K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2010, 22:19   #1
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
vidste at de ikke ville overholde loven

Har i dag modtaget partshøring med henblik på sygedagpengestop. Jeg har modtaget en udførlig udpensling af hvorfor jeg ikke kan forlænges efter alle 1 til 7 forlængelser. Dertil en arbejdsevnevurderingsjournal. Denne består af notater fra min sygemelding, mails fra mig samt en gammel ressurceprofil fra en helt anden sygemelding der er 3 år gammel. Sagsbehandleren har på egen hånd lavet lidt tilføjelser. Der er ikke noget der tilhører denne sygemelding som jeg har deltaget i, hvis kommunen mener at det jeg har modtaget er en ressourceprofil.
På forsiden har man end ikke ændret hvem der er min læge, eller a-kasse selv om det er forældet.

Jeg kunne forestille mig at kommunen mener at partshørningen er min del af samarbejdet om ressourceprofilen. Jeg er ikke den eneste de har gjort det ved.... de, nå ja... de er den aktør som er sat til at hive os af sd ved først givne lejlighed...

De giver mig ikke anden mulighed end forsøge at bidrage med min del af ressourceprofilen i partshøringen, selv om det er helt håbløst for mig at komme igennem så de har det om en uge... det er bare ikke lang frist at give folk der ikke fungerer normalt
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 22:38   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Skynd dig at skrive til dem, og helst mod kvittering, at du p.g.a. den mangelfulde rp har brug for mere end en uges partshøring, og skriv en dato for hvornår de kan forvente at modtage den.

Dette mener jeg, at du er i din fulde ret til, men vent evt. og se hvad andre har at byde ind med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 23:41   #3
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af empowerment Se meddelelser
De giver mig ikke anden mulighed end forsøge at bidrage med min del af ressourceprofilen i partshøringen
Og det er jo netop det en partshøring er beregnet på, nemlig org finde ud af, om du synes der er mangler i materialet !
Du skriver til dem, at deres materiale ikke er opdateret i forhold til den nuværende situation.
Jeg tænker det jo er deres ansvar at få det opdateret, så !

Jeg synes ikke du i huj og hast skal flække en halvdårlig og u-gennemtænkt ressourseprofil sammen. Du er jo ikke ansat til det tekniske arbejde, men det er sagsbehandleren.
2 linjer i en kuvert, inden tidsfristen udløber, og det er så det, indtil videre !
Hvis jeg var dig, ville jeg aflevere brevet personligt, i kommunen, eller på borgerservice, så du er sikker på at få en kvittering.
(kviteringe er bare en kopi af brevet, hvor der er kommunens stempel, og en medarbejders underskrift)

Så hører du jo fra kommunen, med henblik på at få sagerne bragt iorden ! Og hvis ikke, og det ender med en utilfredsstillende afgørelse.
Så er din kvittering guld værd, for den er dit bevis på at du ikke har godkendt det materiale der lå til afgørelse i sagen !

Sidst redigeret af pif; 02-11-2010 kl. 23:46.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 00:16   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er et par gode ideer du får her,men hvis det var mig ville jeg lige tilføje i sådan en skrivelse at du gerne vil modtage en kvittering med accept af at du kan få forlænget fristen for partshøringe ELLER at du kan få en tid ved sagsbehandler hvor i sammen kan gennemgå den mangelfulde og forkerte ressourceprofil ...

Gør opmærksom på at en ressourceprofil er en fortløbende og opdaterende proces og at du ikke kan forstå hvordan de kan hive en gammel en frem fra en anden sygemelding endda med forkert læge og fagforening på ... og sørg så for lige at få den her med til sagsbehandler ...

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.
  Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 02:27   #5
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Tak. Jeg tror jeg har en ide om hvordan jeg skal bære mig ad...

Sagsbehandleren har givet mig en lille bagdør, da der kommer nye lægeligeoplysninger inden de afgør sagen. De vil blive medtaget. Men jeg er ikke særlig optimistisk, men dog håbefuld. Håber lægerne kan være rimeligt klare i spyttet.

Jeg vil ikke være i stand til at gøre deres arbejde inden for fristen. Hvis ikke de lægelige oplysninger giver forlængelsesårsag, så ved jeg at jeg ikke får noget ud af det uanset hvad jeg gør. Det absolut vigtige for mig er, at jeg kan sikre at de gør arbejdet rigtigt... og lige netop giver mulighed for at alt det nye kommer med. Der er sket meget i de forløbende år, og det sidste år har jeg så tabt det meste af det jeg havde vundet helbredsmæssigt.

Jeg må påpege de mangler der er og så i øvrigt påberåbe mig retten til at kunne være i stand til at medvirke og kunne gøre det i samarbejde med sagsbehandleren da jeg ikke selv kan

Jeg er glad for at I fik mig stoppet i at lave en haste RP. Jeg ved jo godt hvor afgørende den er. Jeg ved at kommunen ikke lader sig stoppe ved at der ikke ligger en opdateret RP som borgeren har medvirket til. Jeg er desværre ikke den eneste.

Tak for hjælpen
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 11:19   #6
kamma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
kamma er ny på vejen
Hej

Jeg håber, det lykkes for dig, at få dine sygedagpenge forlænget.

Må jeg have lov at spørge, hvornår de udløber. Jeg ved, at kommunen kan varsle sygedagpengestop 14 dage før, men skal der forinden denne varsling foreligge en opdateret ressourceprofil, eller er det nok, at man får den de 14 dage før? Og partshøringen, hvornår skal det senest være?

Jeg er også ved at falde for varighedsbegrænsning og i gang med at undersøge diverse. Jeg er også lidt usikker på begreber som arbejdsevnejournal og ressourceprofil, altså om de dækker over det samme eller er to forskellige dokumenter?

Jeg håber, at nogen kan hjælpe?

Kunne egentlig være det skulle stå et andet sted, men nu prøver jeg lige her, håber det er ok ...

Mvh. kamma
kamma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 11:37   #7
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af kamma Se meddelelser
Hej

Jeg håber, det lykkes for dig, at få dine sygedagpenge forlænget.

Må jeg have lov at spørge, hvornår de udløber. Jeg ved, at kommunen kan varsle sygedagpengestop 14 dage før, men skal der forinden denne varsling foreligge en opdateret ressourceprofil, eller er det nok, at man får den de 14 dage før? Og partshøringen, hvornår skal det senest være?

Jeg er også ved at falde for varighedsbegrænsning og i gang med at undersøge diverse. Jeg er også lidt usikker på begreber som arbejdsevnejournal og ressourceprofil, altså om de dækker over det samme eller er to forskellige dokumenter?

Jeg håber, at nogen kan hjælpe?

Kunne egentlig være det skulle stå et andet sted, men nu prøver jeg lige her, håber det er ok ...

Mvh. kamma
Hej Kamma
Jeg håber at andre vil besvare dit spørgsmål. Pt. føler jeg mig ikke særlig kompetent til det. Kommunen har "mokket deres ressourceprofil" ind i dokument der bærer titlen arbejdsevnejournal og sendt den til partshøring.

Jeg har 7 dage til partshøringen, og sd stopper 14 dage efter jeg har modtaget arbejdsevnejournalen til partshøring. Nye lægelige oplysninger skal være på kommunen 10 dage efter at SD er ophørt, og vil blive anvendt til revurdering af forlængelsesmulighederne.

Jeg kan ikke overskue det efter mine blodpropper... iflg kommunen har jeg nemlig haft 2 og ikke en som jeg havde fået oplyst... jeg tror ikke jeg kunne blive meget mere forvirret og desorienteret.

Er bange for at de kommer til at løbe om hjørner med mig denne gang fordi jeg ikke kan holde styr på det. Men jeg kan kun gøre det jeg kan, og må affinde mig med at andre har beslutningskompetencerne i mit liv.

Held og lykke med dit
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 11:38   #8
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære kamma

Læs selv om det her : http://www.arbejdsevnemetode.dk/sags...bog%281%29.pdf

( og så finder du nok ud af, om din sag er kørt efter reglerne )
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 11:57   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af empowerment Se meddelelser

Kommunen har "mokket deres ressourceprofil" ind i dokument der bærer titlen arbejdsevnejournal og
Ressourceprofil og arbejdsevnevurderingsjournal er det samme.

Her i kommunen får man lavet en ny rp hver gang der skal træffes en ny beslutning, så jeg har 2, og på dem begge står der "arbejdsevnevurderingsjournal".

Jeg ville ønske jeg boede i nærheden af dig, og var kvik nok i hovedet, så jeg kunne tilbyde dig min hjælp.

Det gør jeg desværre ikke, men skriv herinde om hver eneste ting du er i tvivl om, sammen skal vi nok klare den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 13:06   #10
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Ressourceprofil og arbejdsevnevurderingsjournal er det samme.
Næe, ikke helt jvf :http://www.arbejdsevnemetode.dk/sags...bog%281%29.pdf
side 74.

Ressourceprofilen er et element i arbejdsevnevurderingen.

Næste step er at SB skal vurdere borgerens arbejdsevne på baggrund af :

Den samlede beskrivelse og vurdering af elementerne i ressourceprofilen
sammenholdt med mulighederne for at matche borgerens ressourcer med én eller flere konkrete jobfunktioner.

Ved vurderingen af arbejdsevnen skal ressourceprofilens elementer således omsættes til konkrete funktioner på arbejdsmarkedet.

Det her punkt glemmer de ofte at få med.

Her skal sagsbehandleren vurdere, om borgerens arbejdsevne er tilstrækkelig
til at kunne varetage et arbejde på det ordinære arbejdsmarked, i et fleksjob,
eller om arbejdsevnen ikke muliggør hel eller delvis selvforsørgelse gennem beskæftigelse på arbejdsmarkedet.

Vurderingen er således afgørende for, hvorvidt borgeren tilkendes en ydelse og hvilken ydelse.

JA, MON ikke !

Hvis vurderingen af arbejdsevnen ikke kan danne grundlag for en endelig afgørelse
i forhold placering på arbejdsmarkedet og der fortsat eksisterer udviklingsmuligheder,

handler næste trin i sagsbehandlingen om at igangsætte sådanne aktiviteter.

Og her er det så, at der går kassetænkning i den, i stedet for at få fingeren ud.

Det er først når ovenstående er gjort, at det hedder en arbejdsevnevurdering.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
skal staten ikke overholde loven? einstein Politik og Samfund 15 03-02-2013 20:34
Skal kommuner ikke overholde loven? Florken Skal kommuner ikke overholde loven? 31 17-12-2010 13:01
Hvordan kommunen kan undlade at overholde loven i et årti. GlemMig Skal kommuner ikke overholde loven? 6 27-05-2010 11:13
Jo kommuner skal overholde loven Susanne Skal kommuner ikke overholde loven? 9 09-03-2006 12:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension