K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2011, 14:44   #1
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Be patient....

Hej
Lige lidt nyt om min ansøgning ang. merudgifter §100.

Jeg ansøgte om merudgifter i november 2007. Får afslag i kommunen og det sociale nævn, og sagen ender hos ankestyrelsen i 2010, der antager den som principel sag. Nu har jeg så lige fået meddelse om at sagsbehandlingen endnu engang udskydes i indtil 3 måneder. Indtil nu har sagen ligget i ankestyrelsen i 8 måneder.

Man skal godt nok være tålmodig!!!

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 16:22   #2
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
ja tålmodighed er en dyd

Jeg har lige fået mit tilbage fra det sociale nævn som har bedt kommunen revurdere en del ting så nu ventes der igen
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 15:00   #3
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Tja, man skal besidde en hel del af den tålmodighed, for at klare de sagsbehandlingstider.

Hvordan er det nu med dig Jomfruen. Blev du ikke kendt omfattet af personkredsen, men fik ekskluderet en del af dine udgifter? Det er da altid noget at det sociale nævn har tilbage vist sagen, så er der da håb endnu.

Jeg blev ikke vurderet omfattet af personkredsen, fordi man mener at når jeg er under medicinsk behandling, er i stand til at klare mig selv. Sjovt nok har jeg en veninde her i samme kommune, som er blevet vurderet omfattet af ordningen fordi man har vurderet at hun uden medicinsk behandling ikke vil kunne klare sig selv. Altså kommunen bruger samme argumentation men konkludere lige modsat.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 08:58   #4
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Man finder det højest mærkværdig der kan være sådan en forskel fra den ene person til den anden...der må da gælde de samme regler for dig som din veninde

jo jeg er kendt omfattet af persongruppen og de godkendte udgifter for 2800
men resten ville de ikke godkende

De skal jo heller ikke udbetale før man når 6000 kr så der er nok en god grund til at holde beløbet nede

Nu må jeg jo så se hvad de siger, når de en gang når til min sag igen, efter de har fået det tilbage fra det sociale nævn.
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 15:08   #5
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Læn dig ikke tilbage, men tag føringen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
Hej
Lige lidt nyt om min ansøgning ang. merudgifter §100.

Jeg ansøgte om merudgifter i november 2007. Får afslag i kommunen og det sociale nævn, og sagen ender hos ankestyrelsen i 2010, der antager den som principel sag. Nu har jeg så lige fået meddelse om at sagsbehandlingen endnu engang udskydes i indtil 3 måneder. Indtil nu har sagen ligget i ankestyrelsen i 8 måneder.

Man skal godt nok være tålmodig!!!

Velcro
Nej min gode ven - du skal være insisterende, opsøgende, kontrollerende, vedholdende, dobbeltcheckende, pågående, og fuldstændig EKSTREMT STÆDIG; så er der en chance for at din sag bliver "opdaget".

Det eneste du IKKE må gøre er, at stole på Systemet, og vente på at det bliver "din tur" - den dag risikerer aldrig at komme, og det er desværre de der råber højest der bliver hørt.

se evt her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=15074 , der er kun 4 siders indlæg, og du kan måske finde inspiration.

Held og lykke!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 15:32   #6
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Som du kan læse i en anden tråd, har jeg ikke ressourser til at råbe højt.

Tro mig, jeg har ellers været på forkant med sagen, har haft borgerrådgiveren i København inden over, og selv med deres hjælp tog det 1 år at få genbehandlet sagen.

Men jeg er ved at være tømt for resourser for jeg har skulle kæmpe med kommunen, sundhedsvæsenet og tilmed patientorganisationer.

Jeg orker ikke mere

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 15:16   #7
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Så kom der svar fra ankestyrelsen.

Ankestyrelsen har underkendt såvel nævnet som kommunens afgørelser med begrundelsen om at sagen ikke er tilstrækkeligt omlyst. Sagen var i øvrigt afgjort af et enigt nævn.

Det betyder at kommunen skal starte sagsbehandlingen forfra.

Sjovt nok er sagen sendt tilbage på samme grundlag som jeg tidligere har kritiseret, men som kommunen har vurderet var alt tilstrækkeligt.

Jeg er glad for at jeg til dels har fået medhold, men jeg er også lidt ked af at skulle hele sagsforløbet igennem igen.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 19:36   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
STORT tillykke, velcro!

Bare det var min sag, der var blevet behandlet som principiel i Ankestyrelsen og dernæst hjemvist - men forstår da godt, at du er flad efter sådan en omgang.

Men du FIK RET :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 22:59   #9
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Tak Carmen.

Jeg ved ikke hvor din sag er i systemet, men opslidende og tidskrævende er det at skulle alle de indstandser igennem for så at starte forfra. Men det viser også at det godt kan betale sig at råbe op. Desværre kører man træt når sagerne trækker ud så længe, og mon ikke der er mange som giver op undervejs. Og mon ikke at man ligefrem kalkulerer med det i kommunerne?

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 23:18   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Velcro.

Må jeg spørge nærmere til sagen? Har selv en sag efter §100 i Ankestyrelse(vendtet fra marts/april 2010.
Dette spørgsmål er vedr personkreds, men sagen er en fratagelse.

Hvori bestod begrundelsen, at det ikke var tilstrækkelig oplyst?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Patient uddannelse, Gigt Tv joka Et godt link! 0 19-02-2013 15:47
AFVIST som Patient på sygehus MissSwitchie Politik og Samfund 12 04-07-2012 12:04
patient bogen buster Dit og Dat 22 04-11-2009 16:22
Patient rettigheder i EU buster Alt det andet 2 25-11-2008 18:31
Lidt historie: Fra dåre til patient. Stella Politik og Samfund 7 10-10-2007 17:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension