K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2010, 20:39   #11
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Tak for dit svar.

Jeg forsøger mig hos min egen bank.. )
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 22:06   #12
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Citat:
hvordan pokker kan de regne så meget forkert.
Jeg er ked af at sige det, men Skattevæsenet har ikke regnet forkert.

Som skatteborger i Danmark, er det vores eget ansvar at holde øje med at vores forskudsopgørelse er rigtig. Det er nemlig forskudsopgørelsen der afgør hvor meget vi skal have i fradrag og hvor meget vi skal betale i skat i løbet af året.

Mange tror at fordi de tjener flere penge, så skal de skynde sig at lave skatten om. Det er ikke helt rigtigt, da der først sker noget med skatten hvis man kommer så højt op i indtægt, at man skal betale topskat.
Desværre glemmer de fleste at få ændret skatten, når deres fradrag ændres og det har stor betydning.

F.eks. er renten på flekslån (hvis nogen skulle have sådan et) faldet fra 5-6% ned til omkring 1-2%.

Hvis man har et lån på 1.000.000 kr. i huset med et flekslån, så er rente udgiften altså faldet fra 50-60.000 kr. om året til 10-20.000 kr.
Det betyder selvfølgelig at man skal betale omkring 40.000 kr. mindre i rente, det betyder bare også at man skal af med ca. 16.000 kr. mere i skat.

Min kære kone skulle af med 1800 kr. for sidste år, fordi jeg ikke var hurtigt nok ude med at få ændret hendes forskudsopgørelse, da vi har meldt hende ud af fagforening og a-kasse
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 10:51   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Min datte er helt ude af den,hun skal af med 14.000 kr og kan ikk forstå det. hun er alene og lige fyret fra jobbet,sidste år havde hun to job og var sygemeldt i længer tid ..Er der nogle der ved hvad det koster at få det kikket efter og hvor det gøres ,for lige nu har hun ikk meget at rute med og ved ikk hvor når der kan komme penge igen jo..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 12:21   #14
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
uh ha, det er sg aldrig rart at skulle give tilbage, øv

Hm, ja, jeg ville måske også forsøge mig med banken, som ruby foreslår.

og iøvrigt, weeeee, skal have penge tilbage, yes, nu kan der forhåbentlig blive en lille sjat tilovers(når hullerne er lappet!) til at holde en lille 50 års føsda i år
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 13:36   #15
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
C.L.E.O når det er 14000 kr. bliver de fordelt på næste år altså 2011 ...så kan det jo være hun har fået job inden

men helt klart skal hun få tjekket tallene
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 17:02   #16
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det ved jeg ikk om det er tror det ikk når beløbet er så stort,jeg snakker med hende igen i aften ...Men hun har fårt nogle sygepenge ca 2 månder mens hun arbejde, det tog flere måndre at få kommunen til at stoppe indbetalinger og også lang tid om at de trak dem til bage,så måske er skat beregningen helt forkert
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 06-03-2010 kl. 17:07.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 17:09   #17
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
jo den går ind under næste år....har selv en på 13.500 den går også under næste år
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 17:12   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Igår kunne jeg ikke komme ind på siden, men i morges smuttede jeg lige igennem....

Også penge tilbage hér, men dog - og retfærdigt nok, går de til noget licensrestance....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 20:22   #19
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Min datte er helt ude af den,hun skal af med 14.000 kr og kan ikk forstå det. hun er alene og lige fyret fra jobbet,sidste år havde hun to job og var sygemeldt i længer tid ..Er der nogle der ved hvad det koster at få det kikket efter og hvor det gøres ,for lige nu har hun ikk meget at rute med og ved ikk hvor når der kan komme penge igen jo..
Din datter kan henvende sig på det nærmeste skattecenter og medbring ALLE sine lønsedler for 2009, meddelelser om udbetaling af sygedagpenge samt årsopgørelser fra banken.

I er også velkomne til at sende dem til mig på en mail (send mig en PB, så får du min mailadresse) så skal jeg nok kigge det igennem. Husk at hvis du scanner det og sender det til mig, så skal du lige strege din datters CPRnr ud, så jeg ikke kan se det (det har jeg ikke brug for og det kan misbruges hvis det havner i de forkerte hænder). Hvis i vælger at scanne det ind til mig, så skal jeg også bruge en kopi af hendes forskudsopgørelse for 2009 - husk også her at strege hendes CPRnr. ud.

Lige umiddelbart kan der være flere grunde til at din datter skal betale så meget:

Har hun arbejdet et sted hvor hun havde mere end 12km på arbejde og ikke fået skrevet befordringsfradrag på selvangivelsen ?
Har hun renteudgifter fra et finansieringsselskab der ikke er med på selvangivelsen ?
Er der registreret store fradrag på forskudsopgørelsen, som hun ikke har haft alligevel ? (hvis det er tilfældet, så kig efter om de også står der på forskudsopgørelsen for 2010 og få det ændret).
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 22:44   #20
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
I er også velkomne til at sende dem til mig på en mail (send mig en PB, så får du min mailadresse) så skal jeg nok kigge det igennem. Husk at hvis du scanner det og sender det til mig, så skal du lige strege din datters CPRnr ud, så jeg ikke kan se det (det har jeg ikke brug for og det kan misbruges hvis det havner i de forkerte hænder). Hvis i vælger at scanne det ind til mig, så skal jeg også bruge en kopi af hendes forskudsopgørelse for 2009 - husk også her at strege hendes CPRnr. ud.


Det er mægtigt pænt tilbud af dig, men hun her fået er til at kikke på det..

hendes fradrag her været højt ca 1200 mere om månder end midt,jeg har lidt gæld hun har ikk gæld,men er spændt på hvad der findes ud af..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tendenser for førtidspensioner 2009:3 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 1 09-12-2009 22:00
Nyhedsbreve fra AMK 2009 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 10-09-2009 12:50
Tendenser for førtidspensioner 2009:1 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 01-07-2009 11:00
Nyt fra Ankestyrelsen nr. 2 - juni 2009 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 29-06-2009 18:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension