K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2009, 22:37   #1
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Virksomhedsparktik§42

Er spændt, skal i virksomhedspraktik 8 timer. Jeg er bevilget fleks job i 12 timer, men har ikke kunnet finde et relevant arbejde jeg har kunnet klare og mine skavanker er tiltaget.
Så dette er en 2.aktør der har fundet denne virksomhedspraktik til mig.
Der står at jeg skal afklares med rest arbejds og funktionsevne m:h:t. mulighederne for fleksjob herefter.
Så fra at have fået ydet fleksjob 12 timer efter arbejdsprøving på center skal jeg nu skal i virksomhedspraktik 8 timer.
Hvad sker der mon, hvis jeg ikke kan holde til det?
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 22:40   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
8 timer om ugen.

Lyder mystisk, fleksjob på under 12 timer om ugen, vil være en underskudsforretning for arbejdsgiveren.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2009, 10:54   #3
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Virksomhedspraktik, så jeg tror ikke stedet skal betale. Jeg er næsten sikker på at jeg er der som ekstra hænder. Så det er ikke et fleksjob, men praktik på vurdering.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2009, 11:10   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror Trold mener, at det er mystisk du skal i praktik 8 timer, da en vurdering på dette grundlag er ubrugbart mht fleksjob senere hen....

Hvis du ikke kan klare de 8 timer, så burde du faktisk søge førtidspension!

Du skal jo helt op over 12 timer, for at kunne få et fleksjob, og med kun 12 timer er man en af de svageste, da arbejdsgiverne reelt går efter dem der har over 15 timer.....


Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2009, 11:12   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det du skal ud i lyder som om det er en revurdering af din arbejdsevne der skal de afgøre om du stadig står til rådighed for fleksjob (og dermed kan modtage ledighedydelse )eller om der skal andre tiltag til ..

I dit tilfælde må det jo så være førtidspension ..

Når du skal i praktik så husk at få besked om hvad det går ud på og hvad det skal føre til og husk at få en kontrakt ...
  Besvar med citat
Gammel 27-06-2009, 13:39   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tror Trold mener, at det er mystisk du skal i praktik 8 timer, da en vurdering på dette grundlag er ubrugbart mht fleksjob senere hen....

Hvis du ikke kan klare de 8 timer, så burde du faktisk søge førtidspension!

Du skal jo helt op over 12 timer, for at kunne få et fleksjob, og med kun 12 timer er man en af de svageste, da arbejdsgiverne reelt går efter dem der har over 15 timer.....


Lige præcist.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2009, 23:01   #7
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja.. jeg er jo på et " nyt" Privat Aktør kursus", og med mindre, Vi får job ( ) så ender vi i praktik eller starter på andet kursus, bagefter, så...

Dette er åbenbart de nye vilkår som fleksgodkendte!!

Sagde du: Presset Yderligere?? er sq snart for meget!!!!

Nå men jeg er jo ikke død endnu.... så

God sommer ( ferie til dem kan kan holde det) fra Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2009, 23:58   #8
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
Hej Rose.
Som skrevet af nogle af de andre, ja så kan du reelt ikke bruge en virksomhedspraktik på 8 timer til noget, da det økonomisk ikke kan betale sig at ansætte en flekser i 8 timer, dog skal det siges at 12 timer ikke er minimum - kender flere tilfælde hvor folk er ansat 10 timer men tror også at dette er bund timetal.
Hvis du ikke kan klare 8 timer så er der kun en ting for dig og det er førtidspension ( der kan man jo vælge at arbejde 3-5 timer om ugen, hvis du kunne klare det)
Jeg ønsker alt det bedste for dig og håber at alt ordner sig!!
Kæmp og gå ikke på kompromis med dit helbred!


God sommer til alle
__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 11:28   #9
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Tak for alle de gode svar.

Jeg har lige fået en kontrakt hvorpå der står at jeg skal i virksomhedspraktik 2 dage om ugen og 8 timer ialt. De skal indhente en straffeattest fra mig, da det er med ældre mennesker jeg skal arbejde med.

Så det kan med det i skriver her til mig se ud som om det er en formel praktikplads med vurdering om rest arbejdsevne. Ellers ved jeg ikke hvorfor de sender mig ud i denne praktikplads.

Men som i siger, hvad kan jeg bruge det til! ikke en pind, men jeg har fået af vide at konsulenten at jeg ikke kunne få pension, når der ikke var sket ændring fra jeg fik fleksjob 12 timer.

Men nu ser vi, jeg skal nok skrive herinde hvad det blev til.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 11:43   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er også rigtig nok men du kan hvis ikke du kan klare de 8 timer eller kun med nød og næppe søge en § 17 på forliggende grundlag og bruge at kommunen må have visiteret forkert i første omgang ..

Nogen sygdomme bliver jo værre med tiden, jeg er selv en af dem der ikke får nye ting til de sygdomme jeg har i forvejen men smerten bliver værre med tiden ...

Og så længe du ikke nægter at tage job så kan de ikke tage din ledighedsydelse men tror også at du bare skal vente og se hvad der sker hen af vejen

Skriv hvordan det går
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension