K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2010, 17:28   #1
skytten 17
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2010
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
skytten 17 er ny på vejen
pensionlovens § 8,nr.5

Hej allesammen

Hjertelig tak til alle der har hjulpet mig med at forstå -brøkpension og konvention.Jeg blev meget ked af det,da jeg læste,at min danske indfødsret udelukker konvention.
I en maniodepressiv rus fandt jeg-opgørelse af bopæls tid,pension lovens § 8.
"Ved anvendelsen af optjenings princippet sidestilles med bopæl i Danmark
...
5)ophold i udlandet med henblik på uddannelse.
24.Ophold i udlandet med henblik på uddannelse vil kunne sidestilles med faktisk bopæl i Danmark,hvis den pågældende har en forudgående eller efterfølgende dansk optjeningstid. For personer,der har dansk indfødsret eller er flygtninge,er det dog ikke nødvendigt med en forudgående dansk "optjeningstid"
Socialministeriets vejledning 54.af 31/8-2007.
Kan det gælde i mit tilfælde?Jeg har dansk indfødsret i 10 år,næsten 5 år før jeg fik pension.
På forhånd tak.Skytten 17
skytten 17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension