K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2012, 14:15   #21
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Jasch:

Jeg har også haft/har maveproblemer i mange år. Ofte efter at have spist noget...

Jeg har haft mistanker, som så senere er blevet bekræftet...

Har bla. laktose intolerance - det vil sige, at jeg ikke kan tåle mælkesukker, som ofte er i al mælk... Jeg har aldrig drukket mælk siden, jeg var helt lille. Jeg har været ved naturlæger og andre alternative behandlere, som alle har bekræftet, at jeg skulle have problemer med mælk.

Har dog stadig haft problemer med maven, f.eks. udspillet mave og rumlen. Jeg har lige fået lave en blodprøvetest på en række fødevarer. En fødevareintolerance test.
Har selv købt den (var dyr).

Det viser sig, at bla. kartofler (mystisk!), hvede og mælkeprotein har jeg også intolerance overfor.... Jeg blev anbefalet om afholde mig fra de fødevarer, jeg ikke kan så godt tåle i 3-4 mdr.

(da jeg var lille kunne jeg slet ikke tåle æg, jeg blev bare så syg af det).

Jeg har en gang tidligere prøvet at få foretaget vegatest med efterfølgende kostplan, som har hjulpet ret godt. Maven blev bedre....

Har også problemer med mavesyre ved spiserøret og tager samme medicin til det, som en af de andre nævner.

Måske du kan overveje at gå ad den vej at prøve at undgå fødevarer, som du måske fornemmer kan være årsagen til dine maveproblemer.

Jeg har fra udsendelsen "krop umulig" fået kendskab til, at hvis man f.eks. har fået foretaget operation i maven og senere får næsten altid maveproblemer, så kan der være tale om en arvæv i maven - den kan give mavegener - det kan fjernes...

Jeg synes ikke selv, at der er så megen fokus på folks fordøjelsesproblemer her i Danmark... Det burde der gøres noget ved... Jeg har selv læst mig frem til alle de her problemer og bare bedt om undersøgelserne hos lægen - og fået disse bekræftet... (lige før man selv kan selv kan være læge hmm).

Sidst redigeret af curls; 10-08-2012 kl. 14:20.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 17:14   #22
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Man kan desværre stadig få galdestensanfald, uagtet galdeblæren ER fjernet
Jeg er så ret sikker på, at har du haft et sådan anfald før, så tvivler du ikke på om det er det.

God bedring herfra
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension