K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2008, 21:00   #1
bamse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
bamse er ny på vejen
Question Kan de bare sende mig ned i a-kassen?

Hej har kigget med et stykke tid, men har først modet til at skrive nu.
Jeg har gået sygemeldt siden dec. 2007 med ryggen. Blev scannet 27. 12. 07.
Billederne viste jeg har 2 dicskusprolapser i lænden og slidgigt. Det er anmeldt som en arbejdsbetinget lidelse. Nå men til sidste opfølning mente min sagsbehandler vi måtte vente og høre hvad de sagde på sygehuset. Der var jeg her i april og fik at vide at de godt kan oprerer mig, men det vil kun tage de smerter jeg har i benene og ikke dem jeg har i lænden. Hvis de skal væk skal jeg stivgørers og det er jeg for ung og god til sagde lægen. Jeg har valgt at takke forløblig nej til opr. da lænden er min største problem ...
Nå men mit spørgsmål er nu kan min sagsbehandler virklig bare sige at jeg skal have en skåneerklæring og så melde mig ledig i a-kassen. Jeg er lige blevet fyre grundet sygdom...
bamse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2008, 21:30   #2
Havmanden
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Lokation: Ålborg
Alder: 64
Indlæg: 56
Styrke: 17
Havmanden er ny på vejen
Hej Bamse

Du skal ikke melde dig ledig i a-kassen, da du ikke kan raskmelde dig med en skåneerklæring.

Kommunen må igang med resurseprofil osv

Snak med din læge vedr. operationen af disc. om man kunne prøve med spec. træning af rykken, dette har jeg en meget nær ven der fik, han arbejder fuld tid idag.

MVH Havmanden
Havmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2008, 22:50   #3
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 64
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Som du selv beskriver det er din tilstand stationær og behandlingsmulighederne er udtømte.

Hvis det også er kommunens vurdering så har de faktisk pligt til at stoppe dine sygedagpenge, naturligvis skal de følge formalia.

Spørgsmålet er så om du skal vurderes forhold til reva eller skal arbejdsprøves først mhp andet arbejde.

Men i og med det er en kronisk tilstand og du efter det beskrevne ikke er uarbejdsdygtig i ethvert erhverv så er du noget overladt til kommunens velvilje.

Mit forslag er at du hurtigst muligt selv laver en plan for hvordan du ønsker at vende tilbage til arbejdsmarkedet. Det er min erfaring at man lettere kan få sagsbehandleren med på ideen hvis man har gjort forarbejdet godt og grundigt så det bare er at sige ja eller nej.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2008, 23:23   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
hej bamse

Tilslutter mig THJ men der er mere i det end som så, feks er der lavet en handleplan på dig hvad mener kommunen at det er du kan beskæftige dig med har du en uddannelse i forvejen og i så fald hvad for en ?

Lad os sige at du har arbejdet med ryg belastende arbejde så er der mulighed for revalidering og kan du ikke arbejde 37 timer pga smerter så skal man snakke fleksjob alle disse ting burde være vendt med din sagsbehandler allerede på nuværende tidspunkt ...

og er de ikke det så er der en sagsbehandlingfejl , du skal naturligvis ikke gå til din a-kasse og raskmelde dig du skal vente på at kommunen i så fald stopper dine sygedagpenge og så skal du anke stoppet ...

du er i lidt af en klemme fordi du er en af dem der er meget tæt på at havne i det sort hul som alle snakker om , jeg oplevede selv da jeg blev syg at min a-kasse ikke ville hjælpe mig fordi jeg ikke var rask i en forstand så jeg kunne komme på det ordinære markede ...

Derfor har du fået lavet en ressourceprofil ?

er der en handleplan på hvordan du skal kunne komme tilbage til arbejdsmarkedet?

har du været i arbejdsprøvning og hvad sagde den ?

har kommunen snakket med dig om hvordan i fik dig tilbage til ordinær beskæftigelse og hvordan de mente at du skulle kunne klare det ?

Hvad siger dine lægepapir om arbejdsevne ?

nogle af spørgsmålene kan du få klaring på ved at bede om aktindsigt og derefter få en aftale med din sagsbehandler hvor du oplyser hende om evt mangler i din sag og spørger ind til hvordan kommunen har tænkt sig at du skal kunne klare et evt erhverv , du vil jo unægtelig have nogle skånehensyn der er massive med hensyn til din ryg lidelse ...

prøv lige at svare på mine spørgsmål og så tager vi den derfra

alle muligheder er ikke udtømte endnu, men man kan ikke sige meget før man ved hvad der er lavet på kommunen og hvad de er kommet frem til.. men du skal IKKE raskmelde dig selv og det vil også gavne dig at gå til lægen og se hvad han har at sige til din fremtidige erhvervsmuligheder ...

Man kan jo ikke bare tage en jord og beton arbejder og sætte dem på kontor vel

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 25-04-2008, 01:12   #5
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej

hvis du har en arbejdsskadesag kørende kan du få sygedagpenge intil den er afklaret.

Du skal ikke raskmelde dig for diskusprolapser er = med en meget svag ryg
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2008, 02:10   #6
Havmanden
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Lokation: Ålborg
Alder: 64
Indlæg: 56
Styrke: 17
Havmanden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Havmanden Se meddelelser
Hej Bamse

Du skal ikke melde dig ledig i a-kassen, da du ikke kan raskmelde dig med en skåneerklæring.

Kommunen må igang med resurseprofil osv

Snak med din læge vedr. operationen af disc. om man kunne prøve med spec. træning af rykken, dette har jeg en meget nær ven der fik, han arbejder fuld tid idag.

MVH Havmanden

Bamse det jeg mener med en snak med din læge, er så man ikke på kommunen lige pluselig mener, du ikke arbejder med i planen for at komme tilbage til arbejdsmarked ved at du siger fra til en operation. Operation er ikke altid det eneste der kan gøres og ikke noget der gives garanti for. Så pas på dig selv.

MVH Havmanden
Havmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2008, 08:29   #7
bamse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
bamse er ny på vejen
Hej alle.
Tak for jeres svar. Jeg ringede til min praktiserende læge, og han fostod godt at jeg ikke ville have det gjort, det var ham der forslog at jeg ringede til sygehuset og fik en kontroltid om et halvt år i stedet . Jeg spiser jo piller pga lænden hverdag og de tar jo også dem i benet.
Lægen har skrevet til kommunen og skrevet at jeg bør arbejdesprøves eller revalideres.
Jeg har skrevet ressurseprofilen, men hun har ikke bedt mig afleverer den igen.
Da jeg modtog min fyrreseddel skrev jeg til hende:
og hun svarer... Det er ægeligt, men måske er du lettet da du så ikke føler et pres i at skulle tilbage til et arbejde som du fysisk ikke kan holde til.....
Jeg er helt forvirret.
Det er vist noget rod jeg får skrevet, håber afligevel det gir lidt mening.

Knus til jer alle.
bamse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2008, 10:16   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeg syntes at du skal lade din læges brev synke ind hos hende og derefter skrive (ikke ringe) til hende bed hende om et møde med henblik på din videre arbejdssituation og med henblik på at få gennemarbejdet din ressourceprofil, hvis hun havde fået den tilbage ville hun nok også have et bedre overblik over hvad der var galt og dermed hvad du kunne og ikke kunne ...

Og du har jo ikke gået sygemeldt så længe at der er fare nu og her for at falde for sygedagpenge grænsen, hun kan få det til at lyde som om hun vil stoppe dine sygedagpenge men så længe du vitterlig er syg og din læge er med dig så får hun mere end svært ved det...

også derfor at hun foreslår dig at gå i a-kassen og raskmelde dig..
er du også i fagforening kan der være god hjælp at hente der.

også god weekend til dig
  Besvar med citat
Gammel 25-04-2008, 12:58   #9
bamse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
bamse er ny på vejen
Hej igen

Jeg ringede til hende for et øjeblik siden. Hun har lagt mine papier ind til lægekonsulenten. Hun snakkede om hun vil sende mig til speciallæge, det vil jeg gerne for at få noget afklaring. Hun var lidt uforstående for at jeg har sagt nej til opr. Jeg ser sådan på det at når det ikke hjælper på min lænd og jeg skal spise piller for det, hvorfor skal de så skære mere i mig end nødvendigt. Jeg er også skide bange
Det gav mig lidt ro at snakke med hende. Tak for jeres svar! og god weekend
bamse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2008, 15:46   #10
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Wink Hej Bamse

Velkommen til en fantastisk side, som jeg har fortalt dig, kan du være sikker på, at du vil få hjælp herinde

Det glæder mig, at høre du ringede til sagsbehandleren, og godt hun vil have dig til speciallæge, det kan være rart med en second opinion, som vi snakkede om i dag. Ja selvfølgelig blev hun forundret over, at du ikke sagde ja til operation med det samme, men halloo som jeg forstår det sagde lægen jo, at de ikke kunne hjælpe mod dine smerter i lænden, og kun ville fjerne dine smerter i benene, og man skal da ikke oppereres bare for at blive oppereret, det vil jo også give et svagt sted, og der er ingen garanti for at det lykkedes.

Men lad os nu se, hvad hun siger til næste møde. Husk nu, at tage en med dig, det er godt med et par ekstra ører

Er der noget, så RING, du har nummeret, og jeg skal hjælpe dig alt det jeg kan, det ved du også godt.

Mange til dig fra mig

Stoktoft/du ved hvem der gemmer sig under dette navn
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan kommunen sende mig på kontanthjælp. Gode råd søges Wins Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 04-07-2012 17:49
Hvad skal jeg sende med til en §17 - Hjælp Bare Mig Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 04-12-2010 21:01
Hvem skal jeg sende klagen til? sanne68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 16-09-2010 11:13
kommunen vil sende mig på kontanthjælp oxana Alt det andet 7 12-01-2010 23:14
Må hun sende mig på kontanthjælp? Rossi Spørgsmål ang fleksjob 28 05-01-2009 13:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension