K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2012, 19:22   #1
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Partshøringsfrist + forlængelse af SDP

Jeg har dags dato d. 14/09 modtaget et brev som er afsendt d. 12/09. (Tjekker postkassen HVER dag)

Hvor der står at jeg har frist til d. 17 (På mandag)

Kan det virkelig passe at SDP kan give en så kort frist?
Husker noget om otte dage til at give mine kommentarer på partshøringen, inden de træffer afgørelse.

Jeg syntes ikke at det er fair at kommunen har 4 uger til at træffe afgørelse, og borgere har weekenden over.

Kan jeg godt på mandag ringe til min SB og samtdigi skrive mail med:

Jeg vil henvise til forvaltningsloven paragraf 21, som giver borgeren mulighed for forlængelse af partshøring ?




Det skal lige siges, at jeg har gået til psykiater, som iskriver at der ikke kan stilles diagnose, min læge er uenig, og har henvist til en psykolog istedet.

Min arbejdsskadesag kører
Arbejdsevnemetoden er ikke blevet brugt, såvel som arbejdsprøvning
har en diagnose fra MR scanning som viser diskusprotusion i L5.
har fået varige fysiske skånebehov, men stadigvæk uafklarede psykiske skånebehov.

Aalborg kommune har godt nok en flok inkompetente sagsbehandlere

Spørgsmål:


Jeg er i tvivl. kan SDP godt viderevisitere mig til kontnathjælp når min arbejdsskadesag kører?
kan SDP godt smide mig på kontanthjælp, når jeg skal til at påbegynde behandling ved psykolog? hvor min arbejdsskadesag (Diskus uheld) stadigvæk kører?

Hvad med arbejdsprøvningen? har den ikke noget at sige ift til forlængelse af sygedagpenge? når der ikke er lavet arbejdsprøvning? Arbejdsevnemetoden er ikke blevet anvendt.

I mine papirer til at starte med, står der at jeg skal afklares med henblik på revalidering? men nu siger de at jeg ikke kan få noget som helst?

De forsøger bare at kaste bolden videre. Tak for at ødelægge min weekend

Sidst redigeret af Bodrum; 14-09-2012 kl. 19:37.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2012, 19:40   #2
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg mener man skal være på sygedagpenge så længe ens sag kører - der kommer nok nogen, der ved lidt mere om det
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2012, 19:42   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du bør kunne forlænges efter paragraf 27 stk 6


Du kan læse reglerne her http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2012, 19:49   #4
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej, tak for jeres svar.

Hvad gør jeg nu med hensyn til svarfrist?
jeg har jo kun weekenden?

I forvaltningsloven pargraf 21, står der at man har 2 uger :s ?

Her er hvad jeg har fundet frem til indtil videre:


Jeg har dags dato d. 14/09 modtaget min partshøring, med en svarfrist til d. 17 (På mandag)

Jeg skal henvise til forvaltningsloven paragraf 21, som giver borgeren mulighed for forlængelse af partshøring.


VI. Frist for bemærkninger:
Når vi partshører giver vi en frist for bemærkninger. I konceptet er udgangspunktet 2 uger, men der kan gives en kortere eller længere frist afhængig af bl.a. omfanget af oplysningerne.
Se vedrørende praksis Principafgørelse F-5-01.
Hvis parten anmoder om en forlængelse af fristen, skal vi som hovedregel acceptere dette. Dette følger af forvaltningslovens § 21.

Derudover vil jeg henvise til at min ressourceprofil ikke er opdateret på grundlag af psykiske skånebehov, som stadigvæk er uafklarede.
Jeg vil anmode jer om at indhente nye journaloplysninger fra d 10/09, hvor jeg har været til samtale hos min læge.

Samt jeg vil henvise til kravet om arbejdsprøvning og andre foranstaltninger, som fremgår af § 70 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.


Og samtidig vil jeg henvise til Retssikkerhedsloven §7a.
Derudover vil jeg henvise til at jeg er blevet pålagt at ansøge om kontanthjælp i perioden, hvor i træffer afgørelse.
I den forbindelse vil jeg oplyse jer om at i ikke overholder Retssikkerhedsloven §7a.

Jeg vil henvise til den principielle afgørelse fra ankestyrelsen af: http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...spx?sw=D-14-03
Afgørelsen som understøtter dette: http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...spx?sw=A-38-02

På baggrund af bekendtgørelse af forlængelse af sygedagpenge, vil jeg holde fast i at i ikke kan stoppe mine sygedagpenge.

Paragraf 27 stk 2 -
Paragraf 27 stk 3 -
Paragraf 27 stk 4 -
Paragraf 27 stk 6 -

-------

Huskeliste: Aktindsigt! Kommunen Mandag!!!!!
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2012, 20:23   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Bodrum,

Du skal omgående skrive en klage over partshøring eller stop af sdp., alt efter hvad det er du har fået!!??

Du skal parthøres senest 2 uger før sygedagpenge stop, så hvis det er et reelt stop så skal du håndhæve den sene varsling.

Såfremt du har en sag kørende i Ask er det et klart forlængelses pkt. i ht. §27 stk. 1 nr. 6.

Alt andet må du så tage fortløbende, men kommunen bør ikke kunne argumentere imod nr. 6.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 14-09-2012 kl. 20:27.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2012, 20:28   #6
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Okay tusind tak Enteller.

For 2 uger siden, skulle jeg kvittere på ressourceprofilen, og aflevere den tilbage, jeg fik af vide at der ville gå maks fire uger. i det er vel en partshøring jeg har modtaget nu?

Så du siger at jeg lige nu, kun skal holde mig til Paragraf 27. stk 6

Alt andet kan jeg vel bruge imod kommunen, på senere tidspunkt?
Når jeg har modtaget den endelige afgørelse.

Jeg er så tosset. Det er ufatteligt, at SB kan være SÅ dårlige til at gøre deres arbejde! Mage til useriøsitet og manglende skolegang.. det er folks liv det drejer sig om! beklager udbryddet.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2012, 20:39   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Bodrum, sygedagpenge er een af de sværste ydelser at henhøre under og få forlænget vil jeg mene. Den er meget snæver og til tider vævende!! Så derfor skal der milimeter til at man bliver dømt ude der!!

I både partshøring og evt. sdp. stop skal du køre på alle de forlængelsesmuligheder der måtte være i din sag. Dog er det omdrejende punkt i de overvejende af dem at dine lidelser skal være stationære og der ved vi jo ikke hvad dine lægepapirer peger på i den forbindelse!!??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2012, 20:42   #8
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hejsa

Du skal fremhæve det vigtigste i din sag - der en masser af fejl, men lige nu er det forlængelsen der er det vigtige.

Jeg tror at man skal passe på med at komme med alt for mange klager, alt for mange paragraffer og for mange steder hvor de ikke har levet op til det de skulle.
En emsig sagsbehandler kan godt se sig rigitg sur på at på en sådan klage.

Det er rigtig fint at du kan paragrafferne og ved hvad du skal gøre i forhold til din sag. tror dog du skal "nøjes" med det vigtigste lige nu - du skal forlænges fordi du har en arbejdsskadesag kørende.
Det er grund nok til forlængelse!
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2012, 20:52   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Om der er sket fejl i Bodrums sag ved vi jo ikke og i både partshøringer og klager er det i alle tilfælde vigtigt, at man ikke kaster med skyts, men forholder sig til sin sag.

Man kan hurtigt komme til at føle sig uretfærdigt behandlet. Jeg var f.eks. på arbejdsmarkedet indtil 1 mdr. før sdp. stop i 2007, herefter jeg blev smidt ud, da jeg ikke var stationær og pkt. 4 i §27 nr. 1 ikke fandtes. Stadig er jeg nødt til at anmode om saglig behandling af min sag i forhold til et afklaringsgrundlag.

Mht. sygedagpenge er der forlængelsesregler og er der belæg for, at man kan forlænges i forhold til en eller flere bør man i en evt. partshøring eller klage pege herpå.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2012, 21:02   #10
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Enteller:

Jeg vil henvise til lidt forhistorie:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=24172

Det eneste stationært jeg har i min sag lige nu er varige fysiske skånebehov, som en overlæge har udtalt.
De psykiske behov er uafklarede, grundet psykiater ikke kunne stille en diagnose (min læge henviser mig til psykolog, som min SB også er klar over (d. 10/09 oplyst over mail)

I partshøringen står der:
Det er vurderet i forhold til din fysiske tilstand, at den betegnes som stationær, hvilket betyder at du har varige skånehensyn overfor rygbelastende arbejdsopgaver, samt brug for vekslende arbejdstillinger. Det vurderes på den baggrund, at der ikke er noget til hindre for, at du kan stille dig til rådighed bredt indenfor det ufaglærte, så længe dine skånehensyn tilgodeses.

De vurderer samtidig at jeg ikke hører under revalideringsbestemmelserne, på grund af at jeg kan arbejde på ordinære vilkår.

- Der er ingen arbejdsprøvning eller erhvervsevnemetode anvendt. Samt ingen afgørelse kommet fra ASK.

Tumnus:

Jeg tror at du har ret i at jeg skal holde hovedet koldt, til at starte med. Det er nok det klogeste at gøre.

Så det første jeg vil gøre på mandag, er at klage over fristen på en weekend:

VI. Frist for bemærkninger:
Når vi partshører giver vi en frist for bemærkninger. I konceptet er udgangspunktet 2 uger, men der kan gives en kortere eller længere frist afhængig af bl.a. omfanget af oplysningerne.
Se vedrørende praksis Principafgørelse F-5-01.
Hvis parten anmoder om en forlængelse af fristen, skal vi som hovedregel acceptere dette. Dette følger af forvaltningslovens § 21.

Så har jeg vel de to uger til at komme med mine bemærkninger.

Af bemærkninger, vil jeg udelukkende køre på Paragraf 27 stk 6 - samt evt kommentere de udtalelser min SB mener, jeg har lavet (som jeg er uenig i)

Til at starte med. Så kan jeg vel altid køre på de andre ting senere hen i forløbet, hvis jeg overhovedte får lov til at fortsætte på sygedagpenge.
--

De kaster ALT ansvaret fra sig, og forsøger så vidt muligt at kaste mig videre i systemet.

Sidst redigeret af Bodrum; 14-09-2012 kl. 21:12.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forlængelse af sdp..er det muligt? kenneth c Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 14-08-2013 20:23
Forlængelse...§27, 1 stk 4 jasch Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 08-07-2011 12:08
Forlængelse efter § 27 nr 2 Søhesten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 19-06-2011 20:32
Forlængelse efter §27,3 Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 07-04-2011 15:43
forlængelse af arbejdsprøvning pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 12 06-04-2011 00:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension