K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2010, 14:49   #71
Blondie
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2009
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 24
Styrke: 15
Blondie er ny på vejen
Brev om førtidspensionsanmodning???

I dag, dagen efter mødet på jobcenteret kommer posten så med brev fra socialafd.

Der står, igen fejlagtigt, at jeg har anmodet om pension efter §17 og at sagen nu behandles på det forliggende, de forventer at sagen kommer for nævnet 17/2 2010...

Hvad filan sker der???

Jeg har ikke søgt igen og efter §17 og jeg har ikke godkendt den 6 år gamle ressourceprofil....

Hvad gør jeg nu???
__________________
Se også min blog her på K10
http://www.k10.dk/blog.php?u=3140
Blondie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 16:44   #72
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du SKAL indkaldes til et møde med dem, der træffer afgørelse, og der møder du så op med dine KORREKTE papirer og meddeler, at du ikke er enig med visse punkter i ressourceprofilen.

Du kan sagtens forlange, at de papirer, der allerede ligger i din sag, kommer frem i lyset, og hvis du har noget nyt, kan du sagtens sende det til din sag, hvis det er FØR afgørelsen.

For myndighederne skal vel ikke spilde deres egen tid ved IKKE at inddrage væsentlige papirer og dermed "spekulere" i, at du skal klage videre i systemet, fordi kommunen har "glemt" nogle papirer.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 18:14   #73
Blondie
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2009
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 24
Styrke: 15
Blondie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Du SKAL indkaldes til et møde med dem, der træffer afgørelse, og der møder du så op med dine KORREKTE papirer og meddeler, at du ikke er enig med visse punkter i ressourceprofilen.

Du kan sagtens forlange, at de papirer, der allerede ligger i din sag, kommer frem i lyset, og hvis du har noget nyt, kan du sagtens sende det til din sag, hvis det er FØR afgørelsen.

For myndighederne skal vel ikke spilde deres egen tid ved IKKE at inddrage væsentlige papirer og dermed "spekulere" i, at du skal klage videre i systemet, fordi kommunen har "glemt" nogle papirer.

Jeg kan bede om personligt fremmøde for nævnet, er det det du mener???
Skal jeg så selv betale for en ny heldbredserklæring, ifald lægen kan nå at lave den indenfor tidsfristen???

Men skal jeg ikke anke sagen???

Jeg har jo IKKE søgt igen og efter §17 og jeg har ikke godkendt ressourceprofilen.

Jeg er fuldkommen rundtosset, i går fik jeg 3 uger til at tale med lægen om afklaring og samme dag skriver de modsat
De nævnte ikke ikke ressourceprofilen, men sagde at hvis jeg takkede nej ville de køre sagen på det foreliggende. De ville stadig ikke tale om den reelle ansøgning fra 2004
__________________
Se også min blog her på K10
http://www.k10.dk/blog.php?u=3140
Blondie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 22:55   #74
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
SUK... hvor forvirrende.

Uanset hvad, så SKAL din sag være opdateret med alle nye oplysninger, der kan have indflydelse på afgørelsen af din sag.

Så bed om aktindsigt FØR der træffes afgørelse, og så SKAL de vente med at træffe afgørelse INDTIL du har modtaget aktindsigten og har haft mulighed for at kommentere de oplysninger der er i din sag.

Næ, kommunen SKAL indkalde til partshøring - møde - med dem, der træffer afgørelse om pension, hvor du kan komme med dine kommentarer.

Umiddelbart efter får man svar på om man får pension eller ej.

Et evt. afslag kan så ankes.

Du kan jo holde dem op på deres ansvar ved at skrive i dine kommentarer, at du allerede søgte pension i 2004, og at du IKKE forstår, hvorfor det nu er en §17, men at du naturligvis gerne vil have pension, da din arbejdsevne er næsten nul.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 13:48   #75
Blondie
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2009
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 24
Styrke: 15
Blondie er ny på vejen
Jeg har modtaget svar på min kommentar til pensionssagen.

Sagsbehandleren skriver, at det er ombudsmanden, som i september har bedt dem afslutte pensionssagen fra 2004 (det stod bare ikke i det oprindelige brev) Derfor rejser de sagen, skriver hun...

Hun nævnet intet om den ikke godkendte ressourceprofil samt de manglende lægelige opdateringer.

Beskæftigelsesankenævnet har også tilskrevet dem, at sagen skal behandles og at den skal fremsendes dem.

Jeg har talte med en ergoterapeut og der kommer besøg indenfor en måneds tid, samtidig har jeg søgt om hjælpemidler, så forhåbentlig kan hun give råd om hvordan hverdagen kan lettes lidt.
__________________
Se også min blog her på K10
http://www.k10.dk/blog.php?u=3140
Blondie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2010, 12:43   #76
Blondie
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2009
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 24
Styrke: 15
Blondie er ny på vejen
Afslag

I dag kom der så afslag på førtidspension.

Kommunen valgte altså at fremsende en 6 år gammel ressourceprofil, med manglende lægefaglige oplysninger og graverende fejl, for pensionsudvalget.

Nå men, nu er der i alle tilfælde noget at anke...
__________________
Se også min blog her på K10
http://www.k10.dk/blog.php?u=3140
Blondie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2010, 14:27   #77
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Ja selvfølgelig skal du anke.

Men underligt pensionsudvalget ikke studser over årstallet? Eller læser de i det hele taget sagerne

Håber det bedste for dig.

Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2010, 14:49   #78
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
Hej

Nu er det en meget lang tråd - men jeg tænkte på om vi ikke kunne gå til pressen med din sag , jeg vil evt gerne hjælpe.

Jeg er vild chokkeret over din sag - det er noget af det vildeste jeg har læst. hvad har du og dine børn at leve af nu ?
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2010, 09:50   #79
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg forstår det sådan, at Ombudsmanden vil se kopi af din sag efter afgørelsen?

Har du hjælp til anken?

Bruger du evt. DUHK?
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2010, 11:33   #80
Blondie
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2009
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 24
Styrke: 15
Blondie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg forstår det sådan, at Ombudsmanden vil se kopi af din sag efter afgørelsen?

Har du hjælp til anken?

Bruger du evt. DUHK?
VH Popiae
Hej Popiae

Jeg tror at han måske følger sagen, det samme gør beskæftigelsesankenævnet, de kommer jo til at se sagen igen når anken når dem...

Hvad er DUHK???

Nej, jeg skal lave anken selv. Jeg går ud fra at jeg til en start skal meddele at jeg anken indefor de 4 uger, og at jeg til det skal bruge aktindsigt???

Mange hilsner og go sne-søndag
__________________
Se også min blog her på K10
http://www.k10.dk/blog.php?u=3140
Blondie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advokat Wibsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 20-10-2011 14:04
Advokat! raunde Alt det andet 1 23-02-2010 15:14
Advokat ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 13 23-09-2008 19:19
Advokat Hejdien Politik og Samfund 0 18-05-2008 11:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension