K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2012, 17:53   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
en advokat kan ikke hjælpe med en afklaring af dine arbejdsevne

du kan bruge en advokat til at klage over nogle beslutninger som dit jobcenter laver
især hvis de så ikke overholder loven

jeg kan anbefale http://www.sr-bistand.dk/
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 19:02   #12
lisapigen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Vilsund
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
lisapigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
en advokat kan ikke hjælpe med en afklaring af dine arbejdsevne

du kan bruge en advokat til at klage over nogle beslutninger som dit jobcenter laver
især hvis de så ikke overholder loven

jeg kan anbefale http://www.sr-bistand.dk/
Vi tænker/Tænkte en advokat, kan være med til at belyse sagen, sige de rigtige ting og vide hvad vi skal sige og hvordan vi skal forholde os. Det er som om vi bare bliver kørt henover en linie og ikke bliver forstået eller lyttet til, derfor.. Jeg ved at de ikke overholder deres kontakt med mig, har sidst hørt fra min sagsbehandler i Okt - og man skal ha et opfølgningsmøde hver 3 måned i hvert fald. Også selvom jeg har været gravid og nu er på barsel, så meget ved jeg da. Måske ikke ved barsel, det er også ligemeget, ved bare hun lovede vende tilbage med relevante oplysninger omkring en Psykolog i kommunen, som var blevet syg og som hun skulle ha afvide hvornår kom igen og sådan (Der skulle ansættes en ny vist også) - Endvidere skulle hun vende tilbage til mig omkring en ny Støttekontaktperson, er heller ikke sket....... Men Vi føler selv der er blevet snyltet i sagen, men jah..

Hej fra mig
lisapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 19:30   #13
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
dem jeg kender som har hyret en advokat, har vist bare tabt sine penge og ikke fået den hjælp de troede de fik..

danske advokater er jo nok ikke lige som dem vi ser på amerikansk tv... ikke at jeg kender dem så godt personligt... har dog haft brug af en advokat engang, som endte med at hjælpe den modpart jeg sloges med... fedt med sammenspisning i de højere luftlag.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 20:13   #14
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
dem jeg kender som har hyret en advokat, har vist bare tabt sine penge og ikke fået den hjælp de troede de fik..

danske advokater er jo nok ikke lige som dem vi ser på amerikansk tv... ikke at jeg kender dem så godt personligt... har dog haft brug af en advokat engang, som endte med at hjælpe den modpart jeg sloges med... fedt med sammenspisning i de højere luftlag.
Danske advokater vil først og fremmest gøre alt for at undgå konfliktinteresser ( de vil blæse og have mel i munden, dvs. vil ikke lægge sig ud med modparten og dens advokater).

I sociale sager mod kommunen/jobcenter, en advokat er intet værd, kun ved retssager kan man få brug for advokathjælp, ellers så er det lige meget.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 22:25   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
dem jeg kender som har hyret en advokat, har vist bare tabt sine penge og ikke fået den hjælp de troede de fik..
Også mit indtryk.

lisapigen, du bør starte med, at få aktindsigt i din sag hos kommunen, benyt denne til det: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Print den ud, udfyld den, aflever den personligt på jobcenteret og bed om en kvittering på, at de har modtaget den.

Når du så, max. 10 dage senere, modtager din aktindsigt tjekker du, om div. lægepapirer og rapporter fra afprøvninger er der.

Hvis der er nogle lægepapirer, der mangler, så finder du din egen kopi frem, tager en kopi, som du afleverer personligt på jobcenteret, og beder om kvittering på, at den er modtaget.

Når du så når dertil hvor du mener, at der i din sag ligger dokumentation for, at dine helbredsproblemer er stationære (altså, at dine helbredsproblemer ikke forsvinder eller bedres), at alle behandlingsmuligheder er udtømte (altså, at der ikke findes flere behandlingsmuligheder, som du ikke har prøvet) og at din arbejdsevne er nedsat til det ubetydelige, så kan du selv søge om førtidspension.

Eftersom du er på kh, så har du intet at miste ved selv at søge om førtidspension.

Hvis/når du selv vil søge om førtidspension behøver du blot at skrive:

"Jeg ønsker, at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Dit navn og dit cpr-nummer.
"

Så har kommunen 3 mdr. til at træffe en afgørelse.

Hvis du får et afslag skal der stå en begrundelse, og hvis begrundelsen f.eks. er, at din arbejdsevne ikke er godt nok beskrevet, så kommer du nok ikke udenom en arb.prøvning.
Men så har du da fået styr på hvad der mangler i din sag.

Hvis du selv søger om pension er der kun en eneste ting kommunen må/skal gøre, inden de lader den overgå til behandling efter reglerne om pension, og det er, at opdatere din rp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 11:27   #16
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Har lige læst denne tråd og vil absolut også anbefale Ricky. Han har kommet med så meget relevant og sober viden på dette site

/Samp
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 21:05   #17
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej lisapigen..vil bare fortælle at min erfaring med advokat har været godt..nu var mit så en arbejdsulykke.men hun var en kæmpe hjælpmht arbejdsskadestyrelsen og kommunen osv..men i dit tilfælde tror jeg også en privatrådgiver ville være bedre..jeg ved ikke hvor meget advokater ka gøre på dit område.men vil du prøve,ka du finde en advkat og få en prøvetime..en konsultation hvor i snakker dine muligheder igennem.ka de ikke hjælpe dig er hjeg overbevist om de vil fortælle dig det..held og lykke og op med humøret
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advokat Blondie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 109 11-01-2013 18:35
Advokat Wibsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 20-10-2011 14:04
Advokat! raunde Alt det andet 1 23-02-2010 15:14
Advokat ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 13 23-09-2008 19:19
Advokat Hejdien Politik og Samfund 0 18-05-2008 11:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension