K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2007, 21:05   #61
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg søgte lige på ny chance og hvad kommer frem http://socialkonsulenterne.info/103-93.aspx

Citat:
Socialkonsulenterne; Vores erfaringsgrundlag bygger på flere års erfaring i arbejdet med netop de borgere, der med forskellige barrierer, har svært ved at vende tilbage til eller komme i gang på arbejdsmarkedet. Dette kan bl.a. skyldes overvægt, alkoholmisbrug, stofmisbrug, familiemæssige problemstillinger, langvarig ledighed samt sproglige barrierer.
jojo... der passer jeg sikkert osse ind så klogere er jeg ikke bleven, følger som om jeg er blevet probbet i den forkerte "kasse"
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2007, 21:59   #62
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Nej for gik lidt amok i brevform
__________________
Det er ikke altid den som tærsker langhalm der trækker det længste strå.
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2007, 14:07   #63
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
nå i dag fik jeg svar fra LO, hun har været ved at undersøge hvad lige det er kommunen har "tilbudt" mig.

det er så nyt, at de på kommunen skal til at finde en kontakperson til mig, som vil komme i mit hjem, til møde

der er ikke meget at gøre end at se hvad det er for noget, selv om det virker som om det er det forkerte sted kommunen har sadt mig,

bare træls man skal igemmen sådanne noget, og have en der kommer i sit hjem, det fatter jeg ikke en brik af

skal nok tjekkes i hovede og R.. om nu jeg er osse er syg
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2007, 20:14   #64
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Så sket der noget i dag


Jeg fik uventede besøg kl. 16.40 kommer der en mand det viser sig han er fra "EN NY CHANCE" prestenter sig ikke ordenligt og var så fræk og spørge min kæreste om han var i arbejde
nu er vi meget venlige mennesker men tænke vores, og svarede ham at det var han.

jeg fik en stakke papirere som jeg skulle kigge på og i morgen kommer han igen hvor vi skal have et møde i mit hjem.

hvad jeg kunne forstå skulle jeg have sådanne et møde en gang om ugen og 9 timer lave noget andet så det blev til 10 timer om ugen.


er meget nervøs nu og spændt på hvad det her for noget. fatter det bare ikke når jeg har en ftp. sag kørerne og skulle have svar senste den 31/10
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2007, 20:24   #65
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sikken overraskelse, Peacock...

Står der noget i din ressourceprofil eller jobplan om, at du fremover skal have besøg osv.?

Det er da noget underligt noget... jeg er rystet.
Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal sige.

(Man skulle tro, det var pga. Halloween.)

Håber du fortæller mere om, hvad de 9 timer skal udfyldes med.

Knus
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2007, 20:44   #66
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
i min jobplan sådanne en tror jeg ikke jeg har
i min ressourceprofil står der at min da værene og hende der den gang stod for at frem lægge min sag om jeg skulle bevilliges førtidspension.

at de to mente at det skulle være ftp. efter § 18 men jeg fik den gang afslag og den ankede jeg sammen med LO og fik igen afslag, så blev sagen sendt til amtet og så fik kommunen den tilbage i hovde igen om at den var mangel fuld af læge oplysninger og det skulle de indhente.

9-10 mrd senere tager min kommunen sagen op igen på møde og førtidspension og fik afslag igen og den har vi så anket igen mig og LO og det er det vi venter på igen.....
men det bliver sq nok også et afslag igen men så kan den da komme ind til amtet dem har jeg noget mere tiltro til

er bare sååå træt af det hele

men for at svare dig på det med de 9 timer, lige sådanne hurtigt fik jeg advide at det kunne være et arbejde jeg selv søgte eller ja jeg ved sq ikke hvad han mente med dette
og arbejdes prøvning vil jeg gå ud fra også må høre ind under dette
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2007, 21:18   #67
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sikken sej og hård kamp, Peacock.

Når en HEL HÆR af folk på et jobcenter IKKE kan hjælpe dig i job, hvorfor bliver de så ved og ved og ved osv.?

Nu er det altså sådan, at kommunerne ikke bare kan sende folk i i hvad som helst UDEN en PLAN for, HVORFOR man skal dit eller dat.

Derfor SKAL der stå et eller andet sted i dine papirer, HVAD denne MAND skal.

Ring til kommunen i morgen og spørg, hvad han laver i dit hjem, da du intet har hørt om, at du kunne vente besøg.

Jeg synes, du skal skrive ned, hvor meget tid du brugte på mødet i dag.
Hvor meget tid, du bruger på at udfylde papirer.
Hvor lang tid du bruger på mødet i morgen.

Det kan jo hurtigt løbe op på 10 timer, hvis du skal være vågen hele natten for at udfylde papirer.

Har du fået et stykke papir fra kommunen, hvor der står, at du skal aflevere dybt personlige oplysninger til en vildt fremmed?

Har han vist dig et stykke papir på, at han har fået "fuldmagt" af kommunen til det?

Ellers kan enhver jo banke på døren og sige hvad som helst til folk.

Hvad skal du svare på i papirerne?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2007, 21:51   #68
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg har ingenting om hvad manden vil med mig

det var jobkonculenten der gav mig dette " tilbud " og hun ville skrive til mig når der var udpeget en kontakperson, det har hun så ikke gjort

fatter bare ikke hvorfor denne mand kommer på dette tidspunkt 16:40

og så er så fræk og spørge min kæreste om han har arbejde hvad fanden har det med sagen og gøre .....

men de der papir som jeg skulle underskrive " har ikke gjort " fatter ikke meget af dem skulle være samtykke om at han måtte indhente oplysninger om mig lægeligt osv. og de var godt nok fra kommunen papirene
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2007, 21:56   #69
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
det er da frækt at komme uden at melde sin ankomst før med et brev...det var da det mindste man kan gøre for at visse respekt for folk...næste gang skal du ikke åbne uden han har skrevet et brev før om hvornår han kommer og om du kan ...åh hvor er det frækt !

Jeg forstår heller ikke at du skal alt dette medens din anke kører ???
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2007, 21:57   #70
socialnørden
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2007
Indlæg: 38
Styrke: 18
socialnørden er ved at flytte ind på K10socialnørden er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nefer Se meddelelser
Jeg mente nu ikke ubrugelig på så firkantet en måde. At jeg brugte det ord, hænger nok sammen med, at jeg i 8-10 år nu med alle midler har forsøgt at undgå at ryge på førtidspension og uddanne mig til et arbejde, jeg kunne bestride trods sygdom. Jeg indrømmer gerne, at det har været enormt hårdt for mit selvbillede at måtte erkende, at den ikke gik alligevel.

Pt. er jeg i gang med at bruge den gode tid, jeg trods alt har engang imellem, på at læse videre selv hjemme, så jeg på et tidspunkt måske kan arbejde hjemmefra engang imellem. Både af hensyn til indkomst, men mest i forhold til at have noget meningsfuldt at beskæftige mig med. Jeg kan ikke holde tanken ud om at ende igen, som jeg gjorde på et tidspunkt, hvor jeg var langtidssygemeldt, hvor det eneste højdepunkt på dagen var at se dårlige, amerikanske talkshows og uendelige serier.

Jeg mener bestemt at der skal være en bred vifte af gode og seriøse tilbud til sygemeldte... Til gengæld mener jeg at det skal være netop det: ET TILBUD! Når "tilbuddet" samtidig bliver en pligt og man dermed tvinges er der tale om alt andet end at gøre alt godt for den sygemeldte borger.. Så er det New Public Management tankegangen som er den underliggende præmis og regnestykket går dermed snarere i retning af ar hvis vi nedbryder dig tilstrækkeligt i sygedagpengesystemet så ender det vel med du raskmelder dig på trods af at du lægeligt objektivt stadig er syg og har det derefter.. Hvis ikke går du nok så meget i sort at vi kan klandre dig for ikke at deltage aktivt i behandlingen af din egen sag og dermed stoppe sygedagpengeudbetalingen med henvisning til at der kan søges kontanthjælp.. Det er en billigere ydelse for kommunen at give dig og er de rigtige heldige er du gift med en ægtefælle der tjener præcis nok til at du ikke er berettiget til kontanthjælp grundet den fælles forsørgerret for ægtefæller... Så fat det dog!! Det er endnu engang ny-liberalismen der stikker sit grimme ansigt frem og det er som altid når det sker ikke til gavn for den enkelte borger, men derimod til gavn for kommunens pengekasse!!

TILLID ER GODT - KONTROL ER BEDRE!

Hilsen Socialnørden.
socialnørden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
psykisk tortur østerbro Det er da strengt ! 6 27-05-2013 14:35
Konservative: Tortur i Danmark en mulighed nocturne Politik og Samfund 3 19-03-2012 14:07
på kanten af tortur-3F østerbro Alt det andet 3 13-08-2011 09:53
Sagsbehandling er psykisk tortur zuza Politik og Samfund 0 23-11-2007 11:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension