K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2014, 23:43   #1
MRI
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2014
Indlæg: 10
Styrke: 10
MRI er ny på vejen
Overvægt

Mange tak, Peter for din fine indledning og velkomst.

Jeg er glad for at en ven pegede mig i denne retning.

Nu er jeg en af dem med en høj BMI, som du nævner i din indledning og har smerter mange steder i kroppen. Jeg føler at selv lægerne gerne vil 'tørre mig af' til overvægt.
Men den går heldigvis ikke indtilvidere, fordi min blodprøver også viser unormaliteter.

Hvad foreslår du at man gør, hvis man ved at de har skrevet om overvægt både hos lægen og ved sagsbehandleren?

Det var sjovt nok også noget af det første hun nævnte, da jeg var til møde og skulle da også have oplyst højde og vægt. Er det noget jeg kan gøre indsigelse imod?

Mange tak for medlemsskabet, kh RI

Sidst redigeret af Webmaster; 09-09-2014 kl. 18:26. Årsag: Dette indlæg er flyttet fra en andens tråd til sin egen tråd
MRI er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2014, 09:03   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvad gør vi så, lille du? Ref Kim Larsen

Kære MRI

For at være aktiv i en social sag er der nogle forudsætninger man skal have orden i.

I særdeleshed når ens BMI er lidt uden for normalområdet,som er en lækkerbisken for kommunale lægekonsulenter og sagsbehandlere.

Man skal vide alt o hvad andre skriver i sine journaler.

Naturligvis og især i denne tid, hvor retssikkerhed er en lille landsby i Sibirien.

Du skal søge aktindsigt ved læger, speciallæger, hospitaler og kommunen.

Her findes en lovbunden frist på 10 kalenderdage for modtagelse af aktindsigten.

Alle disse dokumenter skal der holdes pinlig orden i samt alt skal forstås.

Naturligvis!

Læger/hospitaler.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Du nævner, at du har problemer med stofskiftet og hvis det nævnes i dine journaler, bliver det jo en juridisk oplysning som ingen bare kan se bort fra.

En social sag drejer sig om dokumentation og dokumentation og derefter dokumentation.

Du nævner: "Det var sjovt nok også noget af det første hun nævnte, da jeg var til møde og skulle da også have oplyst højde og vægt. Er det noget jeg kan gøre indsigelse imod?"


Så langt er vi kommet i de sociale sagsbehandlinger, pludre og kommer med indgroede private holdninger.

En social sag er som at være i en retssal med 2 modparter, hvor dommeren til sidst skal afgive en dom. Ingen andre steder lyves der så meget som i en retsal. Derfor skal der beviser og kendskab tillovgivningen. Man skal kende spillet regler.

Jamen, det er jo så svært så svært. En påstand som er så forkert som noget. Alle lange vandringer begynder med det første skridt og når man er nået halvvejen ser man lys forude.

Stol aldrig på hvad omgivelserne siger til dig men sæt dig ind i hvad andre skriver i din kommunale journal.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 10-09-2014 kl. 09:11.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension