K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-07-2010, 09:45   #1
ab roses
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
ab roses er ny på vejen
Hvad gør jeg nu??

Hej.


Jeg orker desværre ikke lige pt at fortælle hele min historie jeg har klaget over sygedagpengestop til beskæftigelesankenævnet som har stadfæstet kommunens beslutning. Hvad så nu????
Jeg er stadig syg (dårlig ryg/me-cfs) og kan ikke arbejde.
Jeg har fået lukket min sag uden en egentlig afklaring og får pt kontanthjælp.
Hvad gør jeg??? Jeg har været i arbejdsprøvning jeg kunne ikke klare 6t i ugen.
Jeg ønsker brændende at få tilkendt førtidspension jeg kan bare ik mer.
ab roses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2010, 10:19   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvad mener du med de har lukket din sag?
det må de ikke, selvom du er kontanthjælp skal de stadig arbejde på en løsning.
alså pension flex eller revalidering.
hvis du har dine lægepapir i orden kunne du måske søge en §17 på foreliggende grundlag
du kan nemlig ikke miste noget, når du er på kontanthjælp
Så skal kommunen tage stilling til pension.
selvom du så skulle få afslag, så skal kommunen give en begrundelse hvordan du bliver selvforsørgende.
så har du noget og arbejde videre udfra.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2010, 13:29   #3
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej ab roses

jeg var/ er nøjagtig i samme situation som dig

jeg blev sendt videre til beskæftigelsesafdelingen i min kommune, de skulle så sørge for videre forløb vedr. udredning.

kom til anden aktør, der er så endelig nu ved at ske lidt ( siden februar )
skal begynde arbejdsprøvning midten af august og 6 mdr. frem.

jeg vil tro at du må skulle noget lignende

har din sagsbehandler ikke fortalt dig det

eller vil jeg tage kontakt til denne og spørge til dit videre forløb.

sender dig mangedet er et tungt system at danse med desværre
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2010, 21:12   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Overskud skal du finde.....

Kære ac roses.

Fordi ingen andre hverken vil eller kan finde det overskud.

Fremover skal du fortsætte din oprindelige første tråd, med alle de relevante oplysninger. Fordi, hvis andre skal råde dig skal det være let for os at finde disse oplysninger.

I dit første indlæg skriver du følgende: "Scanningen viste 2 mega prolapser i lænden med tryk på SI. De var så store at de 2 discus skiver stort set var helt tomme og nerven var helt klemt sammen.
Jeg blev opereret i nov 2008 men har stadig stort set de samme smerter som inden operationen da mit nervevæv er så bekadiget fordi prolapserne havde siddet der i årevis
Scanningen viste også modic forandringer type 1 og en ny scanning af min nakke viste begyndende prolaps i nakken.
Det skal lige nævnes at jeg ikke kan tåle smertestillende midler.
Diagnosen personlighedsforstyrrelse blev naturligvis afblæst da beviset faldt
!"

Hvad du skriver til k10 er SANDHEDEN men hvis ikke du har ALT på skrift kommer du ingen vegne.

Hvis du har dine operationsbeskrivelser og den revidererede diagnose.....fra psykisk syg til smertepatient grundet operation for discus-prolaps samt evt begyndende prolaps i nakken vil jeg råde dig til at tage kontakt til www.dukh.dk for en rådgivning. Omgående.

Der er alt for mange løse ender i din sag. Det har vi på k10 set før.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 19:45   #5
ab roses
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
ab roses er ny på vejen
Hej undskyld jeg først svarer nu der kom neurologer, forsikringer osv i vejen. TAK for jeres svar.
Sygedagpengeafdelingen har fortalt mig direkte de ønsker min sag lukket (de mener ikke jeg fejler noget der gør jeg ikke kan arbejde) har bedt mig søge kontanthjælp er gjort.
Det skal lige nævnes at jeg har en rådgiver ved DUKH som har været med mig en del tid efterhånden, jeg har sendt hende svaret fra beskæftigelsesankenævnet og venter på hendes råd også.
Pt venter jeg på at komme til neurolog har fået tid d 18 aug ved Anne Korsgaard.
Bekræfter hun tror jeg at jeg har me/cfs el anden brugbar diagnose så tror jeg at jeg har nok på min side til at søge efter §17 og det tror jeg at jeg gør så.
Hvad sker der hvis jeg søger og får nej??? Får jeg stadig kontanthjælp så??
Jeg vil tænke over det med indlæggene tak for rådet
Sygedagpengeafdelingen har hele tiden arbejdet mod mig og har bla beskyldt mig for at opdigte historier om mine rygproblemer m tilhørende operation, vi er mer end uvenner! Jeg er blevet behandlet SÅ dårligt og fatter ikke at beskæftigelsesankenævnet giver dem ret men sådan er det jo panden mod muren konstant.
Jeg mangler helt klart en ordentlig udredning/diagnose og håber det lykkes nu så jeg har det til min ansøgning.
Men hvad gør jeg med beskæftigelsesankenævnet skal jeg klage videre som de siger man kan???
Håber ikke det blev for rodet....

For resten jeg har papirerne i orden, udtalelser fra læge, kirurg, hospital, psykiater osv. Det har dog ingen forskel gjort indtil videre.

Sidst redigeret af Stezu; 28-07-2010 kl. 23:45. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
ab roses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 20:13   #6
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
jeg har også modic forandringer - men har lidt svært ved at forklare fyssen og lægen hvad det er - men min modicdiagnose er ikke "blevet type bestemt" - ved du hvad forskellen er???

Ellers så kan jeg godt forstå du er træt træt træt... sikke dog som du bliver behandlet
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 20:32   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Modic-forandringer: http://www.kirocenter.dk/nyheder.php?page=forskningsnyt ellers søg "modic type 1" så kommer der en del forklaringer.

Print det ud til uforstående professionelle som ikke følger med udviklingen.

AB Roses.

Er du gift? Spørger fordi at hvis du har en ægtefælle som har forsørgerpligt over dig kan du miste din kontanthjælp. Ellers tror jeg du skal afvente DUKH.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 23:09   #8
ab roses
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
ab roses er ny på vejen
Ang modic forandringer er det helt rigtigt at du kan google det og finde en masse info Jeg er ikke gift men er samboende og har fælles konto med min kæreste. Først ville de ikke give mig kontanthjælp men så ombestemte de sig og beskæftigelsesankenævnet gav mig ret da jeg klagede....

Venter spændt...
ab roses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 16:10   #9
Jurarådgiver
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
Jurarådgiver er ny på vejen
[QUOTE=ab roses;114934]

Jeg orker desværre ikke lige pt at fortælle hele min historie jeg har klaget over sygedagpengestop til beskæftigelesankenævnet som har stadfæstet kommunens beslutning. Hvad så nu????
[/QUOTE

Hvad er begrundelsen for at dit sygedagpengestop ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af ab roses Se meddelelser
Jeg er stadig syg (dårlig ryg/me-cfs) og kan ikke arbejde.
Jeg har fået lukket min sag uden en egentlig afklaring og får pt kontanthjælp.
Hvad gør jeg??? Jeg har været i arbejdsprøvning jeg kunne ikke klare 6t i ugen.
Jeg ønsker brændende at få tilkendt førtidspension jeg kan bare ik mer.
Du kan altid bede om en afgørelse om førtidspension på det foreliggende grundlag. Men det er kun en god idé, hvis du din sag er tilstrækkeligt oplyst.

Hvilke lægelige oplysninger og konklusioner er der i din sag ?
Jurarådgiver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 18:19   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Ab Roses,

Du kan anke din sag til anke styrelsen, nu hvor den har været ved beskæftigelses ankenævnet, dette kan du jo ligeså godt gøre. Husk der blot er en ankefrist, som du burde kunne læse udfra den folder du har fået fra beskæftigelses ankenævnet.

Held og lykke. Mht. ftp. er det bedste jo at få den søgt iht. §18, hvor din sagsbehandler indstiller dig, det virker ikke som om din dokumentation er fuldstændig til at søge en §17 ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension