K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2016, 23:42   #1
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Borderline

Har nogen erfaring med diagnosen borderline/ustabil personlighed...

En del med borderline er i flexjob eller på pension.
Andre er i terapi

Hvilken/hvormeget "behandling"/terapi kan kommunen kræve at man modtager inden de tilkender flexjob? /hvis altså arbejdsevenen er væsentligt nedsat)

og kan man som patient evt. kræve at denne terapi foregår sideløbende med evt. flexjob i stedet for et resourceforløb, hvis det er sådan, at det vurderes at en terapi kun vil have begrænset indvirkning?

Har nogen erfaring med disse problematikker?
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 01:23   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thisted_1970 Se meddelelser
...kan man som patient evt. kræve at denne terapi foregår sideløbende med evt. flexjob i stedet for et resourceforløb, hvis det er sådan, at det vurderes at en terapi kun vil have begrænset indvirkning?
Overordnet skal man jo være stabiliseret INDEN det afgøres hvad man kan visiteres til af hensynstagende foranstaltninger på arbejdsmarkedet.

Men da du ikke skriver så meget om din situation, er det svært at sige.

Terapi kan jo også tilbydes for at sikre at man ikke får forværring, og ikke kun med henblik på fremgang.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 11:41   #3
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thisted_1970 Se meddelelser

Hvilken/hvormeget "behandling"/terapi kan kommunen kræve at man modtager inden de tilkender flexjob? /hvis altså arbejdsevenen er væsentligt nedsat)

Har nogen erfaring med disse problematikker?
Hej Thisted

Inden kommunen sender sagen for rehabiliteringsteamet med henblik på tilkendelse af resourceforløb, fleksjob eller førtidspension skal man have afprøvet alt hvad der kunne formodes at hjælpe på tilstanden...

Jeg selv har været i forløb med mindfullnes, varmtvandstræning, psykologer, psykiatere, medicin, terapiforløb m.v.

Sagen bliver først sendt til teamet den dag hvor alt er afprøvet og veldokumentert. Man skal være stabil i en længere periode og arbejdsprøvningerne skal vise hvilket timeantal man kan fungere på.

Jeg selv har Borderline + 3 blodpropper i hjernen og blev tilkendt fleks på 2 timer om ugen efter 3 forsøg i teamet.

rettelse: Jeg fik fleks efter første møde i teamet og Førtidspension efter tredje

Sidst redigeret af Moi; 07-09-2016 kl. 11:50.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension