K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2007, 18:32   #81
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Thumbs up Ingen TORTUR

så har der været møde i mit hjem

kan glædeligt fortælle det gik meget godt og han var en helt anden mand i dag

ny chance bliver sadt i bero end til der kommer svar fra kommunen om førtidspensions klagen om 14 dage ca.

han kunne ikke lige forstå som vi heller ikke kan hvad jeg skulle i ny chance men den må ham og jobkonculenten tage sammen
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2007, 20:06   #82
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
nååå..så var det da rigtigt Peacock ...du skal da ikke begynde at arbejde ti timer om ugen når du har en ankesag om tilkendelse af pension...jeg kunne simpelhen ikke forstå det...godt det er sat i bero indtil afgørelsen... det kunne da lige passe andet !
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2008, 11:46   #83
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Uafklaret efter fire års sagsbehandling

Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Socialrådgiveren nr. 16, 19. september 2007

5 skarpe

Vi vil gerne finde ud af: Hvor syg er syg
?

I Randers får også sygemeldte kontanthjælpsmodtagere med lægeerklæring et tilbud – en såkaldt job- og sygeopfølgningsplan. “Fem skarpe” spørger afsnitsleder i Jobcentret Lars Harder, hvorfor man ikke må være syg i fred?

Af Mette Mørk, journalist

[email protected]

Hvorfor lader I ikke de sygemeldte være i fred?

- Vi ved af erfaring, at når man tager fat i de langvarige kontanthjælpsmodtagere og giver dem et beskæftigelsestilbud, så melder mange sig syge, og så kan vi begynde forfra, når de raskmelder sig. Vi vil gerne finde ud af: Hvor syg er syg?? Måske er der en borger, der lider af social fobi. Bliver hans fobi mindre af, at vi lader ham være i fred? Eller kan det måske være en hjælp, at vi tilbyder ham kursus på fobi-skolen?

Hvorfor betyder det ikke noget, at de har fået en lægeerklæring?


- Efter min mening er lægeerklæringen den største hindring for at få dem ud, for vi kan jo ikke arbejde med folk, når de er syge.


Og vi taler jo ikke om, at de skal ud i 37 timers aktivering. Vi taler om at være i kontakt med dem to timer om ugen, hvor de får en samtale, dyrker motion, øver sig i at køre i bus osv. Helt enkle ting, men noget, som kan være stort, hvis man har gået hjemme i mange år.

Det er de praktiserende læger, der har givet den her gruppe borgere en sygemelding. Hvad siger de til, at I tager fat i borgeren alligevel?



- Det er klart, at nogle læger ser det som et mistillidsvotum til den lægeerklæring, de har skrevet. Og det kan lægerne som regel også indse, når vi taler med dem enkeltvis. Måske er det en samtale to timer om ugen, men det kan også være en gang om måneden – og vi kan også tage på omsorgsbesøg hjemme hos borgeren.

Regner I så med, at de kan komme ud og passe et ”normalt” arbejde?


- Ikke nødvendigvis. Men måske kan de klare at være ude bare 10 timer om ugen. Vi ved, at vi arbejder med et langsigtet perspektiv, og jeg har sagt: Vi skal ikke holde på folk, men omvendt er det også vigtigt, at de ikke kommer ud for tidligt. Vi taler om en gruppe borgere, hvor der skal arbejdes meget med motivation og selvværd . Det arbejde kan blive ødelagt lynhurtigt, hvis de kommer for tidligt ud i et tilbud, og så er vi lige vidt. Vi er indstillede på, at det her kan tage måske flere år.

Ender det ikke med, at der kommer flere på pension?


- Vi får klart flere på pension, fordi vi nu begynder at arbejde med dem, og de får en afklaring, de måske har haft behov for i flere år. Sådan vil det være.

Men vi får også nogen ud, måske bare i nogle timer ugentlig, som aldrig troede, at de skulle få kontakt til arbejdsmarkedet.


det lyder som den rene tortur af syge mennesker i min bog FØJ for Randers kommune..:

Ja hvad siger du ?

Glemte lige at sige at det hele ( alle tilbud) selvfølgelig er under Tvang !

denne artikel kan findes på socialrådgivernes hjemmeside.

OG her mere om RANDERS KOMMUNE.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=6...anders+kommune
Randers kommune Igen Igen Igen... sætter lige førate indlæg ind her så i kan se hvad det drejer sig om ..nemlig Randers kommune ...

http://amtsavisen.dk/apps/pbcs.dll/a...375873409&NL=1

Uafklaret efter fire års sagsbehandling

Af Jan Sisseck
[email protected]

Når Randers Byråd i aften samles til møde, skal borgmester Henning Jensen Nyhuus (S) blandt andet svare på en række spørgsmål, som Beboerlistens Bjarne Overmark på forhånd har stillet.

Spørgsmålene, der handler om den kommunale socialforvaltnings behandling af syge medborgere, er ledsaget af en konkret historie om en 42-årig enlig mor, som efter godt fire år i det kommunale system med blandt andet et utal af arbejdsprøvninger stadig er syg og fortsat må leve i uvished om, hvordan hun skal klare dagen og vejen fremover.


Kontanthjælp

Kvinden, der har tre hjemmeboende børn, er foreløbig endt på kontanthjælp og har undervejs i forløbet fået afslag på en ansøgning om førtidspension.

Nu vil Bjarne Overmark gerne vide, om borgmesteren finder det acceptabelt, at man ikke i løbet af mere end fire års sagsbehandling er i stand til at afklare, om en syg medborger, som fortsat er syg, er arbejdsmarkedsparat eller berettiget til enten pension, fleksjob eller anden permanent ydelse.


Overmark vil også gerne have svar på, hvor mange lignende tilfælde, der findes i de kommunale sagsmapper.

»Hvor mange syge medborgere er det seneste år havnet på kontanthjælp, fordi Randers Kommune ikke i løbet af tre-fire års behandlings- og arbejdsprøvningsforløb har kunnet afklare borgerens arbejdsmarkedsparathed,« spørger han.


Initiativer?
Endelig spørger Bjarne Overmark, om den konkrete sag sammen med eventuelt tilsvarende sager giver borgmester Nyhuus anledning til at tage nogle initiativer.

Af den vedlagte beskrivelse af den 42-åriges forløb fremgår i øvrigt, at hendes sygehistorier går noget længere tilbage end blot de fire år, hvor hun så at sige har været kastebold i det kommunale system. Siden 1986 har hun således haft adskillige sygeperioder med perioder, hvor hun har været sengeliggende i op til seks måneder ad gangen.


Blandt andet har hun lidt af dårlig ryg og er endvidere blevet opereret for åreknuder et stort antal gange.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2008, 12:27   #84
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Det bliver spændende om Bjarne Overmark overhovedet får et konkret tal på sine spørgsmål....efterhånden er det sjældent, syntes jeg, at man hører at folk bliver visiteret til fleksjob......k10 vrimler med folk der går fra sygedagpenge til en kontanthjælp...for så at ligge i støvede bunker, som uafklarede sager i årevis.

Hvad skal alle de forbandede arbejdsprøvninger til for, når kommunen alligevel ikke forholder sig til, når der anbefales fleksjob eller pension....sygt system, der koster kassen.....lige p.t lidt over 9 MILLIARDER, og så kan man jo spørge sig selv om, hvor mange munde er den enkelte uafklaret med til at give et levebrød? Færre og færre visiterede og pensionerede, samtidig med at systemet SVUMLER.

Har selv forgæves søgt efter tal på, hvor mange fleksvisiterede på ledighedsydelse er der nu, hvor kommunen har mistet tilskuddet...jeg kan umuligt være den eneste, hvis sag bliver syltet.

Vh Ingrid
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2008, 12:30   #85
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Jamen det var da på tide at nogen roder i dette i Randers kommune, og ikke overraskende at det netop er Bjarne Overmark som er borgernes vagthund og endelig tager emnet op.... bedre sent end aldrig.
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2008, 12:58   #86
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Gid der blev lavet en stor undersøgelse om syltede borgere i alle kommuner...og deres mangel på rettigheder contra kommunens enevælde og straffe paragraffer mod folk...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2008, 18:14   #87
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hejsa!

Faldt lige over denne tråd. Jeg må sige, at jeg er dybt rystet over mange af de ting, som I har beskrevet. Mest rystet er jeg dog over, at kommunerne sender "folk" uanmeldt, ud til sygemeldte borgere. Hvad i himmelens navn bilder de sig ind??? Det er da totalt uhørt. Hvis der kom en eller anden tilfældig udsending fra kommunen og ringede på min dør - og spurgte om diverse, måske oven i købet havde dokumenter med, som jeg skulle underskrive, så ville jeg bede vedkommende om, at "gå tilbage til kommunen", sende en mødeindkaldelse med angivelse af hvad vi skulle tale om........... det er vel ikke mere end rimeligt, at man har tid og mulighed for at forberede sig inden.

Ha' en go' dag!

Den udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2008, 22:20   #88
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hejsa Den udstødte

de må heller ikke komme uanmeldt, som de gjore ved mig.
og slet ikke på det tidspunkt han kom på hvor kommunen har lukket

jeg var med i ny chance ind til i starten af i år,
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2008, 17:41   #89
webbelin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2008
Lokation: Nordjylland
Alder: 61
Indlæg: 29
Styrke: 17
webbelin er ny på vejen
Vil bare sige det ikke kun er Randers der har sånne
"GODE" tiltag


Jeg blev også indkaldt til et møde, sammen med mange andre ..
nogle der sled sig halvt fordervet ved at få sin rulator med i
bussen ..et par kræft patienter osv.

Vi blev tilbudt et 3 mndsr kursus i ALBORG (2 timer med bus
hver vej for mit vedkommende)

På dette kursus skulle man finde sig selv(??)

Og ikke mindst man kunne få en tur i FITNEScenter
Man behøver vel ikke have uddannelse som sagsbehandler
for at se det ikke kan gå..

Altså HELT ÆRLIG .dem der nesten ikke klarer klæde
sig selv på..HVORDAN skal de klare sig på et fitnescenter.

Jeg synes det er at gøre lidt nar af folk helt ærlig
Deres overskrift burde være ..

MAN SKAL HAVE ET GODT HELBRED FOR AT BLIVE SYG
.

Jeg havde så svært ved at lægge bånd på mig selv de 2 timer
foredraget varede..men til slut fik jeg rejst mig og sagt:

Om det ikke var en bedre ide at give de kommunale sags
-behandlere dette tilbud..
__________________
(¯`v´¯ )
`*.¸.*´
¸.•´¸.•*¨ Hugs¸.•*¨
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸Webbelin¸.•¨¯`•.
webbelin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 19:55   #90
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Er vi i Danmark ikke ved at komme ud på et skrå plan. Skal vi nu gå rund og anklage at vi er lyver, om vi er syge. Eller ej.

En læge må vide best han har jo brugt 8 år af sit liv på at blive til en læge. Bar at læse disse inlæg kommer mig til at minde om noget fra historien.

Fra omkring 1935 - 1945.

Er Kommunerner nu begyndt at bruge samme metoder som Adolf Hitler og hans SS-officere gjorde imod jøderne.

Hvis man er i det offlige så træt af syg, svage mennesker i Danmark hvorfor bygger de så ikke en gas-kammer til os alle sammen i stedfor at plage os. Det er jo mere human.
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
psykisk tortur østerbro Det er da strengt ! 6 27-05-2013 14:35
Konservative: Tortur i Danmark en mulighed nocturne Politik og Samfund 3 19-03-2012 14:07
på kanten af tortur-3F østerbro Alt det andet 3 13-08-2011 09:53
Sagsbehandling er psykisk tortur zuza Politik og Samfund 0 23-11-2007 11:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension