K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2009, 20:45   #21
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
Hej Alle.
Lige et kort resume af et rigtigt godt møde i Ålborg den 28,det var et rigtigt godt møde,hvor vi talte bla om problematikken om at man faktisk ikke selv har ret til selv at have medindflydelse på hvem man bliver undersøgt af..
Det er helt klart,at skal man speciallæge undersøges hos psykiater og bor i nord og midt jyllands regioner,så er det som hovedregel Eva Blach der byder ind på opgaven,at vuderer borgerens arbejdsevne...

Det eneste modtræk der er at gøre er at tage en bisidder med enten en repræsentant fra fagforeningen en god ven eller allerbedst en proff bisidder..

Vi er mange i gruppen der har klaget til patient klagenævnet,en enkel endog med en second opnion der udelukker den dianose som Eva Blach gav vedkommende..
Uden at patientklagenævnet overhovedet skævede til den..

Men vi giver ikke op!!!

Sidder der nogen derude,der kunne skrive om deres oplevelse hos Eva Blach som vi må bruge modtages denne gerne i min private indbakke..

Vi har i forvejen et kæmpe martriale der ligger angående folks oplevelser..
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 02:38   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er lidt spookiet at hun kan byde ind på så mange fra kommunen , det kan betyde at ingen andre end dem der er død og pine nød til det , bruger den dame altså ikke folk som henvises af deres læger osv .. ja jeg kunne også godt tænke mig at læse noget positivt om den dame, det er underligt at der ikke er en eneste historie som kan sige noget godt ...

Men en god ting er det da at vi nu har set nogen bruger der har frabedt sig den dame ud fra hvad der er skrevet her, så selv om det er en lang ulige og træls kamp i er ude i , så må det altid være noget at en enkelt person slipper for at komme under hendes mega dårlige ekspertise
  Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 09:35   #23
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
Hej Heidien!
Ja det er lidt spookie,til mødet var der faktisk en person med som havde været ved Eva Blach som havde gået rigtig mange måneder og været så ked af det og følt sig alene i verden oven på oplevelsen hos E Blach..

Personen skulle have hjælp til sin sag og henvendte sig til en privat praktiserende socialrådgiver som udemærket kendte Eva Blach hun havde 3 personer ialt der havde været hos EB..

Så denne socialrådgiver henviste til k10 og her gik personen så ind og læste og blev så lettet over at læse at hun ikke stod alene..

Personen printede herefter hele tråden ud og viste til sin fagforening...

Jeg vil hjertens gerne hører også fra nogen som har haft en god oplevelse hos EB..Er der slet ik nogen derude..??

Vi havde Anette med fra patientforeningen Danmark,hun fik lov at læse vores beretninger,vores psykologers udtaleser og lægers udtaleser efter mødet med E B..Jeg tror hun var lidt rystet..

Beretningerne var meget lig hinanden,og de er skrevet hver for sig..
Så sidder der nogen synes jeg lige i skulle skrive et par ord og sende.
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 21:46   #24
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Om mødet i Aalborg

Hej Alle

Ja...det var en dejligt møde.
Det styrker at være fælles.
Rystende som det har påvirket nogle at være hos EB.
Man skulle gerne få det bedre af at gå til læge !

Tak til alle der var med. Og dem der lagde hus til.

Opfordring til andre...som bliver sendt til lægekonsulent/psykiater..at være med næste gang vi mødes.

Kærlig hilsen
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 15:10   #25
cmay
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2009
Indlæg: 17
Styrke: 15
cmay er ny på vejen
Jeg mener helt bestemt at du har LOV til at have bissider med. men iøvrigt kan du og bør du helt lovligt enda bånde alle samtlige samtaler med denne person.

Jeg har en lile billig båndoptage (skal være analog) som koster femhundred til dette brug. samtidig kan man for cirka otte hundred kroner købe en phone line splitter som alstå giver mulig hed for at bånde på gammeldags båndoptager samtidig med at man tale i telefonen.

dette råd blev givet til mig at kundeservice i mit telefon selvskab og det er det som de forskellige forretninger som bånder optagelser gør for det holder i retten og er iøvrgt den langt billigste løsning.


hvis du har vis nummer på telefonen kan du sætte optagelser igang lige så snart en kommune eller andre som vile være rart at kunne dokumentere hvad siger lige så snart du tager telefonen

phono line splitter købes i musikforretning. katalogvare. båndoptager til dikaton opgaver er radio forretning.
cmay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 23:52   #26
Helpfreak
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2009
Lokation: Kolding Kommune
Indlæg: 39
Styrke: 16
Helpfreak er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kurttrold Se meddelelser
Hej Alle!
Er der nogen herinde der nogensinde er blevet nægtet at have en bisidder med til en læge..?
Nu har jeg fulgt lidt med i denne tråd. Jeg er selv for nylig blevet førtidspensionist men har en ung pige på 15 som jeg er bisidder/repræsentant for. Da vi kom ned til hendes læge og skulle snakke om hendes søvnbesvær ville hun godt have mig med ind, da vi havde snakket længe om det her og hun ikke helt havde lyst til at sige det hele selv, da hun ikke er helt tryg ved lægen og generelt genert. Det nægtede lægen at jeg måtte, og konsekvent gik vi begge derfra igen. Et par dage senere efter intens søgning både herinde og på nettet generelt henvendte jeg mig hos lægen og sagde at jeg ville gerne bestille en tid til den unge dame hvor jeg kunne være med. Forklarede at i forhold til loven har vi alle ret til at have en med til lægen for 4 ører hører bedre end 2 og så fik vi lov. Og det har ikke været et problem siden

Bare man rækker ud til dem er der faktisk nogen der tager i mod fornuft

Kim
Helpfreak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 00:01   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Eva Blach er så lige præcis udenfor pædagogisk rækkevidde!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 10:59   #28
MADD
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2010
Indlæg: 12
Styrke: 14
MADD er ny på vejen
Jeg fik en forklaring på igår, at det er kommunen, der har lavet en aftale med Eva blach. og at det er ganske lovligt, når det har noget med psyken at gøre, fordi der menes, at man ikke kan åbne sig ordenligt, hvis der er bisidder med. Så det er lovgivningen, der skal laves om på:
mange knus Madd
MADD er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 20:23   #29
Chihuahua
Elsker at være her på K10
 
Chihuahuas avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 57
Styrke: 16
Chihuahua er ny på vejen
Man har vel altid lov at have en bisidder med.. se evt forvaltningensloven § 8 stk 1

Den sendte jeg til min sagsbehandler da hun sagde at jeg ikke måtte ha en bisidder med. bad så om at få at vide ud fra hvilken lov og § jeg ikke måtte det, og vupti efter en time skrev hun tilbage at jeg selvfølgelig gerne måtte tage en bisidder med til den psykiatriske undersøgelse, hun havde lige snakket med psykiatren, og det havde han ikke noget imod... ( Sagde hun )

Sjovt da jeg så kom til undersøgelsen spurgte han så min veninde, nå og hvem er du så.. ;O)
Chihuahua er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Eva Blach er ikke længere ansat som psykiater på Psykiatrisk Afdeling i Vejle. gunvor Politik og Samfund 6 09-09-2013 11:05
hjææælp eva blach venstrehånd Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 30-05-2012 07:25
ang psykiater Eva blach kurttrold Politik og Samfund 260 30-04-2012 19:54
hvordan undgår jeg Eva Blach og de andre skurke? kurttrold Dit og Dat 14 18-05-2009 10:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension