K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2012, 10:30   #1
Simmer
Elsker at være her på K10
 
Simmers avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 73
Styrke: 17
Simmer er ny på vejen
Vil du have dine penge udbetalt?

Jeg er meget i tvivl om jeg skal få udbetalt min indbetalning til fleksydelseordningen (efterløn)
Har indbetalt siden 2007 og er 35 år
Er der andre herinde som er i tvivl eller som har taget en beslutning om udbetalningen??
Simmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 10:46   #2
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Simmer Se meddelelser
Jeg er meget i tvivl om jeg skal få udbetalt min indbetalning til fleksydelseordningen (efterløn)
Har indbetalt siden 2007 og er 35 år
Er der andre herinde som er i tvivl eller som har taget en beslutning om udbetalningen??
Hej Simmer..
Ja, jeg er stadig i tvivl..har betalt siden 99 og er 49 år.
Kan simpelthen ikke gennemskue, hvad der sker hvis jeg bliver ledig fleksjobber efter de 60, og kun kan få ledighedsydelse i seks måneder. Jeg skal nemlig være mindst 64-65 inden jeg kan modtage fleksydelse, efter de nye regler.
Hvis jeg ikke læser noget regelstof vedr. ændring af retten til ledighedsydelse efter 60,5 år, tror jeg at jeg beder om at få udbetalt pengene..omkring 67000 kr..sætter nogle af dem ind på min pensionsordning og får et fradrag i skatten, så jeg får udbetalt ekstra inden skat i 2012. Og gør det samme næste år..tror der er et loft over hvor meget man kan få fradrag for pr.år?
Men jeg er stadig lidt usikker..
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 13:27   #3
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Lige når det gælder "efterlønsudbetalingen" tænker jeg HELT uden for min vanlige boks og handlemønster...

De skal UDBETALES og det kan kun gå for langsomt. Jeg har snakket om de penge siden det første gang en mulig udbetaling blev luftet fra regeringens side.
Jeg skal bare HA dem...

Jeg er 45 og har indbetalt siden det blev muligt...dog med indbetalingspause et par år.
Jeg har 49000 stående og de kan gøre SÅ meget godt for mig og min familie...jeg GLÆDER mig, gør jeg:-)

Hvad det kommer til at give af evt. problemer om 20 års tid....det tager vi når den tid kommer.
Hvem ved hvordan verden ser ud til den tid....hvem ved om jeg overhovedet lever.
Jeg tror på det hele løser sig og jeg vil ikke lade pengene stå og samle støv når de kan give kvalitet i min hverdag her og nu.
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 14:23   #4
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Siv Se meddelelser
Lige når det gælder "efterlønsudbetalingen" tænker jeg HELT uden for min vanlige boks og handlemønster...

De skal UDBETALES og det kan kun gå for langsomt. Jeg har snakket om de penge siden det første gang en mulig udbetaling blev luftet fra regeringens side.
Jeg skal bare HA dem...

Jeg er 45 og har indbetalt siden det blev muligt...dog med indbetalingspause et par år.
Jeg har 49000 stående og de kan gøre SÅ meget godt for mig og min familie...jeg GLÆDER mig, gør jeg:-)

Hvad det kommer til at give af evt. problemer om 20 års tid....det tager vi når den tid kommer.
Hvem ved hvordan verden ser ud til den tid....hvem ved om jeg overhovedet lever.
Jeg tror på det hele løser sig og jeg vil ikke lade pengene stå og samle støv når de kan give kvalitet i min hverdag her og nu.
Har desværre ikke en efterlønsordning (fik ikke tilmeldt mig), men jeg ville IKKE være 1 sekund i tvivl om, at jeg skulle have dem ud NU!
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 15:01   #5
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Jeg vil også have dem udbetalt...1 år uden indtægt er hård ved ens økonomi

Men hvor fa´.... kan i se hvor meget man kan få udbetalt?

Har betalt siden 2007 og er 38 år.

Kan man se det inde på pensions info.dk?
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 15:02   #6
Hero
Føler sig hjemme på K10
 
Heros avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 32
Styrke: 13
Hero er ny på vejen
Nu er jeg hverken førtidspension ellers flexjobber, men almindelig arbejdstager. Jeg er lige blevet 30 og har i den forbindelse været rigtigt meget tvivl om jeg skulle begynde at indbetale.

Jeg har lige betalt første "rate", så nu er jeg i gang. Grunde til det valg, var at det er en opsparing, som man altid vile kunne få ud. Godt nok skal der betales skat af det udbetalte beløb, men samtidig er det fradragsberettiget mens man betaler ind.
Hero er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 23:45   #7
susa71
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Lokation: nordjylland
Indlæg: 147
Styrke: 14
susa71 er ny på vejen
jeg vil også have dem udb,, er ikke i tvivl..
- gunell tror du kan få udb omkring de 38000. tjek evt din fagforenings hjemmeside.. også selv om de måske ik er medlem mere,
hej
__________________
Hej Er FP pr 1 Juli 2011
susa71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 10:43   #8
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Jeg er 41 og beholder mine. Jeg kan se at jeg kan gå på efterløn når jeg bliver 64. Lige nu er jeg på SU og handicaptillæg, så jeg tænker at jeg så kan være ledig fra jeg er 62. Jeg kan først gå på pension når jeg er 67- såvidt jeg kan se.
Samtidig får jeg gratis akasse hvis jeg fortsat indbetaler.

Nu siger du 35,,,, så kan du blive pensioneret når du er 69, men hvis du beholder din efterlønsindbetaler og forudsat du ingen pensionsordning har, næsten ingen har, så kan du gå på efterløn når du er 66 år
(Det er som jeg har forstået det, ved ikke om det er rigtigt)

Jeg ville da beholde ordningen. Ingen pensionsordning er lige så god og jeg tror du bliver glad for det i sidste ende
__________________
Læser til socialrådgiver og er selv syg. Hader Term modellen og vil gøre alt mit til at øge respekten for den syge, samt anerkendelse af diagnoser fra egen læge. Bemærk at jeg lige er begyndt at læse til socialrådgiver, så jeg kender ikke al lovgivning endnu
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 15:14   #9
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
http://www.krifa.dk/fs/efterloen/ret...5halvaar2.aspx

Hvad kan jeg få i efterlønssats?

Max. dagpengesats. I 2012-tal er det 788 kr./17.072 kr. per dag/måned. For deltidsforsikrede er det 425 kr./11.374 kr. per dag/måned

Du kan dog højst få 90% af din hidtidige indtjening. Din efterlønssats bliver beregnet på baggrund af de oplysninger der findes i SKATs indkomstregister

Det vil vist sige at, hvis vi ryger på kontanthjælp efter ledighedsydelse, altså fra vi er 60,5, så bliver det til 90% af kontanthjælpen, det gider jeg ikke gemme pengene for, så kan jeg jo lige så godt være på kontanthjælp. (jeg har ikke fleks endnu, jeg er under afklaring, men det skal nok komme før eller siden)

Jeg har sclerose og min fremtid er usikker, jeg er sgu nok på pension eller 6 fod under inden jeg fylder 66, så jeg har efterhånden fået overbevist mig selv om at få den udbetalt og så sætte en del på pensionen og nyde resten, mens jeg kan.

Se hvor meget du kan få udbetalt:

http://www.krifa.dk/fs/efterloen/eft...gudbetalt.aspx

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
persondataloven og dine rettigheder østerbro Alt det andet 0 21-10-2011 12:23
sådan kan du se dine hospitals journaler østerbro Alt det andet 3 15-01-2011 17:18
Venstre se på dine klager! phhmw Politik og Samfund 8 27-08-2008 15:00
dine rettigheder og pligter buster Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 4 12-07-2008 13:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension