K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2012, 19:18   #91
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Altså når du har klaget, så vil de jo naturligvis henvende sig til dig angående klagen, på et senere tidspunkt. Og når de gør det, så kan du jo passende sige, at du har søgt FTP (igen) på det foreliggende grundlag og har dokumentationen i orden (modsat før). Og at du forventer de vil holde sig til reglerne denne gang.

Næste store skridt, bliver din ressourceprofil.
Det vil sige at nu hvor jeg har søgt ftp igen, så kan det forløb ikke standses pga. klagen?
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 19:23   #92
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nejnej, du har jo klaget fordi de ikke har behandlet sagen efter reglerne og dermed sået tvivl om, om der overhoved ER en sag om førtidspension. Og nu har du selv rådet bod på deres fejl, ved at have dokumentationen i orden og søge på ny.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 19:25   #93
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nejnej, du har jo klaget fordi de ikke har behandlet sagen efter reglerne og dermed sået tvivl om, om der overhoved ER en sag om førtidspension. Og nu har du selv rådet bod på deres fejl, ved at have dokumentationen i orden og søge på ny.
Okay på den måde, så er jeg med. Skriver når nyt er

og tak for hjælpen:-)
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 19:41   #94
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps gør det, og prøv nu at få tankerne lidt væk fra sagen (selvom det er nok så svært!).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 19:44   #95
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeps gør det, og prøv nu at få tankerne lidt væk fra sagen (selvom det er nok så svært!).
Det vil jeg prøve, men tror det bliver svært
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 19:48   #96
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Man får nok aldrig tankerne væk fra "sagen" uanset hvor man er i systemet.

Man må blot prøve at tro på at det man har gjort er godt nok.

Hvilken ydelse er du på pt. LS?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 23:25   #97
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Man får nok aldrig tankerne væk fra "sagen" uanset hvor man er i systemet.

Man må blot prøve at tro på at det man har gjort er godt nok.

Hvilken ydelse er du på pt. LS?
Jeg er på kontanthjælp
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 00:35   #98
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LS1980 Se meddelelser
Der kan jo ikke gives afslag på en § 17 på det foreliggende grundlag
Når man søger om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag skal kommunen lade sagen overgå til behandling efter reglerne om pension.

Sagt på dansk vil det sige, at kommunen ikke kan nægte, at lade din sag komme for pensionsnævnet, eller hvad din kommune nu kalder den sidste instans, som træffer beslutningen vedr. førtidspension.

(I min kommune kalder de det for "pensionsgruppen")

Men du kan godt få afslag på førtidspension, også når du søger en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Men, hvis du får afslag på din ansøgning om førtidspension skal de skrive en begrundelse.
Og de skal oplyse dig om dine ankemuligheder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 00:39   #99
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Når man søger om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag skal kommunen lade sagen overgå til behandling efter reglerne om pension.

Sagt på dansk vil det sige, at kommunen ikke kan nægte, at lade din sag komme for pensionsnævnet, eller hvad din kommune nu kalder den sidste instans, som træffer beslutningen vedr. førtidspension.

(I min kommune kalder de det for "pensionsgruppen")

Men du kan godt få afslag på førtidspension, også når du søger en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Men, hvis du får afslag på din ansøgning om førtidspension skal de skrive en begrundelse.
Og de skal oplyse dig om dine ankemuligheder.
Med det mente jeg at man ikke kan give afslag ved teamet, og at den skal ende hos pensionsnævnet, undskylder min ringe formulering

De skal vel også oplyse om hvad jeg så skal, i tilfælde af et afslag
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 01:05   #100
dennis guzel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2012
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
dennis guzel er ny på vejen
hej,
jeg har lige fået bevilling til førtidspension,har modtaget sygdagpenge i ca.2 år fra 2002 til 2004,derefter modtaget jeg kontanthjælp til slutning af october 2012 mellemtide har jeg været igemme mange arbejdsprøvninger,lægelige undersøgeselse,psykolog undersøgelse,fysterpeut træninger... der blev rejst førtidspension sag 2 gang i 2007 i 2009 hvor jeg fik afslag pågrund af de vurderet at jeg kunne arbejde på kvickly siddende arbejde på kasse og jeg var under alderen 40 man 3. gange pension sag blev rejst siden starten af 2012,den blev anerkendt nu.

når dit sagsbehandler beslutter at rejse pension sag,og hun beskriver ressourceprofillen færdigt med uden fejl sender hun den til hendes leder og fortæller om dit sag og ressourceprofil,hvis leder os siger ok,sender hun den videre til kommunallægen,hvor lægen også skal gennemgår papirene,og skal sige ja eller nej til dit pension,hvor han skal skrive kort om dit sag,derefter ville sagbehandleren sende dit sag videre til hendes leder og de andre sagbehandler lederene,så vil de tage sagen op på møden hver tirsdag,efter deres drøftelse sender sagsbehandleren sagen til socialrådgiver hvor socialrådgiveren gennemgår alle dit papire og skriver om dit sag på ca. 2,3 eller 4 sider,så spørge socailrådgiveren dig om du vil møde op på pension kontoret,dette er om du vil snakke foran pension kontore medlemmer,derefter bliver dit sag videre til pension kontoret,pensions afd. holder møde 2 gange om måneden,hver 14 dage på en måned.
den første møde tager de dit sag op og skrive til dig om de har fået alle dit papire og drøfte om du vil møde op eller om du har noget klage eventuelt om du har klage over at dit sagsbehanlder rejser pension sag til dig.
14 dage efter igen så samles de igen,der beslutte de om du har ret til førtidspension eller om du ikke har ret ligesom jeg fik afslag 2 gange i 2007 og i 2009.

Sådan er den lange periode,håber at dette beskrivelse kan give dig et tegning.god bedring i fremtiden...
dennis guzel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Seriøst brug for en som ved noget om dette? Indiansummer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 09-10-2013 10:17
Nogen der kan gennemskue dette? Razmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 60 13-01-2009 23:51
Nogen der kender dette ?? søsser s Alt det andet 4 22-08-2008 15:28
Mon nogen kan bruge dette? Odenseaneren Et godt link! 0 01-05-2008 07:40
Er der en der ved noget om dette emne missepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 31-10-2007 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension