K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2007, 16:04   #1
karinjuul
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2006
Indlæg: 1
Styrke: 0
karinjuul er ny på vejen
Ang. søgning af flexjob

Hej
Jeg er bevilligt flexjob fra 1/12 2006. Men men, jeg har flere gange forsøgt at trække i trådene over for kommunen, for at få noget mere at vide, men er faktisk kun blevet mere forvirret. Det er selvfølgelig også på grund af alt den omlægning at jeg ikke har fået rigtig svar på mine spørgsmål, da de rigtige personer ikke var til stede.
Jeg har kontaktet nogle arbejdspladser ang. flexjob, men de spørger om hvor mange timer jeg kan arbejde og hvor meget jeg er dækket. dette har jeg endnu ikke kunne få oplyst. Er det sådan? Eller kommer det først når arbejdetpladsen - konsulenten og jeg taler sammen?
karinjuul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2007, 16:37   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Ang. søgning af flexjob

Hej KarinJuul.

Ja jeg kan godt følge dig i at det må være et dumt tidspunkt at blive visiteret til fleksjob på, der er nok ikke meget hjælp at hente..

Lige netop det du spørger om, er det der gør at fleksjobber går og venter med længsel på netop det famøse fleksbevis som vi skal kunne få , det vil gøre det meget lettere at søge job med et sådan, og det skulle jo meget gerne dukke op her i starten af det nye år ....

Indtil da kan du henholde dig til din ressourceprofil, da den i sin tid blev udarbejdet var der jo arbejdsprøvninger osv..

Hvor mange timer om dagen du kan arbejde og hvor stort et tilskud du har med kommer jo meget an på det...

hvis du feks har en ressourceprofil der siger 20 timer med ingen særlig skånehensyn , ja så er det nok 50 % refusion, men det er næsten så godt som umuligt at sige noget generelt om det...

jeg arbejder feks 20 timer, men skånehensyn og min manglede koncentration til tider gør at jeg får 2/3 del refusion...

Men hvad mener du selv du kan klare og hvad har du før visitationen snakket med din sagsbehandler og læger om ?
det kan du tage som rette snor når du søger job, hvis man så får en posetiv respons fra arbejdsgiver så ville jeg hvis jeg var dig , ringe til min jobkonsulent og bede vedkommen om at tage en tur med ned og snakke med arbejdsgiver og se hvad man kan snakke sig frem til ...

Også må du ellers vente med længsel på det fleksjob bevis sammen med os andre

Man skal også huske at man måske kan klare 20 timer inden for et fag men kun 15 timer inden for et andet fag, det er jo meget forskellige efter hvad man fejler og hvilke funktioner man kan opfylde...

MVH
Hejdien

Ps..
Når du skal i gang med at søge job så hørte jeg forleden en god ide fra en anden flekser der lige selv havde fundet job....

Hvergang hun sendte en skriftelig ansøgning ud vedhæftede hun en lille skrivelse hvor der meget kort stod hvad fleksjob var, hvordan refusion virkede hun havede også sørget for at få en håndfuld visitkort fra sin jobkonsulent og havde skrevet til arbejdsgiverne at ved spørgsmål var man velkommen til at kontakte jobkonsulenten... det gav altså god pote...

held og lykke med din jobsøgning ...
Og har du brug for hælp så råb endelig op herinde.. der er næsten altid nogen der har prøvet noget eller kender nogen der har prøvet noget...
  Besvar med citat
Gammel 03-01-2007, 17:09   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Ang. søgning af flexjob

angående fleksjobbevis.



6. Ret til fleksjobbevis [§ 1, nr. 7, § 74 b]
I lov om en aktiv beskæftigelsesindsats er foretaget følgende ændring:
§ 74 b. Beskæftigelsesministeren kan fastsætte regler om et fleksjobbevis, som en person,
der er visiteret til fleksjob, kan anmode kommunen om at udarbejde

Hensigten med et fleksjobbevis er, at det skal gøre den enkelte ledige mere
uafhængig af altid at skulle have kommunen med i en jobsøgningssituation.
Målet er således at lette adgangen til arbejdsmarkedet ved, at arbejdsgiveren
ved oplysningerne i fleksjobbeviset får større indsigt i personens kompeten-
cer og mulighederne for støtte ved ansættelse. Fleksjobbeviset skal dog ikke
indeholde så specifikke oplysninger, som der stilles krav om i ressourcepro-
filen.
Den konkrete udformning af et fleksjobbevis vil først ske, når der foreligger
en evaluering af et igangværende forsøg med et kompensationsbevis til per-
soner med handicap. Dette forsøg forventes afsluttet i sommeren 2006.
Kommunen skal kun udarbejde beviset, hvis den fleksjobvisiterede anmoder
om et fleksjobbevis.

7. Kommunen mister refusion for ledighedsydelse, særlig ydelse, kontant-
hjælp- og starthjælp, når hjælpen er ydet i sammenlagt 18 måneder inden for
24 måneder[§ 2, nr. 9, 1
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2007, 18:17   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Ang. søgning af flexjob

Takker Stella ...

Tja det havde jeg også kopieret he he men glemte at sætte det på...
godt du er mere vågen...

Vi skulle allerede nu have vores fleksbevis hvis vi ønskede det, men som sædvanlig er de gode dele i en ny lov ikke på plads

Claus Hjort skrev til os i sit svare...

Du har ret i, at fleksjobbeviset ikke er på plads endnu. Arbejdsmarkedsstyrelsen er igang med at se på resultaterne og erfaringen med fra et forsøg med kompensationsbevis til personer med handicap.

Karinjuul du kan læse det hele her

kortlink.dk/k10/3gvc

Men samtidig kunne du jo høre din sagsbehandler om hvordan det ser ud med fleksbeviset i jeres kommune ,.. er de ved at komme igang med noget, eller skal i bare vente...
Man kan jo håbe :|
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har brug for råd om søgning flexjob/ressourceforløb? Haabet75 Spørgsmål ang fleksjob 4 17-09-2013 21:58
flexjob søgning THR Spørgsmål ang fleksjob 2 27-06-2011 21:42
Flexjob søgning Limbo Spørgsmål ang fleksjob 2 22-11-2010 18:24
Job søgning Martin.C Spørgsmål ang fleksjob 7 15-11-2010 22:04
søgning af førtidspension nettenuz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 29-09-2010 07:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension