K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2012, 08:23   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skytte Se meddelelser
Har lige et spørgsmål til fik læst her på siden noget med at når man søger § 17 skal der stå § 17 stk 1,2. punktum der må ikke stå § 17 stk 1,1. punktum der kan de hele tiden spørger efter papir og trække det ud i 5 år. Hvad er det for noget og skal man skrive det efter § 17 på sit papir ?
Det behøver ikke, at værre så vanskeligt.

Hvis du skriver som Web foreslog tidligere, så er den helt fin:
"Jeg ønsker at søge en paragraf 17 på det foreliggende grundlag i henhold til lov om social pension.

Jeg forventer at min sag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension i umiddelbar tilknytning til min ansøgning.

Dato
Navn
Adresse
"

Jeg ved ikke, om de i borgerservice kan risikere, at sige, at du skal aflevere den på jobcenteret, men det er meget vigtigt, at du får en kvittering på, at de har modtaget den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 08:41   #12
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Her er hvad Ricky privatrådgiveren skriver på facebook:
Citat:
OPRÅB!!! DEL OVERALT! DEL OVERALT! DEL OVERALT! OPRÅB!!!

Vi tager den lige i en udvidet version, hvor jeg håber jeg kan dække nogle af de spørgsmål jeg kan se er gennemgående;

Dem af jer som IKKE bruger os til at søge pension, men hvor det er åbenlyst i lægepapirer og lignende at i burde have det vil sikkert opleve de næste 2 dage at jeres sagsbehandler siger at i bliver indstillet til næste år...!

Hvis det sker, så søg NU!

Juridisk praksis siger at en ansøgning gælder fra den dag den er MODTAGET i kommunen, ikke hvornår den er behandlet. Så afleverer du personligt skal det ske inden deres evt. lukkedage, gør du det elektronisk skal du huske at få elektronisk kvittering på at den er modtaget.

Hvis DU er på kontanthjælp, ingen ydelse eller er godkendt til fleksjob så vil det INGEN konsekvenser have for dig fremadrettet hvis du får afslag, måske kan du endda være heldig at du får opklaret nogle ting. En pensions-anmodning er god til at sætte skub i kommunen.

Hvis du er på det sidste i dine sygedagpenge og kommunen ikke vil forlænge, og det uanset hvad peger på pension eller fleks, så SØG NU!

Er dine sygedagpenge lige startet, så skal du IKKE søge, fordi et afslag er automatisk stop af ydelse.

Vær opmærksom på at hvis lægerne siger der er en del behandlingsmuligheder så får du sandsynligvis et afslag, men det kan ikke skade din sag fremadrettet.

Der er indholdsmæssigt ingen forskel på om du søger på § 17 eller om kommunen søger på en § 18. Det er NØJAGTIGT det samme der skal vurderes på og redegøres for. Men ved at søge § 17 nu, er du sikker på at den hører under den gamle ordning, også ved en evt. klage.

Hvis du ved at du har lægepapirer som kommunen IKKE har så SKAL du vedlægge/vedhæfte dem til ansøgningen.

Hvis du ved at din læge/speciallæge står bag dig, og kan/vil udtale sig konkret, så skriv dette i ansøgningen;

"Jeg skal henvise til at der foreligger ny information ved læge XXX, det forventes at dette indhentes jvf. Retssikkerhedslovens § 10. Materiale/information som oplyses om ved ansøgningstidspunktet, skal jvf. Ankestyrelsen inddrages som værende på det foreliggende grundlag"

I skal skrive en mail til jeres sagsbehandler/jobcenter eller aflevere en skrivelse til kommunen mod kvittering.

Har i ingen sagsbehandler skal i maile den til minimum Jobcenterets hovedmail, men også gerne kommunens hoved mail. Jo flere modtagere jo bedre. (det handler om dokumentation).

Det behøver ikke være en lang udredning i skriver her i 11. time, men her er et par gode sætninger at bruge:

"Afslutningsvis skal jeg jf. lov om Social Pension minde om, at et evt. afslag om pension skal indeholde konkrete jobfunktioner som XXX kommune vurderer, at jeg vil kunne varetage. Ydermere skal vi henlede opmærksomheden på princip afgørelse A38-02 samt ”Helsingør-dommen”.

Vi skal endvidere henvise til, at en sag overgår til behandling efter lov om social pension i det øjeblik anmodningen er Kommunen i hænde, dvs. ved modtagelsen af dette dokument."

Det er fint hvis i kan "krydre" ansøgningen med udtalelser fra læger, arbejdsprøvninger og lignende, men er ikke et krav.
Held og lykke
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 12:23   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der er svaret på hvad du skal skrive i indlæg #2

EDIT

Dohh der var jo svaret....må være meget træt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 23:46   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jomfruen Se meddelelser
Her er hvad Ricky privatrådgiveren skriver på facebook:


Held og lykke
Jeg undrer mig blot over, at Ricky ikke skriver noget om, at man skal huske at skrive, at det skal være på det foreliggende dokumentationsgrundlag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2012, 00:04   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig Vovse, den bed jeg også mærke i....meget underligt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2012, 10:22   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det bør ikke være nødvendigt, da ansøgning ER indgivet, efter nuværende regler.

Og det sikre stadig, at kommunen er forpligtede til at grundladet er iorden og fyldelstgørende, efter nuværende regler.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2012, 12:34   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det bør ikke være nødvendigt, da ansøgning ER indgivet, efter nuværende regler.
Hmmm, jeg mener, at der hele tiden har været skrevet herinde om, at det afgørende er. hvornår sagen er overgået til behandling efter reglerne om pension.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2012, 12:42   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det står i reformerne, at sagen SKAL være overgået til reglerne om førtidspension....

Har ikke hørt om at det skulle være taget ud af reformerne

Kan du linke til det popiae?? Det er jo af stor betydning hvis der er sket ændringer både Vovse og jeg ikke har hørt om..

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2012, 14:51   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er faktisk op til kommunerne at spørge borgeren om de vil have at sagen skal søges på det foreliggende grundlag eller ej....så det er deres pligt...

Hvorfor vi har gjort det på en lidt anderledes måde....det er for at slippe for det mulige slagsmål der kan komme om nu borgeren mente det ene eller det andet...

Vi kender jo kommunerne...de drejer gerne alle ting til deres formål....

Når man skriver meget tydeligt i ens ansøgning at man vil søge på det foreliggende grundlag.....ja så vil der ikke være nogen tvivl og dermed heller ikke noget slagsmål om hvad man nu mente...

Så man kan sagtens gøre det på den måde Ricky har forslået....men vil man hel sikker i sin sag på at der ingen tvivl er....ja så er vores bedre...med at skrive at det skal være på det foreliggende grundlag...

Ved en evt klagesag....ja der vil BAN jo også tydeligt kunne se at kommunen er blevet gjort opmærksom på at borgeren vil have det skal søges på det foreliggende grundlag....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 00:27   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er faktisk op til kommunerne at spørge borgeren om de vil have at sagen skal søges på det foreliggende grundlag eller ej....så det er deres pligt...

Hvorfor vi har gjort det på en lidt anderledes måde....det er for at slippe for det mulige slagsmål der kan komme om nu borgeren mente det ene eller det andet...

Vi kender jo kommunerne...de drejer gerne alle ting til deres formål....
Ok.

Men ud fra de indlæg jeg har læst fra Ricky har jeg nu også indtryk af, at han udmærket kender kommunerne, og ved hvad de er i stand til.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension