K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2008, 09:18   #1
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Hvad skal jeg ??

Ja jeg har snart haft nogen tråde op herpå det sidste ( trods alt )
Til dem der ikke har læst mine andre indlæg her, vil jeg skrive at jeg er i et tidsbegrænset fleksjob, færdig der d. 31.12.08, men har været sygemeldt fra i mandags ( lige korte træk af min historie )
Jeg var ved min læge i går, med min ryg og min raske højre hofte.
Hun kunne så meddele mig, at det med mig var skruen uden ende, at hun mente jeg kraftig skulle overveje at opgive et fleksjob helt, og hun gerne ville hjælpe mig med pension, men også støttede mig hvis jeg stadig ville prøve med et andet fleksjob.
Jeg beskrev hvordan mit fleksjob have været for mig, at jeg have klaret de 20 timer der, men så ikke kunne klare mere resten af dagen.
Ja til alle andre ville jeg sige det er jo ikke noget liv, men jeg glemmer det når det er mig selv, og kan godt se at det går ud over mange ting, ved at jeg er så stædig og gerne vil holde ved, men har dog erkendt at indenfor mit erhverv må det være slut, jeg vil ikke smadre mere i min ryg eller min raske højre hofte også.
Men hvad nu når jeg skal på jobcentret her d. 2.1. og melder mig ledig igen, hvis jeg har det så godt som jeg nu kan have det, kan jeg så raskmelde mig, men sige at jeg ikke kan klare det indenfor mit erhverv selvom alle skånehensyn er overholdt der ?? eller skal jeg blive ved med at være sygemeldt når jeg ikke kan det ?? og hvad med hvis jeg kommer i et andet fleksjob, og ikke kan holde til det heller, når der er gået en periode, og mit erhvervsevnetab er gjort op på det tidspunkt, kan erhvervsevnetabet så tages op igen eller ??, ja ved godt det blev et lidt rodet brev og mange ??, men håber endnu en gang i kan hjælpe mig herinde, jeg får ikke sovet pga smerter, men heller ikke fordi jeg spekulere mig grøn i hovedet altså, og græder i tide og utide, kan bare ikke magte det her.

søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 10:09   #2
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
hej du

omkring regler og økonomi er du udenfor mit "område" - da jeg ikke kender en disse til flex.

Kunne godt tænke mig at bidrage lidt alligevel
ud fra det rent følelsesmæssige.

Da jeg erkendte at pension var det jeg kunne gik jeg lidt i sort. 37 år! færdig på arbejdsmarkedet! hvad skulle jeg så med resten af livet????

De tanker kunne jeg forestille mig du også var inde over.

Men.......... hvad skal jeg med et liv hvor jeg kun arbejder/ligger i sengen/har uudholdelige smerter/dooper mig selv? Er det et liv???

Heldigvis kan du jo - når du er bevilliget førtidspension - altid melde dig på banen igen, enten i skånejob i de timer DU magter eller som frivillig.

Indtil nu har jeg ikke magtet at finde et skånejob, men det er absolut ikke ensbetydende med det er noget jeg udelukker.

På et tidspunkt flytter mine piger (sikkert) hjemmefra, og så regner jeg bestemt med at skulle yde noget igen om ikke før.

Men JOW det er en skræmmende tanke. Psykisk vil jeg frygteligt gerne tilbage på arbejdsmarkedet, men jeg kan vitterligt ikke se hvordan det kan lade sig gøre pt. I hverdagen savner jeg det heller ikke, fordi min hverdag er fyldt bare med det tager tid at leve og gøre hvad jeg nu gør. (og det er mig stadig en gåde at man kan have så "travlt" med at nå så lidt!)

Held og lykke fremover!

Lena
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 12:05   #3
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
hej

hejsa jeg ville til at starte med kontakte din job konsulent og fortælle ham / hende at det flex magter du desværre ikke da du ingen ting kan udføre når du kommer hjem
måske man i fællesskab kan sætte tiden yderlige ned ( det er da set før )
men selvfølelig kun hvis du ønsker dette

ang erhvervs evnetab
fra du har fået en afgørelse så har du til en hver til mulighed for at få den genoptaget så længe den ikke er over 5 år gammel altså afgørelsen
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 12:21   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser s Se meddelelser
Ja jeg har snart haft nogen tråde op herpå det sidste ( trods alt )
Til dem der ikke har læst mine andre indlæg her, vil jeg skrive at jeg er i et tidsbegrænset fleksjob, færdig der d. 31.12.08, men har været sygemeldt fra i mandags ( lige korte træk af min historie )
Søsser s jeg kan kun anbefale dig at du når du følger op som her, hiver din gamle tråd frem og fortsætter i den hvis det overhovedet drejer sig om det samme (ikke hvis det er et helt nyt emne selvfølgelig)

På den måde vil alle kunne se historien der ligger bag og meget bedre kunne komme med gode råd og ideer ...

Citat:
Jeg var ved min læge i går, med min ryg og min raske højre hofte.
Hun kunne så meddele mig, at det med mig var skruen uden ende, at hun mente jeg kraftig skulle overveje at opgive et fleksjob helt, og hun gerne ville hjælpe mig med pension, men også støttede mig hvis jeg stadig ville prøve med et andet fleksjob.
Jeg beskrev hvordan mit fleksjob have været for mig, at jeg have klaret de 20 timer der, men så ikke kunne klare mere resten af dagen.
Ja til alle andre ville jeg sige det er jo ikke noget liv, men jeg glemmer det når det er mig selv, og kan godt se at det går ud over mange ting, ved at jeg er så stædig og gerne vil holde ved, men har dog erkendt at indenfor mit erhverv må det være slut, jeg vil ikke smadre mere i min ryg eller min raske højre hofte også.
Nu kan jeg ikke råde dig til hvad du i dit tilfælde skal gøre da kun du selv kender dine smerter og begrænsninger men jeg vil prøve så godt jeg kan da din situation ligner min en del så der kommer lige en længere smøre fra mig her ...

Mit udgangspunt er lidt anderledes end dit i det jeg ikke kom fra en tidsbegrænset stilling men en dag på arbejdet slog den helt klik mellem mig og min chef (som jo ifølge mig er en idiot og har hele ansvaret , da hun tror fleks er en pengemaskine opfundet til hende, hun vil nok have en anden udlægning )

Og vil blev enige om at jeg skulle stoppe da jeg kunne påvise at jeg utallige gange havde bedt jobcenteret om at komme til jobbet og udrede nogen ting og da jeg kunne påvise at der for hver uge blev forringet i fleksernes arbejde samt at hun løj og fleksernes arbejdsindsats ja så havde jeg ret gode kort på hånden , og selv om kommunen til bød mig at gå direkte over på ledighedydelse så sagde jeg nej, hun var en rådden arbejdsgiver og hun skulle ved gud også stå til ansvar for det...

Så derfor insisterede jeg på en fyre seddel samt de tre måneders opsigelse jeg var berettiget til , jeg fik så den besked at det var ok og at der ville komme til at stå i min opsigelse hvad jeg ville have og at jeg så skulle møde på arbejdet i tre måneder men ikke måtte lave noget da jeg jo så kunne stjæle fra kunde databasen .. derfor blev jeg sygemeldt ... jeg ville sq ikke sidde i tre måneder og glo ind i en væg ...ydmygende ...

En af de ting min chef var utilfreds med var at de sidste måneder inden fyringen var mit arbejdstempo gået ned, og jeg havde været nød til at gå et par timer ned i tid fordi jeg ikke havde kunne hænge sammen af smerter og træthed, dette til skrev jeg (fordi jeg er så klog selv ) min stress og det dårlige arbejdsmiljø , jeg havde på 1 år to sygedage og sad hver dag med migræne og kunne kun tænke på at komme hjem i seng, flere gange var jeg ved at køre galt når jeg kørte fra arbejdet og nogen gange for jeg endda vild , men igen tilskrev det stress så det var også det jeg var sygemeldt med og så det pres der ligger i at være fyret men på job ...

Jeg fik det ikke bedre mens jeg var sygemeldt så efter en måned besluttede jeg at snakke med jobcenteret da jeg igen mente at alt forværring i mit helbred skyldtes ting jeg i forvejen led af og pres , som jeg ved kan gøre mig hundesyg ..

Og jeg besluttede mig for at søge om at komme ud af ansættelsen og overgå til ledighedydelse og det gik jobcenteret med til (de havde stadig flekser på jobbet og ville gerne være på god fod med chefen ) da jeg så kom på ledighedydelse var aftalen at de lige gav mig en måned eller to inden der skulle ske mere i min sag , og jeg kunne bruge den tid til at rekreer mig, men fik det alligevel kun værre og værre...

Så da yderlig en måned var gået tog jeg mig sammen og gik til lægen hvor det viste sig at de tilstande jeg havde var væsentlig forværret og at der var kommet en hel del nyt til ...

Og så fik jeg besked på at sygemelde mig så jeg ikke pludselig skulle ud i det ene og det andet ...

Og så gjorde jeg det (og så gik der kuk i min sag men den er nu genoprettet helt og kommunen har påtaget sig hele skylden for missæren )

Så nu er min sag endelig begyndt at køre som den skal og har skulle fra STARTEN af . og det er så lige der vores historier godt kan minde lidt om hinanden , man er i job får forværringer men det er ikke helbreddet der gør at man mister jobbet, men ikke desmindre kommer man ud med en gevaldig forværring og hvad gør man så ...

Jo man skal fortsætte som sygemeldt på ledighedydelse for som der står i loven ...

Citat:
Stk. 4. Personer, der modtager ledighedsydelse efter stk. 1 og 2, bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om opfølgning i forbindelse med modtagelse af dagpenge efter lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel finder tilsvarende anvendelse.
Det er de regler jeg køre efter nu, på mit bevis for ledighedydelse står der ikke længere ledighedydelse mellem to job, men ledighedydelse som sygemeldt, samtidig er jeg i gang med opdatering af ressourceprofil , og jeg er matchet i følge sygedapgenge loven og er sat til en match 3

Og er dit helbred forværret er det så jeg mener at du skal ind over den samme ..

Citat:
Men hvad nu når jeg skal på jobcentret her d. 2.1. og melder mig ledig igen, hvis jeg har det så godt som jeg nu kan have det, kan jeg så raskmelde mig, men sige at jeg ikke kan klare det indenfor mit erhverv selvom alle skånehensyn er overholdt der ?? eller skal jeg blive ved med at være sygemeldt når jeg ikke kan det ??
Som du beskriver dit helbred så vil jeg mene at du skal fortsætte med at være sygemeldt , det du skal tænke er hvis de kom med et job til mig i morgen var jeg så fit for fight til at gå ud og tage det...

Hvis du vælger ikke at være sygemeldt så skal du skrive til din sagsbehandler og bede om en tid (ikke ringe men skrive ) når du skriver om tiden skal du skrive at det drejer sig om opdatering af din ressourceprofil da der er sket ændringer i dit helbred...

for så skal man via ressourceprofilen og evt arbejdsprøvning finde ud af hvor mange timer du så kan og om der er kommet andet til som gør at dine skånebehov skal ændres...


Jeg har været sygemeldt et år inden kommunen finder ud af at jeg SKAL være sygemeldt og den sagsbehandler jeg har nu udtaler da også stor undren over at jeg ikke for længst er blevet afklaret som en på sygedagpenge...

Da jobcenteret nægtede at erkende at man kunne være sygemeldt på ledighedydelse behandle de mig som en rask med forværring (for det kan man også være så er det den med at skrive til sagsbehandleren man skal bruge ) det gjorde så at de sendte mig i virksomhedspraktik for at afklare mine ressourcer og mente at der ud fra det skulle laves en ny ressourceprofil det gjorde så igen at jeg efter 14 dage på stedet var mere ødelagt og alt hvad mine læger havde gjort for at få mig nogenlunde på benene var tilbage til da vi startede og min læge var tosset...

Pga det gik så voldsomt ud over mit helbred blev jobcenteret nervøse og besluttede endelig at gøre som loven foreskriver og der er jeg så nu...

Det der så sker nu er som sagt opdatering af ressourceprofil , og indhentelse af lægepapir en masse nye læge undersøgelser osv ... fuldstændigt som hvis jeg kom fra det ordinære arbejdsmarked ..

og som du skriver ...

Hvad skal der så ske,,, der har jeg valgt at se på det som da jeg i sin tid blev syg, jeg anende ikke hvilke muligheder der var kendte ikke noget til fleks eller noget som helst og havde aldrig haft en sygedag hver at nævne i mit liv ..

det vil sige at der hvor jeg er nu og det sidste jeg snakkede med min sagsbehandler om (som jeg mødes med hver 8 uge) er , hvis jeg har det som nu og der ikke findes nogen løsning helbredsmæssige (hvad er svært at vide da jeg ikke er færdig ud redt men bruger livet på at vente på læger ) og det viser sig at det er de diagnoser som lægerne har mig i udredning for og som de mener det er , ja så vil det være en førtidspension jeg søger .. viser det sig derimod at det er noget der kan behandles bare en lille smule af det, så er det helt klart et fleksjob ...

Jeg ved det ikke endnu og kan heller ikke vide det før jeg har noget endeligt fra lægerne...

Men hvis de diagnoser er som vi forventer og de bliver konstateret så vil min sagsbehandler sende det til lægekonsulent og se om der kan tildeles en førtidspension alene på lægepapir ..

dog er der nok ikke mange der tror at det er muligt at få en pension så nemt , og så er plan b at jeg skal på reva , det magter jeg ikke lige pt pga transporten og så er løsningen at kommunen sørger for transport af mig både ud og hjem...

Og så er det fint... nu er jeg imellem tiden kommet dertil hvor jeg har det sådan at jeg selv er meget i tvivl om min arbejdsevne og derfor vil bede min sagsbehandler om at komme på reva også selv om lægekonsulent mener at der er nok til en førtidspension på papir alene ...

for jeg vil være sikker med mig selv på hvad jeg kan og ikke kan , inden jeg vælger noget så drastisk som pension og hvem ved måske jeg kan få en 3-4 år mere på arbejdsmarkedet hvis jeg får det rigtige job og de rigtige tider og hjælpemidler ..

Jeg har som du meget svært ved at indstille min hjerne på pension og på gode dage hvor medicin virker som det skal og smerterne ikke afholder mig fra at fortage mig noget som helst der har jeg helt sikkert gejsten til at arbejde og ikke til en pension...

men det kan kun tiden vise og for mig at se så gælder det samme for dig og med en læge der vil bakke dig op i både det ene og det andet , ja så vil jeg mene at beslutningen helt og aldeles er din ..

Citat:
og hvad med hvis jeg kommer i et andet fleksjob, og ikke kan holde til det heller, når der er gået en periode, og mit erhvervsevnetab er gjort op på det tidspunkt, kan erhvervsevnetabet så tages op igen eller ??,
Hvis du mener din arbejdsevne så ja, selv når du er i job er der altid mulighed for at forlange at der opdateres i din ressourceprofil sådan at den kommer til at passe til dig , det var den måde jeg fik mit time antal sat ned i job, men man kan så risikere at miste jobbet på det da mange arbejdsgivere føler sig som små snydet børn og der ikke fik hvad de var lovet, men det der er med fleks er netop at det skal kunne justers , desværre er det jo sådan at når først man er syg så går det mange gange kun en vej og det er mod forværring ..

Citat:
ja ved godt det blev et lidt rodet brev og mange ??, men håber endnu en gang i kan hjælpe mig herinde, jeg får ikke sovet pga smerter, men heller ikke fordi jeg spekulere mig grøn i hovedet altså, og græder i tide og utide, kan bare ikke magte det her.

søsser
Kender det så udmærket godt , loven omkring det hele er en frustrende jungle og man ville ønske at dem der skulle hjælpe og vejlede virkelig gjorde det , i stedet for at man selv skal finde ud af det hele ...

Jeg kan ikke lige samle mig om at skrive helt konkret svar på dine spørgsmål derfor den lange historie så håber jeg at du selv ud af den kan læse nogen af svarene og på den måde finde ud af hvad der passer bedst på dig...

Vælger du at bibeholde din sygemelding så er det VIGTIGT at du den dag du skal til møde siger , jeg er sygemeldt, og jeg er opmærksom på at der står dette i loven og at jeg skal op følges på en anden måde end ved ledighed mellem to job, og så aflevere en skriftlig sygemelding samt den lov jeg har sat ind tidligere...

og så følg op på det hele tiden, hvis ikke de af sig selv kalder dig ind til syge opfølgning så skriv og ryk (det har jeg gjort to gange om måneden i et år inden det gik op for dem at det var det de skulle gøre og de har forværret mit helbred fordi jobcenteret var så kloge ) så det er vigtigt at du får fat i den sagsbehandler du er tilknyttet ...

Jeg har en postit her på mit computer bord om alle de ting jeg skal have sat ind på K10 og deriblandt er der også en om at jeg skal have sat min bevilling om ledighedydelse ind , da den er anderledes end hvis man bare er imellem job... og den skal også på , men lige pt har jeg svært ved at samle bare to brugbare tanker , så det kommer på men vil ikke lige love hvornår men det kommer så kan du se den der

Held og lykke med det hele
Hejdien


faldt lige over det her link hvor man kan se hvordan bevillingen af ledighedydelse ser ud, det er så den nederste rubrik der skal kryds i hvis man er sygemeldt
www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/ly210.pdf
  Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 15:03   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
....hvordan sygemelder man sig når man er ledig fleksjobber ?

Hvor skal man ringe hen og hvor mange steder ?

Jeg har glemt hvordan man gør så hvis en vil hjælpe mig med info ?

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 22:38   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Stella du skriver (ikke ringer) til din sagsbehandler og jobkonsulent og meddeler at du syge melder dig har du ikke inden for fjorten dage modtaget bekræftelse og inden for en måned modtaget en ny ledighedydelse bevilling så skriver du til dem igen og vedlægger den lov jeg har sat ind tidligere i tråden ...
  Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 09:13   #7
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar og opmuntrende ord
Og til dig Heidien sikke en smøre , jeg får da meget ud af, at læse om din sag kan du tro, men jeg kan bare ikke have det i mit hoved lige nu, kan ikke rumme det hele altså.
Undskyld mig men hvad er det for en lov du skriver om ??, ja jeg er lidt fatdum altså, du skriver helt sikkert klart og tydeligt, men jeg kan bare ikke have det i mit hoved altså, har glemt hvad der står når jeg når et stykke ned.

Hvordan skal man forstå hvad der står i den formular/vejledning med ledighedsydelse, at ledighedsydelsen udgør hvad du har modtaget i arbejdsindtægt ?? ja jeg fatter det ikke.

Jeg har gjort op med mig selv, at jeg ikke skal tilbage til mit gamle erhverv, og så må det vil hedde sygemelding for mig ? da jeg ikke kan sige ja til alle job, jeg vil ikke smadre mig selv mere altså.


Fuldstændig rundforvirret hilsen og fra Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 09:30   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Søsser det betyder kort fortalt at hvis du er sygemeldt så skal du ikke behandles som en flekser men efter sygedagpenge loven det vil sige en anden opfølgning end den du får som flekser...

og det står kort og godt her

Citat:
Stk. 4. Personer, der modtager ledighedsydelse efter stk. 1 og 2, bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om opfølgning i forbindelse med modtagelse af dagpenge efter lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel finder tilsvarende anvendelse.


Ikke mange kommuner gør det af sig selv hvis du sygemelder dig du skal selv gøre dem opmærksom på det...

Håber det blev mere forståeligt nu , ellers må jeg lige melde pas her og nu, har det lidt lige som dig her i disse dage
  Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 10:28   #9
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Hej Heidien

Tusind tak for svaret , må sætte mig ind i det senere kan bare ikke med min bedste vilje få det ind i kraniet nu.
Men tusind tak fordi du altid er parat med et godt svar til mig, du er guld værd.

søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2008, 10:10   #10
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Jeg har lige kontaktet min læge igen, og vi er blevet enige om at jeg tager ned på jobcentret og melder mig ledig her d. 2.1.09.
Fortæller at jeg ikke har kunne fuldføre min tidsbegrænset stilling i fleksjob, og jeg ikke mere vil kunne klare et job indenfor det mere, ( plejesektoren ).
Selvom alle skånehensyn er blevet taget, og hvis de ikke kan acceptere det, må de have en sygemelding.
Suk hjerte.
Har så i dag fået taget mig sammen til at få hentet mine ting fra arbejdet, og lederen ville da være der, så han kunne skrive under på 2 feriedage som jeg har holdt derude, men var han der nej gud var han ej, ja godt jeg er sluppet derfra.
Jeg undvære penge for de 2 feriedage, jeg er færdig med at komme der

søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
hvad mon der nu skal ske. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 4 10-09-2012 22:35
Hvad skal der til...... MissMurphey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 30-06-2011 12:06
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension