K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2015, 10:35   #1
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
vasen er ny på vejen
rehabiliteringsteam

Kommentarer til flere+ spørgsmål.
Skal selv til møde med R. team i kbh. kommune.
Jeg kan ikke få oplyst noget om ventetider. Er der nogen herinde, hvor lang ventetid der max må være. Nu er der jo maxventetider på udredning i sundhedssystemet! Kan sagsbehandler også trække tiden. Med det mener jeg at papirer ikke sendes?
Dette har jeg oplevet flere gange med hensyn til status/helbredsudtalelser fra læger. Sagsbehandler påstår det er afsendt, men modtageren modtager det ikke. På den måde går tiden. Et enkelt ark kan tage op til ½ år, grundet Sagsbehandlers slendrian eller bevidst undladelsessynd.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2015, 10:58   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Der er ingen frister

Det afhænger både af hvor mange der står i kø til at møde det rehabiliterende team og hvor tit teamet har disse møder.

Oplevede selv ca. 3 mdr. Ventetid fra alt var klar til selve mødet, andre herinde har skrevet om både mindre og mere
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2015, 11:21   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Da min sag blev sendt i rehab teamet i Kbh kommune, fik jeg indkaldelse til møde tilsendt samme dag. Mødet lå 4 uger senere. Så det synes jeg da er OK ventetid for at komme for rehab teamet.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 16:32   #4
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
vasen er ny på vejen
Hej gisne og andre.
Jeg har rykket den nye SB for det skema, og hun skrev at jeg jeg blive indkaldt, når hun fandt tid i sin kalender. mødet vil vare ml. 1½- 2 timer. det tror jeg ikke jeg kan klare. Må man bede om en pause?
I dag modtog jeg så en indkaldelse til jobsamtale den 16 juli. Den samme skrivelse, som de plejer at skrive. Nu er jeg helt rundt på gulvet. Jeg var til sidste såkaldte jobsamtale den 21. maj.
Jeg er ved at springe fra hele lortet. Sover altid dårligt,d.v.s med mange opvågninger, uro og svedeture( ikke Overgangsalder). De sidste 14 dage har det været så slemt, at jeg intet kan. Bare et bad eller en lille opvask, og få lidt mad er som at skubbe en sten op ad klippen. jeg er ved at gå i tusind stykker. Det er et chock for mig, hvordan mennesker de seneste år har udviklet sig. En sag er lov, noget andet hvordan jobcenter bevidst undlader at oplyse, og oveni taler ned til os. Det er som et åbent fængsel.
Meget glad for K.10 og tak til Jer alle. Besluttede ellers i går at stoppe med at være på siden, da jeg bliver meget ked af at læse, hvor modbydeligt folk behandles, men samtidig giver det også en følelse af ikke at være alene.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 16:53   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det tog lang tid for mig at udfylde skemaet færdig for kunne kun medvirke ca. 45 minutter af gangen. Når jeg gik fik jeg det med der var lavet fra sidste gang, så jeg lunne gennemlæse det og komme med evt. Rettelser.

Tilgengæld blev skemaet lavet rigtig godt

Selvfølgelig kan du bede om en pause og det er sag ehandler bare nød til at respektere.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 18:02   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Hej gisne og andre.
Jeg har rykket den nye SB for det skema, og hun skrev at jeg jeg blive indkaldt, når hun fandt tid i sin kalender. mødet vil vare ml. 1½- 2 timer. det tror jeg ikke jeg kan klare. Må man bede om en pause?
I dag modtog jeg så en indkaldelse til jobsamtale den 16 juli. Den samme skrivelse, som de plejer at skrive. Nu er jeg helt rundt på gulvet. Jeg var til sidste såkaldte jobsamtale den 21. maj.
Jeg er ved at springe fra hele lortet. Sover altid dårligt,d.v.s med mange opvågninger, uro og svedeture( ikke Overgangsalder). De sidste 14 dage har det været så slemt, at jeg intet kan. Bare et bad eller en lille opvask, og få lidt mad er som at skubbe en sten op ad klippen. jeg er ved at gå i tusind stykker. Det er et chock for mig, hvordan mennesker de seneste år har udviklet sig. En sag er lov, noget andet hvordan jobcenter bevidst undlader at oplyse, og oveni taler ned til os. Det er som et åbent fængsel.
Meget glad for K.10 og tak til Jer alle. Besluttede ellers i går at stoppe med at være på siden, da jeg bliver meget ked af at læse, hvor modbydeligt folk behandles, men samtidig giver det også en følelse af ikke at være alene.
Du skal ikke tage dig så meget af hvad der står i indkaldelsen. Jobcenteret i Baldersgade bruger en standard indkaldelse som er beregnet til borgere tidligt i sygedagpengeforløbet.

Regn med at det er indkaldelse til det indledende møde om udfyldelse af skemaet til rehabiliteringsteamet. Tag en bisidder med til mødet, hvis du kan, og sig at du gerne selv vil læse skemaet igennem og udfylde det du kan og at I så på næste møde kan arbejde videre på skemaet. Lad dig ikke presse til at du skal udfylde det helt på egen hånd og indsende det til sagsbehandleren.

Forlang at du er med i hele processen. Også beslutningerne om hvilke dokumenter der skal sendes med til rehabiliteringsteamet.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 20:51   #7
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
vasen er ny på vejen
Tak for Jeres svar. I mellemtiden har jeg skrevet til SB, og hun har svaret tilbage at det står nederst i brevet. Det gør det altså ikke.
Lader som ingenting, og tager den evt. med hende når jeg kommer.
Der henvises bare til Retsinfo, og 2 love som intet har med skemaet at gøre. Håber det bare er fordi de bruger en standardmodel.
nr. 807 af 01/07/2015 §21f og § 73 a
nr. 806af 01/07/2015 §77 stk . 1
Det er åbenbart en ny bekendtgørelse, som lige er indført? Skræmmende.
Jeg vil gerne have det hele skrevet på en gang, da jeg ellers frygter, at hun skal have ferie, og sagen forhalet endnu engang.
Jeg vil forsøge de næste dage, at udfylde så meget som muligt, så jeg har lidt styr på indholdet. Hun har været venlig at skrive, at lægeattesten kan nås at sendes efterfølg.
Det er en helt anden opførsel end jeg før har været vant til, men jeg er blevet paranoid af de mange år. Ligger ellers ikke til mig.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension