K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2016, 16:18   #11
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rep nostunk Se meddelelser
Hey mistymiss jeg er på ress ydelse hele 10849 kr. Pr måned ca. 7400 udbetalt hele min " løn " går til budget og vi lever af konens løn.
Kæft jeg er pisse træt af store steaks og dyr rødvin magter det ik mere ( ironi kan forekomme )

Takker for linket

Jeg tror bestemt du kan være i målgruppen for den bestemmelse.
Nogen har oplevet at banken uhæmmet trak til gæld, hvilket gjorde at de ikke havde råd til mad, husleje osv.
I nogen tilfælde har banken været så stædig, at vedkommende var tvunget til at skifte bank, for at have noget at leve for.
Jeg håber ikke at det ender der for jeres vedkommende, men forbered jer på, at banken desværre ikke altid er så samarbejdsvillig.

Kan ikke lige huske om det er finanstilsynet man kan klage til, men det koster vidst 200 kr at gøre
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 16:25   #12
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Klager skal til til Finansrådet

http://www.finansraadet.dk/bankkunde...-din-bank.aspx

Men få først en skriftlig afgørelse fra din bank.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 19:54   #13
VENDETTA
Hvor skulle jeg ellers være
 
VENDETTAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2016
Lokation: Fåborg Midtfyn
Alder: 56
Indlæg: 127
Styrke: 9
VENDETTA er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar.

Vi har haft økonomisk rådgiver ind over som er ansat i fmk. Og stor ros til ham han har virkelig hjulpet så meget som muligt derfor ved vi der er IKKE mere og skære væk alt er baberet væk.

Satme træls og se det vi har kæmpet for og nå smuldre væk. Det gør mig pisse ked af det og vred. Dem der bliver syge er da ik noget man selv vælger. Ville 1000 gange hellere være rask fremfor det lorte system mange er havnet i

Jeg har set i anden tråd her på k10 noget om evt. Lån til bolig ?
Men det jo også noget l... Så der bare mere gæld

Endnu engang tak for jeres svar og links

Mvh. Rep Og god aften
VENDETTA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2016, 08:08   #14
VENDETTA
Hvor skulle jeg ellers være
 
VENDETTAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2016
Lokation: Fåborg Midtfyn
Alder: 56
Indlæg: 127
Styrke: 9
VENDETTA er ny på vejen
Skal. Skal ikke

God morn 10 har siddet og luret på jeres links. I har sendt og tak for det. Vi sad herhjemme igår aftes og snakkede lidt om hvordan vi skal gøre i banken til møde. Er det noget med og printe jeres links. Ud og tage med derned og ligge dem på bordet. Eller hvordan nogen forslag ?

Mvh. Vendetta God dag
VENDETTA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2016, 13:29   #15
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af VENDETTA Se meddelelser
God morn 10 har siddet og luret på jeres links. I har sendt og tak for det. Vi sad herhjemme igår aftes og snakkede lidt om hvordan vi skal gøre i banken til møde. Er det noget med og printe jeres links. Ud og tage med derned og ligge dem på bordet. Eller hvordan nogen forslag ?

Mvh. Vendetta God dag
Start med at give dem en chance for, at lave en aftale i har råd til (om det så betyder helt stop midlertidigt på afdrag).
Hvis de så er helt umulige, så kan i smide den på bordet, og argumentere med god bankskik.
Hvis de mener at de ikke skal rette sig efter den, kan i klage, og evt skifte bank
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2016, 07:34   #16
VENDETTA
Hvor skulle jeg ellers være
 
VENDETTAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2016
Lokation: Fåborg Midtfyn
Alder: 56
Indlæg: 127
Styrke: 9
VENDETTA er ny på vejen
rate pension

g morn k 10

update herfra nu ligger vores situation sådan at budget næsten er i bund.
har igen snakket med rådgiver og spurgt ind til hvad vi gør, bla bla bla en snak fra de varme lande og som hun sagde når der ikke er flere penge på budget kontoen så hæver vi din rate pension.

MÅ DE DET ?

mvh. per k
VENDETTA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2016, 09:51   #17
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af VENDETTA Se meddelelser
g morn k 10

update herfra nu ligger vores situation sådan at budget næsten er i bund.
har igen snakket med rådgiver og spurgt ind til hvad vi gør, bla bla bla en snak fra de varme lande og som hun sagde når der ikke er flere penge på budget kontoen så hæver vi din rate pension.

MÅ DE DET ?

mvh. per k
https://www.finanstilsynet.dk/da/Nyh...ociale-ydelser

"”Som udgangspunkt er det i strid med god skik reglerne, hvis pengeinstitutterne modregner i sociale ydelser, som er nødvendige for at opretholde en beskeden levefod,” siger Annette Bjaaland Andersen fra Finanstilsynets forbrugerkontor. "

De må ikke trække så man ikke har til beskeden levefod.
Det har i jo ikke, hvis i ikke kan betale jeres regninger, fordi de tager pengene fra budgetkontoen...

Synes i skal klage over banken her:
http://www.finansraadet.dk/bankkunde...-din-bank.aspx
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2016, 11:04   #18
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af VENDETTA Se meddelelser
g morn k 10

update herfra nu ligger vores situation sådan at budget næsten er i bund.
har igen snakket med rådgiver og spurgt ind til hvad vi gør, bla bla bla en snak fra de varme lande og som hun sagde når der ikke er flere penge på budget kontoen så hæver vi din rate pension.

MÅ DE DET ?

mvh. per k

Ifølge familieadvokaten må banken normalt ikke modregne i øremærkede konti.

https://www.familieadvokaten.dk/emner/652.html
Citat:
4. For det fjerde gælder der en regel om, at der som udgangspunkt ikke kan modregnes i visse øremærkede konti, når det er kendeligt for pengeinstituttet, at det indsatte beløb skal tjene et bestemt formål. Har du fx indsat et beløb på en budget- eller terminskonto, som skal bruges til betaling af terminsydelser eller husleje via betalingsservice, kan pengeinstituttet efter vor mening ikke anvende indeståendet til modregning med det resultat, at du kommer i restance med terminen eller huslejen. Som et andet eksempel vil jeg nævne indeståender på uddannelsesopsparing og boligopsparing, kapital- og ratepension, indekskonti og selvpensioneringskonti. Disse opsparinger sker også til øremærkede formål, og de er derfor normalt beskyttede mod modregning - også når pengene skal udbetales. En gevinstopsparingskonto eller millionærkonto er derimod næppe beskyttet mod modregning, selv om indeståendet er øremærket til spil, men dette spørgsmål - og mange andre vedrørende de øremærkede konti - er endnu ikke prøvet ved pengeinstitutankenævnet eller ved domstolene.

I sagen U 1997.28 VLD fastslog Vestre Landsret, at Sydbank ikke havde været berettiget til ensidigt at ophæve en boligopsparingskonto med et indestående på ca. 16.000 kr. Banken havde overført beløbet til nedbringelse af et billån på ca. 42.000 kr.

Selv om der som nævnt normalt ikke kan modregnes i øremærkede opsparingskonti, gælder der dog visse undtagelser, hvor pengeinstituttet alligevel kan modregne.

Dette gælder for det første, hvis du hæver opsparingen i utide og fx anmoder om at få udbetalt dit indestående på din kapital- eller ratepension eller indeksopsparing mod betaling af de skatter og afgifter, som dermed udløses.
Pengeinstituttet kan også modregne, hvis du vil hæve din boligopsparing eller uddannelsesopsparing - uden at dokumentere at pengene skal bruges til bolig - eller uddannelsesformål. Ophæves en pensionsordning helt eller delvis efter fristdagen som led i din gældssanering, kan der ikke foretages modregning fra pensionsinstituttets side i det beløb, der skal komme til udbetaling til dine fordringshavere.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2016, 20:22   #19
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Alternativet er jo, at banken ikke betaler jeres regninger, når der ikke er flere penge på budgetkontoen.
Få endelig en aftale med banken.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2016, 21:07   #20
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Da det jo er bedst at betale sine kreditorer, hvis man kan, er det vel et passende forslag at benytte de penge der står på ratepensionen, så gælden ikke bliver større end nødvendigt.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension