K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2012, 21:11   #111
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Vedr. ressourceprofilen

Jeg sidder lige med min ressourceprofil igen og kommer til at tænke på. Under baggrund står der længst nede på siden at jeg har ønsket at få afklaret om jeg er berettiget til førtidspension, jv. pensionslovens § 17. Skal denne ikke ændres til at jeg på ny har søgt førtidspension og at det er i henhold til en §17, på det foreliggende grundlag. Forslag til hvad jeg kunne skrive her?

Her ser det jo ud til at man ikke har behandlet sagen korrekt efter min første ansøgning, en § 17, på det foreliggende, eller?

Var der ikke noget med at der var 3 forskellige § 17'er?

Ligeledes under baggrund står der intet fra sb. om at jeg har store økonomiske problemer, dette skal der måske ikke stå her? Dog nævnes dette under materielle forhold, oplyst fra journalen, dog kun som en del gæld og ikke som en stor gæld.

Er det meningen at man skal lave om på den tekst som står ud for hvert område, hvis den ikke passer til forholdene i dag? Fx. her nævnes noget fra 2010 som ikke er tilfældet i dag, da tingene har forandret sig siden, skal jeg skrive hvordan det er i dag? så sb. kan ændre det hvis hun er enig.

Under bolig og økonomi skriver sb. at jeg har meget svært ved at overskue økonomien, og at min mor tilbage til 2010 ville hjælpe så jeg kunne få et overblik med fx. kreditorer. Det lykkedes ikke den gang pga. rådighedsbeløbet størrelse, skal jeg skrive det og hvordan situationen er i dag? For sb.s vurdering heraf lyder: det er min vurdering at pt. ikke har boligmæssige begrænsninger.

Det vil jeg jo ikke give hende ret i, da økonomien låser mig fast til denne bolig for altid. Det er nemlig ikke muligt at kunne optage noget lån grundet rki.

Sidst redigeret af LS1980; 17-11-2012 kl. 21:41.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 21:23   #112
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ville vente en uge og havde jeg ikke hørt noget ville jeg skrive til dem igen for at høre hvorfor min sag ikke er overgået...og så ville jeg ellers skrive til dem hver anden dag...og selvfølgelig få en kvittering hver evig eneste gang jeg afleverede et nyt brev...

Efter 14 dage ville jeg klage til borgmesteren og bede denne om at få hans personale til at overholde lovgivningen....plus kvittering...

Det kan fandme ikke være rigtigt at en kommune ikke engang kan overholde gældende lovgivning....de har bare at komme i gang og det kan da ikke gå for hurtig....

Med hensyn til ressourceprofilen kan du evt skrive at da kommunen ikke har overholdt loven med hensyn til at lade din sag overgå efter du havde søgt førtidspension på det foreliggende grundlag....ja så har du søgt på ny en førtidspension på det foreliggende grundlag....i håb om at kommunen ville overholde gældende lovgivning på området...

Det skal helst står tydeligt i ressourceprofilen så dem der læser den senere kan se at loven ikke er blevet overholdt...

Ps.

Det er altså ikke for meget at forlange at kommunerne overholder gældende lovgivning...derfor ville jeg personligt spamme dem med breve indtil de fik overholdt loven...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 21:46   #113
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg ville vente en uge og havde jeg ikke hørt noget ville jeg skrive til dem igen for at høre hvorfor min sag ikke er overgået...og så ville jeg ellers skrive til dem hver anden dag...og selvfølgelig få en kvittering hver evig eneste gang jeg afleverede et nyt brev...

Efter 14 dage ville jeg klage til borgmesteren og bede denne om at få hans personale til at overholde lovgivningen....plus kvittering...

Det kan fandme ikke være rigtigt at en kommune ikke engang kan overholde gældende lovgivning....de har bare at komme i gang og det kan da ikke gå for hurtig....

Med hensyn til ressourceprofilen kan du evt skrive at da kommunen ikke har overholdt loven med hensyn til at lade din sag overgå efter du havde søgt førtidspension på det foreliggende grundlag....ja så har du søgt på ny en førtidspension på det foreliggende grundlag....i håb om at kommunen ville overholde gældende lovgivning på området...

Det skal helst står tydeligt i ressourceprofilen så dem der læser den senere kan se at loven ikke er blevet overholdt...

Ps.

Det er altså ikke for meget at forlange at kommunerne overholder gældende lovgivning...derfor ville jeg personligt spamme dem med breve indtil de fik overholdt loven...
Kan man godt det, når jeg endnu ikke har modtaget klagen fra jobcenterchefen

Dermed sagt øverst oppe på bemærkningskemaet?

Sidst redigeret af LS1980; 17-11-2012 kl. 22:00.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 22:02   #114
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det ikke nemt at svare når så indlægget #111 bliver totalt ændret bagefter...

Når man retter en ressourceprofil...

Så skriver man ved siden af...ud for hvert punkt...

Det normale er at man ikke sletter i profilen....men man skriver videre neden under hvis der er opdateringer...

Men tá et stykke papir og så skriv de rettelser du har og så skriver punktet navn ud for...

Hmm svært at forklare...

Din sagsbehandler skal jo indarbejde dine rettelser i profilen når hun får den tilbage...er hun ikke enig i nogle af dine punkter...ja så skal hun skrive hvorfor hun ikke er enig....men hun skal alligevel indarbejde dem i profilen...

Når de er indarbejdet i profilen af sagsbehandler....ja så skal du lige have den til gennemsyn igen for at se om det hele er som det skal være...

Håber det giver mening...og hvis ikke at der måske sidder en derude som bedre kan forklare det end jeg kan...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 23:04   #115
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu er det ikke nemt at svare når så indlægget #111 bliver totalt ændret bagefter...

Når man retter en ressourceprofil...

Så skriver man ved siden af...ud for hvert punkt...

Det normale er at man ikke sletter i profilen....men man skriver videre neden under hvis der er opdateringer...

Men tá et stykke papir og så skriv de rettelser du har og så skriver punktet navn ud for...

Hmm svært at forklare...

Din sagsbehandler skal jo indarbejde dine rettelser i profilen når hun får den tilbage...er hun ikke enig i nogle af dine punkter...ja så skal hun skrive hvorfor hun ikke er enig....men hun skal alligevel indarbejde dem i profilen...

Når de er indarbejdet i profilen af sagsbehandler....ja så skal du lige have den til gennemsyn igen for at se om det hele er som det skal være...

Håber det giver mening...og hvis ikke at der måske sidder en derude som bedre kan forklare det end jeg kan...
Det giver mening, jeg skriver hver kategori og efterfølgende tilføjelser

Der er dog ikke meget plads at skrive på på det bemærkningskema sb har sent så tænker om man ikke kan sende den afsted med et bilag hvor det hele står

Hvis man opdager fejl i nogle af udtalelserne fra eksperterne, at man ikke har hørt ordentligt efter hvad jeg fortalte, bør man så rette denne / disse fejl i ressourceprofilen?
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2012, 05:00   #116
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja spørgsmålet er så om de køber den eller de bare tror på eksperterne....men man kan da prøve...

Jo jo man tager bare en blok og starter med at skrive på et stykke papir for sig selv...det skal ikke nødvendigvis være på samme stykke papir som hun har sendt til dig...

Så længe du skriver punktet eller nr ud for hvert punkt...så må hun indarbejde det derfra...

Indarbejder hun dem ikke...ja så skal man skrive næste gang man modtager den at man har tænkt sig at klage over dette i fald det bliver et afslag..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2012, 09:34   #117
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg vil blot indskyde, at du skal veje dine ord og sætninger MEGET varsomt, når du kommer med tilføjelser til ressourceprofilen....

Eks Sagsbehandler skriver, at du ikke har begrænsninger omkring din boligsituation.
Begynder du så at så tvivl om dette, så kan du risikere at der i afslaget vil stå, at de forventer en bedring såfremt der netop kommer tjek på din boligsituation...
De går meget op i, om man har ro på sin boligsituation, da folk simpelthen ikke kan koncentrere sig om arbejdsmarked, når hjemmet ikke er stabilt kørende.
- så der ville jeg personligt ikke begynde at pille ved noget.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2012, 11:35   #118
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg vil blot indskyde, at du skal veje dine ord og sætninger MEGET varsomt, når du kommer med tilføjelser til ressourceprofilen....

Eks Sagsbehandler skriver, at du ikke har begrænsninger omkring din boligsituation.
Begynder du så at så tvivl om dette, så kan du risikere at der i afslaget vil stå, at de forventer en bedring såfremt der netop kommer tjek på din boligsituation...
De går meget op i, om man har ro på sin boligsituation, da folk simpelthen ikke kan koncentrere sig om arbejdsmarked, når hjemmet ikke er stabilt kørende.
- så der ville jeg personligt ikke begynde at pille ved noget.....
Jeg lader hendes vurdering om at der ikke er nogen boligmæssige begrænsninger blive men mener du ikke at jeg skal tilføje at der er økonomiske begrænsninger grundet min økonomiske situation, da jeg under bolig og økonomi har skrevet

Rettelse: Jeg vil mene at min gæld til private og offentlige er stor. Stor da det aldrig vil være muligt for mig at blive gældfri. I dag har jeg kun en bank så jeg har et sted hvor kontanthjælpen osv. kan gå ind. Budget er jeg selv nød til at stå for, grundet RKI registrering, da ingen bank vil lave et budget og i den forstand have mig som kunde. Det eneste sted jeg afdrager til i dag er til udbetaling Danmark, af den grund at vi (mig og børnene) også skal kunne leve. Jeg kan kun betale til en instans af gangen og alt efter gældens størrelse kan en instans tage mange år. Dog blev jeg erklæret insolvent sidst jeg var i fogedretten.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu er det ikke nemt at svare når så indlægget #111 bliver totalt ændret bagefter...

Når man retter en ressourceprofil...

Så skriver man ved siden af...ud for hvert punkt...

Det normale er at man ikke sletter i profilen....men man skriver videre neden under hvis der er opdateringer...

Men tá et stykke papir og så skriv de rettelser du har og så skriver punktet navn ud for...

Hmm svært at forklare...

Din sagsbehandler skal jo indarbejde dine rettelser i profilen når hun får den tilbage...er hun ikke enig i nogle af dine punkter...ja så skal hun skrive hvorfor hun ikke er enig....men hun skal alligevel indarbejde dem i profilen...

Når de er indarbejdet i profilen af sagsbehandler....ja så skal du lige have den til gennemsyn igen for at se om det hele er som det skal være...

Håber det giver mening...og hvis ikke at der måske sidder en derude som bedre kan forklare det end jeg kan...
Når jeg skal have den til gennemsyn igen, skal jeg så ikke skrive under på bemærkningsskemaet inden jeg afleverer den til hende?
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2012, 12:27   #119
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LS1980 Se meddelelser
Jeg lader hendes vurdering om at der ikke er nogen boligmæssige begrænsninger blive men mener du ikke at jeg skal tilføje at der er økonomiske begrænsninger grundet min økonomiske situation, da jeg under bolig og økonomi har skrevet
Jeg ville lade være med, at kommentere på det.
Det har jo ikke noget med din arb.evne at gøre, og dermed bør det helle ikke få indflydelse på, om du kan tilkendes fp eller ej.

Jeg husker ikke lige om du har skrevet det før, men hvad skriver din sb i konklusionen, den står vist til allersidst i rp'en?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2012, 13:08   #120
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg ville lade være med, at kommentere på det.
Det har jo ikke noget med din arb.evne at gøre, og dermed bør det helle ikke få indflydelse på, om du kan tilkendes fp eller ej.

Jeg husker ikke lige om du har skrevet det før, men hvad skriver din sb i konklusionen, den står vist til allersidst i rp'en?
Det står her på side 7 #61
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Seriøst brug for en som ved noget om dette? Indiansummer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 09-10-2013 10:17
Nogen der kan gennemskue dette? Razmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 60 13-01-2009 23:51
Nogen der kender dette ?? søsser s Alt det andet 4 22-08-2008 15:28
Mon nogen kan bruge dette? Odenseaneren Et godt link! 0 01-05-2008 07:40
Er der en der ved noget om dette emne missepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 31-10-2007 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension