K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2010, 22:49   #1
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Arbejdsskade og aldersreduktion

Det har nok ikke så meget lige med dette emne og gøre og dog måske.
Jeg har været ude for en arbejdsskade fået penge fra ask men der blev trukket aldersreduktion fra, bag efter blev der kørt et søgsmål mod firma da ask jo har en max grænse med løn der blev også trukket aldres reduktion fra igen også af den del der var trukket en gang advokat oplyste at sådan var lovgivning men i mit tilfælde var det 120000 der blev trukket fra IGEN.
Er det virkelig sådan eller er advokat hlt bag på den og er der nogen der har været ude for det samme. Jeg spørger da sagen sikkert skal tags op igen og ikke vil stå som taber igen
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 22:12   #2
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Uden at kende noget til det synes jeg, at det lyder som om du bliver trukket godt og grundigt i næsen! Aldersreduktion, - hvad er det? Vil det sige, at man får mindre for en arbejdsskade, hvis man ikke er ung?
Ring til advokatsamfundet og spørg efter en, der har virkelig forstand på det! Der kan du få god og uvildig rådgivning,- måske gratis!

Advokatsamfundet
Kronprinsessegade 28
1306 København K
Tlf +45 33 96 97 98

Man. - tors. 9.00 - 16.30
Fre. 9.00 - 16.00
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 10:19   #3
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Uden at kende noget til det synes jeg, at det lyder som om du bliver trukket godt og grundigt i næsen! Aldersreduktion, - hvad er det? Vil det sige, at man får mindre for en arbejdsskade, hvis man ikke er ung?
Ring til advokatsamfundet og spørg efter en, der har virkelig forstand på det! Der kan du få god og uvildig rådgivning,- måske gratis!

Advokatsamfundet
Kronprinsessegade 28
1306 København K
Tlf +45 33 96 97 98

Man. - tors. 9.00 - 16.30
Fre. 9.00 - 16.00
Der er aldersreduktion på alle arbejdsskader og ulykkesgener når ASK fastsætter en mèngrad. Mèngraden bliver IKKE mindre end ellers, fordi man er 40+, men beløbet man får pr. mèngrad bliver gradueret efter alder.

Så det er desværre rigtigt at der er aldersreduktion på skader, som har betydning for udbetalingen i den sidste ende. Man kan dog kun trække/graduere op til en vis alder, så selv om man er "gammel" kan det godt svare sig at starte en sag op alligevel.

Møghamrende urimeligt, men sådan har forsikringsselskaber jo altid handler - jo ældre man bliver, jo mindre "værdifuld" bliver man.

Og så får man IKKE penge fra ASK, ASK fastsætter mèngrader og erhvervsevnetab, men det er de forskellige forsikringer der betaler når der foreligger en afgørelse.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 11:32   #4
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Nej, altså, hvor urimeligt!!!

Sidst redigeret af mukke; 22-03-2010 kl. 11:34.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 11:47   #5
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
hej Ingrid.
vil det sige at man evt; efter at have ventet en "evighed" på a.s.k....(om man nu skulle være så heldig) og få en smule bevilliget, for et destrueret liv, så skal man bagefter hen og kæmpe mod dæmoner "læs forsikringsselskaber".....

den dag man skal have en evt erstatning udbetalt.?????

jeg mener de er jo mestre inden for deres felt i og trække en sag i årevis.

jeg syntes det er ok de har en 4 ugers anke-periode......

men jeg har hørt om folk der har fået tilkendt beløb X af a.s.k.......

de er senere blevet kontaktet af det pågældende forsikringsselskab og fået tilbudt eks; 1,6 mill: hvor det korrekte beløb var 2,3...... manden og hans fammilie var simpelthen så langt nede økonomisk, at de sagde JA til det budte beløb, for og redde ejendom etc etc....det drejede sig om en lille slægtsgård, på 20 tønder land.

men den havde været i familiens eje i 3 generationer, han var så den 4de der skulle tabe hele karbonaden på gulvet......

grunden til jeg skriver denne lille note her. Er at jeg ikke mener det er et emne der har været synderligt berørt herinde på vores ellers udmærkede site......

nu er jeg jo selv nået til stadiet hvor min sag ligger ved a.s.k........
så skulle jeg være heldig og blive tilkendt, et eller andet beløb, vil jeg prøve og lave en opfølger på sagen..... bare så man kan se tidsperspektivet, samt hvad forsikringsselskabet finder på af "krumspring" såfremt, det skulle falde positivt ud for undertegnede

mvh eders ace dk...

PS, skulle andre allerede have et forløb "klart".... så kunne det da være lærerigt og læse om det herinde ... for andre, der er i et forløb....
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 13:35   #6
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Ace.

Nu er det ikke ligetil i et forum som k10 at gå ind i hver en detalje.

Men det er typisk sådan i sager ASK afgør, at der i den anden ende er et forsikringsselskab. Et forsikringsselskab kan godt afgøre en sag, og komme med deres bud på méngrader og erhvervsevnetab som man kan godtage eller lade være med at godtage.

Men i mange tilfælde lader forsikringsselskaberne ASK om at afgøre, og betaler så det det koster. Et forsikringsselskab er jo kold forretning, og kan de spare ved at komme med et for "lavt" bud, så gør de vel dèt - folk må jo selv, eller få og betale en advokat for at styre den del, hvis de er bange for at blive "taget ved r...n"

Jeg personligt, betragter ASK som en helt uvildig part og indtil nu, føler jeg, er min sag afgjort, til min fordel. Jeg er sikker på, at jeg har fået en højere mèngrad af ASK end forsikringen ellers ville have givet.

Da min sag er en ulykkessag (biluheld) så har jeg en modparts forsikringsselskab til at betale alle rimelige advokatomkostninger, men set i bakspejlet har det været lidt overflødigt - min sag har kørt helt efter bogen og helt efter lovgivningen på området.

ASK træffer afgørelserne om mèn og erhvervsevnetab, og jeg syntes personligt de er dygtige til deres ting, begge parter og det er jo en selv og modparten (forsikringen) har begge 4 uger til at anke en afgørelse. Så den ene har ikke større fordel end den anden. Men mon ikke det altid vil være sådan, at falder en afgørelse ikke ud som man havde forventet, så vil man jo mene at ASK er det rene l...

Jeg kan kun se, at det eneste "krumspring" forsikringen kan lave, er at anke en afgørelse - men det er jo forsikringens ret, ligesom vi der har en sag, også har den samme ret.

Der er da faldet forkerte afgørelser i ASK, der ligger Højesteretsdomme hvor folk har fået mere i erstatning m.m - men det er få i forhold til hvor mange afgørelser ASK træffer hvert år, de Højesteretsdomme der trods alt falder, skaber præcedens for efterfølgende sager.

Det værste er jo ventetiden, man bliver nødt til at være tålmodig. Ventetiden i en sag er meget forskellig og kommer helt an på hvad der ligger af oplysninger i sagen og kommer tit an på, hvor længe kommunerne er om at få sig snøvlet færdig med deres del. Erhvervsevnetab kan typisk først fastsættes når det er afgjort hvilken hylde man er landet på (revalidering, fleksjob eller pension) og som bekendt kan dèt i uheldigste fald tage år.

Så typisk vil man først få en mèngrad og så vente med erhvervsevnetabet til kommunen har gjort deres del - lige i din sag Ace kan du godt risikere at det hele bliver afgjort med det samme - du får jo pension nu, og det ER afgjort at du ikke kan arbejde mere. Skulle du få et SKÅNEJOB som pensionist, vil det IKKE have indflydelse på din sag om erhvervsevne.

Din mèngrad skal være 5% eller derover, samt at dit erhvervsevnetab skal være 15% eller derover for overhovedet at få erhvervsevnetab udbetalt. Det er et rimeligt kompliceret regnestykke, hvor man ganger nogle tal med hinanden, og de tal er forskellige fra person til person, dels har mèngraden noget at sige og dels kommer det an på hvad man har tjent før ulykken/skaden, også hvor mange år man ellers ville have tilbage på arbejdsmarkedet spiller ind.

Jeg har fået min mènerstatning, det tog lidt over halvandet år og venter lige nu på erhvervsevnetabet. I januar i år var ventetiden på dèt mellem 10 og 14 måneder, men kender jeg min kommune ret så vil DE trække tiden ved ikke at indsende akter om min pensionssag til ASK. ASK kan jo intet afgøre medmindre de får akterne fra kommunen.

Så ro på i ventetiden Ace, og så få alt den viden du kan på området - bare du husker at ikke to sager er ens.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 14:52   #7
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
hej ingrid...

og takker for det hurtige svar (jeg så lige du tilfældigvis var "på" samtidigt med mig)....

og jeg er også glad for du prøver, (og det virker) og berolige mig med min egen sag....

men jeg tænkte i et lidt større perspektiv, fra folk der har fået clearet deres egen sag fra a-z.... om de evt: kunne have lyst til og ligge deres forløb herind... "from cradle too grave" tror jeg det hedder... i et tv program.

jeg mener denne side har hjulpet MIG så meget, at en sådan funktion i sitet, sikkert kunne være til hjælp for folk der var noget til et bestemt sted i forløbet, og var gået lidt i stå.

man kunne så se hvad andre, der var nået til samme punkt i sagsforløbet, måske med godt udfald havde gjort.!!!!!......

som du selv siger, kan jeg jo for eget vedkommende KUN! vente... veeeente... du gode kustode ... det er et sejt træk...

men som du selv åbenbart har erfaret er a.s.k. grundige.... og godt nok for det.!!!

jeg mener, det må jo i så fald stille sagen så meget bedre ..... når de er nået til en slutning....

mit eget held er jo nok jeg IKKE skal vente på det tunge træk fra kommunen..... jeg var lige inde og kigge med digital signatur... ved a.s.k. og de havde indhentet alle agter fra kommunen. vedr: sagsforløbet... både recurse-børgen (et digert værk) samt læge attester... og jobafprøvningen....jow joooow..... så mon jeg ikke i løbet af efteråret får og vide om den er anerkendt eller ej...... vi ser

og jeg håber da at dit erhvervsevnetab, også må foregå gelinde og smidigt....

personligt syntes jeg bare at man har KÆMPET nok... nu håber jeg så bare vi kan redde stumperne af en ellers forhenværende ganske fornuftig økonomi

mvh eders ace dk.....

cand merc i socialret
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 00:40   #8
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
bump

jeg giver lige min tråd et puf der må være en der har været møllen igennem og er blevet trukket 2 gange for det samme også
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsskade sanne mor Alt det andet 1 23-04-2012 17:14
Arbejdsskade jyttels Alt det andet 2 29-10-2011 19:12
arbejdsskade / ryg Teo Alt det andet 0 28-02-2011 03:30
Arbejdsskade CasperR23 De Unge 7 15-02-2010 10:59
arbejdsskade mallo5 Dit og Dat 1 04-05-2007 11:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension