K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2010, 22:22   #1
gitta
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2009
Indlæg: 15
Styrke: 15
gitta er ny på vejen
Ny arbejdsprøvning.

Hej.
Jeg blev 2007 syg med ansigtslammelse og slemme smerter da mine nerver er ødelagte. Jeg har været i arbejdsprøvning én gang, og det gik slet ikke. Lægerne kan ikke helbrede mig og samtlige papirer lyder på stationæer uden muligheder for helbredelse. Jeg kan slet ikke være til, men bare få min hverdag til at hænge sammen med medicin. ( Morfin)
Nu vil de have en ny arbejdsprøvning, men for hvis skyld. Min dagpengeperiode udløber 01. marts 2010, men min sagsbehandler ( som stopper 31 januar) siger at jeg kan få forlænget perioden igen, da man ikke har nogen afklaring om det er førtidspension eller fleksjob jeg skal. Det hele har været temmelig rodet, da hun kun er udlånt fra et vikarbureau, for at lukke 40 sager. Hun mener også at førtidspension er det rigtige, men ved ikke om hun kan søge. Hvem ved det så?
gitta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 22:28   #2
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Ja hvem i alverden skulle så vide det hvis ikke hun gør??? Det er da vel hendes opgave at finde ud at få dig videre - gerne på pension lyder det til - men... det er fisme da hendes opgave. Svarer hun ikke når du spørger hende hvem der så skal vide det???

Jeg håber da sørme de kommer på andre tanker end at sende dig i arbejdsprøvning igen...
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 22:48   #3
gitta
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2009
Indlæg: 15
Styrke: 15
gitta er ny på vejen
Synes det hele er svært. Hun er virkelig forvirret. Hun undskylder det med, at hun ikke kender papirgangen i min kommune. Troede det var det samme overalt. Jeg var færdig med arbejdsprøvning i oktober 2009, og er ikke kommet videre overhovedet. Jeg vil ikke på kontanthjælp. Jeg kan ikke gøre for at sagsbehandlingen tager så lang tid, og at hun er ny i faget. Min gamle sagsbehandler er stadig i kommunen og hende havde jeg lige indtil vi skulle tage stilling om det videre forløb, og nu tager det hele dobbelt så lang tid. Har skrevet til lederen for sygedagpengeafdelingen, og han undskylder også, men det kan jeg ikke bruge til noget. En ny arbejdsprøvning giver helt samme resultat. Jeg er ikke blevet syg med vilje jo, selvom jeg næsten tror de synes det.
gitta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 23:23   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg prøver lige at stille dig nogle spørgsmål, så kan det være at det er nememre at svare dig.

Hvor længe var du i arb.prøvning og hvad blev resultatet (timer om ugen)?

Hvad var formålet med den arb.prøvning?

Skrev du dagbog mens du var i arb.prøvning?

Har du fået skrevet en ressourceprofil?

Hvad har du af lægepapirer?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 00:06   #5
gitta
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2009
Indlæg: 15
Styrke: 15
gitta er ny på vejen
Ja, jeg var i arbejdsprøvning oktober 200 i 10 dage. Omkring 2 tmer dagligt blev det til. Mit ansigt gør så ondt, så jeg kan ikke mere. Min medicin kom ud af kurs, da jeg har det dårligt om morgenen med kvalme.
Jeg ved ikke hvad formålet var, da jeg i et år arbejdede med sygdommen, fordi man troede den ville gå væk af sig selv. Det var ufatteligt hårdt, og jeg eksisterede nærmest ikke det år.
Ja jeg skrev dagbog, og den er vedlagt alle dokumenter.
Ny ressourceproffil er også lavet, men den har jeg ikke set endnu.
Jeg har mange lægepapirer, som alle sige at sygdommen er stationær, og uhelbredlig. REVAS lægkonsulent og min egen pension er kommet til samme konklussion.
gitta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 00:45   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er sådan set lidt lige gyldigt om en diagnose er stationær eller uhelbredlig. Det eneste det drejer sig om, er arbejdsevnen....

Hvad står der om den i div lægepapirer - hvad skriver lægekonsulenten- læge/speciallæge?? Udelukker de at du har en arbejdsevne...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 00:56   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Vil det sige at du ikke har haft din ressourceprofil til partshøring, altså haft mulighed for at kommentere på den?

Hvem stoppede din arb.prøvning?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 14:00   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Har du fået at vide at du skal i arbejdsprøvning ?


Hvis jeg var dig så ville jeg sparke alvorligt til kommunen , det ville jeg gøre ved at sætte mig ned og skrive til dem , jeg ville skrive (hvis du har fået at vide at du skal i arbejdsprøvning )noget ala ...
Citat:
Jeg fik af (sagsbehandlers navn ) at vide at jeg skulle i arbejdsprøvning jeg var i min sidste arbejdsprøvning den (skriv fra dato til dato ) her kom jeg op på maks (skriv timeantal ) herefter blev den stoppet (skriv af hvem ) nu får jeg så at vide at jeg skal i endnu en arbejdsprøvning , og det stiller jeg mig undrende over for , jeg har fået opdateret min ressourceprofil men er endnu ikke partshørt i den og det vil jeg meget gerne så jeg beder om at den bliver fremsendt til mig hurtigstmuligt sådan at jeg har mulighed for at rette på evt fejl og mangler.

Derudover vil jeg bede om aktindsigt (se aktindsigtserklæring)

Med venlig hilsen
Navn cpr nummer
Hvis ikke du har aktindsigt så er det vigtigt at du får den da det forhåbentligt fremgår af dine akter hvad formålet er med endnu en arbejdsprøvning (selv om jeg har svært ved at forestille mig at du slipper for ti dage er ikke meget ) men der skal følge en forklaring med en sådan hvad skal man hvor længe skal man hvad søger man at opnå osv ...

At din sagsbehandler mener det er en pension men ikke ved om hun kan søge den er så langt ude i skoven, når hun nu snart stopper så kan man få den tanke at din sag er en af de mere problematiske og at hun bare ønsker at trække tiden indtil der er en anden der kan komme og overtage og det skal du ikke finde dig i , hun siger jo også til dig at du kan få forlænget som hun ser det når de når frem til marts men det er jo også dejligt omkostningsfrit at sige det til dig når hun ikke længere er der til den tid , og får du så en af de sagsbehandlere der ikke har moralske skrupler ved at arbejde ud fra konceptet går den så går den så er det dig der står med håret i postkassen ...

Så var jeg dig så ville jeg helt klart bruge de næste par måneder til at få gang i din sag og skal der en arbejdsprøvning til så få den igang , og mangler der papir fra læger så få fat i dem (bed også her om aktindsigt ) sådan at du simpelthen på forhånd har alt klart hvis de får ideen at lukke for dine sygedagpenge og du skal ud i at søge en § 17 PÅ forliggende grundlag og en anke for stop af sygedagpenge ...

Ked af at lyde så pessemistisk og det er ingenlunde sikkert at det går sådan men det er altså bedre i dag at være sikker end ked ...
  Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 22:48   #9
gitta
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2009
Indlæg: 15
Styrke: 15
gitta er ny på vejen
Hej igen.
Min arbejdsprøvning blev stoppet af REVA da der ingen arbejdsevner var. Lægerne skønner også at der ikke er noget at gøre. Mit ansigt ere så dårligt på alle tidspunkter af døgnet, så jeg kan ikke være nogen steder ret længe.
gitta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 23:52   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så ville jeg redigere i det brev jeg har skrevet udkast til og få sendt det afsted for så lugter det jo fælt af at trække tiden , og få aktindsigt heller i dag end i morgen
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension