K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2012, 18:59   #21
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MortenF88 Se meddelelser
Snakkede med HK som arbejdspladsen jo har og de sagde der ligger en aftale mellem dem og jobcentret om der er nogen papir der skal udfyldes af dem så de er sikre på det går rigtigt til med løn osv. ved ansættelsen. Men bliver der skrevet nogen andre tinng på hvis man er medlem hos dem ?
Tror det bedre, du spørger fagforeningen om det, når de trods alt er kilden til det, eller jobcentret.
Men jobcentret skal altid sørge for at sikre sig, at du får løn på overenskomst-området uanset om du er i fagforening eller ej. (som loven er nu).
Jobcentret og arbejdsgiveren skal lave en kontrakt i forbindelse med refusion (de skal have refusion til mindstelønnen på overenskomsten i det område, du arbejder i). Jeg bad engang selv en kopi af det, så jeg kunne se, hvad der stod. Bla. stod der, hvor mange timer, lønnen samt hvilke skånehensyn, jeg har. Du kan bede om en kopi af det, når de har fået sådan en udarbejdet. Og så skal du selvfølgelig også selv have en ansættelseskontrakt fra arbejdsgiveren - ligesom alle andre lømodtagere skal have.

Måske kan du finde flere oplysninger, som du går og "tumler" med omkring jobbet i fleksjob-pjecen, her direkte til emnet om løn og arbejdsvilkår osv.:
http://www.clh.dk/?id=1474#c3999
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 10:37   #22
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Inden der slås for stort brød op så vil jeg lige sige at mange ender på en laveste løn ,da skåne hensyn kan gøre at man ender i en beskrivelse som servis medarbejder.

Tror det frem over altid vil være en fordel at have en fagforening.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overenskomst løn 2013 - HK Privat Barbara Spørgsmål ang fleksjob 13 11-07-2013 19:16
Overenskomst??? mayalee Spørgsmål ang fleksjob 4 07-09-2010 16:09
Løn og overenskomst Simmer Spørgsmål ang fleksjob 4 20-12-2009 21:46
Fleksjob, løn ifølge overenskomst steine Spørgsmål ang fleksjob 5 18-08-2009 11:39
Anden overenskomst, må de det? flora Spørgsmål ang fleksjob 2 14-12-2006 16:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension