kender dette ?? søsser s Alt det andet 4 22-08-2008 15:28
Mon nogen kan bruge dette? Odenseaneren Et godt link! 0 01-05-2008 07:40
Er der en der ved noget om dette emne missepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 31-10-2007 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension