K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2016, 13:01   #1
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Fagforening, uden A-kasse?

Som nogle ved, så fungerer jeg pt som min brors "privatsekretær", fordi han er ramt af et par blodpropper.

Min bror vil gerne melde sig ud af fagforeningen, Dansk Metal, men jeg har bedt ham om, at tøve en kende, for hvis nu han skulle blive i stand til, at klare et fleksjob, så kan han jo få gavn af den faglige del.

Jeg har set på et konto-udtog, at min bror betaler ca. 1.000 kr. pr. måned til fagforening.
Deri er der jo både a-kasse, den faglige del, og sikkert også en ulykkesforsikring.

Man på fagforeningens hjemmeside kan jeg se, at der både er noget de kalder
"Fagligt kontingent - 349,25 kroner om måneden" og "Afdelingskontingent - Varierer fra 109 til 229,75 om måneden".

Hvor meget af det kan man få brug for, som fleks'er?


https://indmeld.danskmetal.dk/#plan/fagforening
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2016, 13:40   #2
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Hej Vovse

Som du sikkert ved er jeg ramt af blodpropper som din bror.
Han skal for alt i verden bevare sit medlemskab af Dansk Metal. De er deres egen vægt værd i guld når kommunen begynder at blive ubehagelige med mindre man selv vil hyre andre (evt advokat) til at bistå til møder mv.

Jeg selv opsagde a-kassen ved tilkendelse af fleks, først der turde jeg slippe a-kassen helt

Ulykkesforsikringen har jeg beholdt da beløbet er lille i dette spil og jeg har forhørt mig om dækning ved ulykke når nu jeg er tilkendt fp og er hjemme hele dagen og de dækker fortsat

Pengene er små ved langvarig sygdom men hils din bror fra mig og sig at han skal holde ud og blive i Dansk Metal... Det vil han ikke komme til at fortryde med mindre han bliver fuldstændig rask til ordinært arbejde
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2016, 16:20   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ring til dem og hør om der ikke er mulighed for nedsat kontigent, det er der i mange fagfoeninger
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2016, 22:16   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moi Se meddelelser
Hej Vovse

Som du sikkert ved er jeg ramt af blodpropper som din bror.
Han skal for alt i verden bevare sit medlemskab af Dansk Metal. De er deres egen vægt værd i guld når kommunen begynder at blive ubehagelige med mindre man selv vil hyre andre (evt advokat) til at bistå til møder mv.
Den er jeg helt med på, men til dette er det jo ikke nødvendigt med A-kassen, kun fagforeningen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Moi Se meddelelser
Jeg selv opsagde a-kassen ved tilkendelse af fleks, først der turde jeg slippe a-kassen helt
Der er vist ikke de store chancer for, at min bror får førlighed nok i sin hånd til, at han kan klare et ordinært arbejde.
Lægen skriver: "Forestiller mig ikke, at han bliver arbejdsduelig igen".
Og "Prognosen tvivlsom og forventer meget langt optræningsforløb (måneder - år)".

Citat:
Oprindeligt indsendt af Moi Se meddelelser
Pengene er små ved langvarig sygdom men hils din bror fra mig og sig at han skal holde ud og blive i Dansk Metal...
Jo, helt enig, men det burde ikke være nødvendigt med A-kassen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Moi Se meddelelser
Det vil han ikke komme til at fortryde med mindre han bliver fuldstændig rask til ordinært arbejde
Hmmm, forstår vist ikke helt. Det er jo kun hvis han "bliver fuldstændig rask til ordinært arbejde" at han har noget at bruge A-kassen til. I tilfælde af arbejdsløshed altså.

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
ring til dem og hør om der ikke er mulighed for nedsat kontigent, det er der i mange fagfoeninger
Det gør jeg også, ville bare forberede mig på samtalen, så jeg ved hvad det handler om.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2016, 23:07   #5
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser

Der er vist ikke de store chancer for, at min bror får førlighed nok i sin hånd til, at han kan klare et ordinært arbejde.
Lægen skriver: "Forestiller mig ikke, at han bliver arbejdsduelig igen".
Og "Prognosen tvivlsom og forventer meget langt optræningsforløb (måneder - år)".

Hmmm, forstår vist ikke helt. Det er jo kun hvis han "bliver fuldstændig rask til ordinært arbejde" at han har noget at bruge A-kassen til. I tilfælde af arbejdsløshed altså.
Jo du har fint forstået hvad jeg prøvede at fortælle
Med den prognose fra lægen kan din bror få meget gavn af at beholde fagforeningen, den faglige del (et langt optræningsforløb kan give nogle bokserier med jobcentret) og nyttigt med medlemskabet når/hvis det ender med fleks.
A-kassen derimod har han ikke noget at bruge til mere

Sidst redigeret af Moi; 14-04-2016 kl. 23:10.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2016, 07:37   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moi Se meddelelser
Jo du har fint forstået hvad jeg prøvede at fortælle
Super.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Moi Se meddelelser
Med den prognose fra lægen kan din bror få meget gavn af at beholde fagforeningen, den faglige del (et langt optræningsforløb kan give nogle bokserier med jobcentret) og nyttigt med medlemskabet når/hvis det ender med fleks.
A-kassen derimod har han ikke noget at bruge til mere
Lige præcis hvad jeg mente.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2016, 08:49   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvis din bror indbetaler til efterløn, skal han endelig blive i a-kassen, indtil han har fået fleks bevilliget og overført sin anciennitet til fleksydelsesordningen.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2016, 22:13   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Hvis din bror indbetaler til efterløn, skal han endelig blive i a-kassen, indtil han har fået fleks bevilliget og overført sin anciennitet til fleksydelsesordningen.
Jeg synes at kunne huske, at han fik de penge udbetalt for nogle år siden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension