K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2013, 12:29   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ankestyrelsen har ca. 10 måneders ventetid.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2013, 12:34   #12
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
De har vidst varslet yderligere fire maaneders ventetid. Var ogsaa op i medierne
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2013, 21:20   #13
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Ressourceforløb aner jeg ingenting om..
Det eneste jeg kan sige om det er:
Hvis kommunen ikke mener at du er berettiget til en FP, og at der er indsigt til at din arbejdsevne kan forbedres over tid, og at du heller ikke er berettiget til fleks. Så kan man komme i betragtning til Ressourceforløb.. Hvis kommunen mener det samme..

Dem på ægtefælle forsørgelse er tilfreds med at få tilkendt et RF, dem som har ventet i 5-10-15 år og bliver tilkendt RF er utilfredse..

Det er hvad jeg kan sige om RF..
Hva betyder det i forhold til ens indkomst at være på et ressourceforløb i forhold til førtid?

Jeg ved ikk om jeg har ventet i 5 år men min sag har kørt i 5 år og vi er ikk kommet videre, så må indrømme jeg håber på en afklaring, men det behøver ikk være en førtid.
Jeg ville aller helst bar kunne fungere som jeg gjorde en gang, men det sker nok ikk, men ku jeg dog bar få lidt af det tilbage ville jeg være lykkelig. Det skal bare være realistisk og der skal være en mening med deres tiltag, ellers kan de lige så godt sende mig på førtid, fremfor at forværre min situation med nederlag og mislykkede afprøvninger.

Med andre ord, er åben for tingene, men ikk for hver en pris. Flex tror jeg ikke er en mulighed, min fagforening har givet udtryk for at en førtid vil være næste skridt, det var derfor jeg kun spurgte ind til ressourceforløb og førtidpension.
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2013, 21:55   #14
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Altså, det jeg mente var at dem som ikke kan få kontanthjælp, er glad for at blive tildelt et ressource forløb, fordi så får de det der svarer til kontanthjælps satsen.

Ja korrekt at der skal være en mening med tiltag og afklaring
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 08:08   #15
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af simsons Se meddelelser
Inden sygedagpengestop skal sygedagpengelovens § 28 anvendes.

socialjura.dk:

§ 28. Før udbetaling af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. § 24 og § 27, skal kommunen foretage en individuel, konkret vurdering af, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension.
Min erfaring er at kommunen altid kan påstå at de har foretaget en individuel og konkret vurdering...det er efter min mening en alt for løs formulering..
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 10:09   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Er Ressourceforløb, gives, når der er realistiske udviklingsmulighder, feks. i form af behandling, træning og eller fagligt.

DVS at de IKKE kan/bør gives hvis alle tiltag forværre ens helbred.

En førtidspension kan tildeles UDEN ressourceforløb, hvis alle tiltag vurderes at forværre situationen, eller alle muligheder for udvikling, på forhånd er håbløse.

Dette kræves selvsagt at kommunen vurdere dette. (Vi ved alle at denne grænse kan være milivid).

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 11:52   #17
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Er Ressourceforløb, gives, når der er realistiske udviklingsmulighder, feks. i form af behandling, træning og eller fagligt.

DVS at de IKKE kan/bør gives hvis alle tiltag forværre ens helbred.

En førtidspension kan tildeles UDEN ressourceforløb, hvis alle tiltag vurderes at forværre situationen, eller alle muligheder for udvikling, på forhånd er håbløse.

Dette kræves selvsagt at kommunen vurdere dette. (Vi ved alle at denne grænse kan være milivid).

VH POpiae
Når du skriver det på den måde, så synes jeg jo det lyder som jeg er tættest på en pension frem for alt andet, da jeg ikk tåler kontakten med andre mennesker, det gør mig psykisk dårligere. Og det har jeg psykiaterens ord for, men ja som du siger så er der stor forskel på hvilken grænse de forskellige kommuner går efter. jeg må bar vente spændt og høre hva de har at sige
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengestop...... Damgaard Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 08-10-2012 20:41
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 16-09-2012 11:35
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 08-08-2012 15:23
sygedagpengestop karsten kran Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 29-07-2011 00:37
sygedagpengestop og § 17 køkkenleder Alt det andet 0 10-06-2010 22:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension