K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2011, 10:19   #21
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vej86 Se meddelelser
.... pt vil ikke være et land hvor vi bliver nødt til at benytte eu som hjælp.
Betyder det at du bor ikke i DK?
Takket være den blå regering, at Danmark/danskere er nødt, at benytte eu som hjælp bla. i retsager mod det danske stat.
p.t. så jeg har allerede stemt og det blev Enhedslisten/Johanne, denne gang.

Sidst redigeret af Karo; 11-09-2011 kl. 10:31.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 11:01   #22
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
eneste vi skal huske alle er vi skal ikke kun se på hvad vi kan få men også om det hjælpe andre og enda dem der lider osv.men desvære også på hvem man selv kan få mere ud af desvære.så man skal se på de 2 ting mere til alle og mere til sig selv.det er meget svære denne gang syntes jeg

.en siger noget godt så kommer en af deres samarbejdspartner og siger noget så tænker man wtf

.men enting man skal huske de love og har man fuldt bare lidt med i årtierne så ved man også alt hvad de lover sker aldrig.
skam hvem end der nu vinder ikke abre kunne få total fletal selv uden nogen former for samarbejdspartner så kunne det jo være det de lovede blev til noget.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 16:41   #23
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
SÅ husk på at det er vanskelige tider pt
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 19:32   #24
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vej86 Se meddelelser
SÅ husk på at det er vanskelige tider pt
Jah, vi lever i miljøterrorens tid, hvor miljøterrorister sviner vores fælles værdier til, ud fra tanken om at skabe en kortfristet økonomisk gevinst (typisk: til sig selv).

Well, det er "dyrt" at have børn.

Med det følger også nødvendigheden af at betale prisen, såfremt børnene skal have en god fremtid og overleveret de værdier vi aktuelt forvalter på deres vegne, i samme eller bedre stand end da vi selv overtog dem ...


Ser man isoleret på: dansk økonomi/materialisme, så er der vist historisk ikke set en situation, hvor vi samlet set som folk har været så (økonomisk/materialistisk) rige som vi er nu ?

Måtte jeg erindre publikum om, at de samlede (gennemsnitlige) formuer er steget ligesom antallet af topskatbetalere ...

Det der måske derimod kniber med - og hvor vi samlet set som folk har været bedre stillet - er at fordele værdierne jævnt blandt alle ... her er uligheden i stedet steget under de seneste 10 år med en blå regering ved roret (hviket ikke kan komme som en overraskelse, da det er en del af substansen i blå bloks laissez-faire neoliberalistiske politik, nemlig at gå fra socialstat til minimalstat, hvor "enhver er sin egen lykkessmed").
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 18:24   #25
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Jah, vi lever i miljøterrorens tid, hvor miljøterrorister sviner vores fælles værdier til, ud fra tanken om at skabe en kortfristet økonomisk gevinst (typisk: til sig selv).

Well, det er "dyrt" at have børn.

Med det følger også nødvendigheden af at betale prisen, såfremt børnene skal have en god fremtid og overleveret de værdier vi aktuelt forvalter på deres vegne, i samme eller bedre stand end da vi selv overtog dem ...


Ser man isoleret på: dansk økonomi/materialisme, så er der vist historisk ikke set en situation, hvor vi samlet set som folk har været så (økonomisk/materialistisk) rige som vi er nu ?

Måtte jeg erindre publikum om, at de samlede (gennemsnitlige) formuer er steget ligesom antallet af topskatbetalere ...

Det der måske derimod kniber med - og hvor vi samlet set som folk har været bedre stillet - er at fordele værdierne jævnt blandt alle ... her er uligheden i stedet steget under de seneste 10 år med en blå regering ved roret (hviket ikke kan komme som en overraskelse, da det er en del af substansen i blå bloks laissez-faire neoliberalistiske politik, nemlig at gå fra socialstat til minimalstat, hvor "enhver er sin egen lykkessmed").
Det stemmer faktisk ikke. Danskere har aldrig været så forgældede før, så det er en 'rigdom' for lånte penge og meget følsomt overfor både renter og konjunkturer. Herunder specielt boligmarkedet. De 'formuer' du taler om, i rede penge - er for det meste virksomhedskonti, som man også lige tog med i de skøn, ellers ville det have været et meget grimt syn og yderligere er der en del pensionsselskaber der vil få svært ved at honorere de garantier m.v der er givet i forb. med pensionsordningerne. Så hvor meget af de formuer der reelt eksisterer.. er også et godt spørgsmål.

Danmark er faktisk blevet meget fattigere de sidste 10 år med den liberalisering der har været på specielt boligmarkedet- med afdragsfrihed og skattestop på ejendomsværdiskat (2001 tal.. hvor nettoskatten ikke er steget med inflationen som ved feks. løn - tænk hvis du kun skulle betale den skat du betalte tilbage i 2001, fra nu af og til evighed). Det er altsammen for lånte penge og man kan ikke låne sig rig som de fleste ved. Boligpriserne skal falde 20-30% mere for at være i niveau.Tag lige det ud af 'formuerne' som er stort set hele den 'private' del.

Hvem man skal stemme på? Jeg brænder min stemmeseddel af på valgdagen. Der er ingen der er krydset værd og det hele er leflen, tilskud og vækstpakker for vælgerne uanset hvilket parti vi taler om.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 19:59   #26
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Thorning er kommet ud i stormvejr pga. endnu en skattesag. Jeg har så stor sympati for hende, at jeg rent faktisk overvejer at placere min eneste ene stemme på Socialdemokraterne - i protest mod B.T. og som sympati for S, som jeg ellers havde budgetteret til Enhedslisten eller SF i denne valgperiode.

- dette til trods for, at jeg anser Socialdemokraterne for at være min næststørste rival og "hadeobjekt" (blå blok tager automatisk førstepladsen).

Men hvis jeg skal placere min stemme hos Socialdemokraterne, så skal jeg altså lige vide hvad de egentlig mener om mennesker der af psykiatriske årsager er på førtidspension... Er de også blandt dem der kører hetz på os? Jeg ved, at nogle socialdemokratiske borgmestre har været ude efter os og vidst nok også nogle regionrådsformænd fra S.

Jeg har kun det her ene valgkort og jeg kan kun sætte ét kryds. Jeg vil bruge det rigtigt!
Hele den skattesag vil jeg nu tage med et par kg salt, den såkaldte ekspert de har brugt er partner med en fremstående Venstre mand. Og det er den selv samme "ekspert" som BT fik på næsen over sidste gang, hvor der heller ikke var noget at komme efter.

Personligt er det mig lige meget om man stemmer det ene eller det andet, blot man selv har taget stilling til hvad man skal stemme. Problemet er dog at rigtig mange stemmer det samme som deres forældre, fordi det har de altid gjort.
Så kig på deres mærkesager og lad være med at lytte til mudderkastningerne, dem kan man ikke bruge til den skid for at sige det mildt.

Men for mig er det vigtigt .
  1. At syge og handicappet bliver behandlet ordentligt
  2. At man som dansker selv kan bestemme, hvem man vil elske og bo sammen med i DK
  3. At arbejdsløse behandles ordentligt
  4. At de store virksomheder som Mac D, Shell, osv. aka mulitinasserne kommer til at betale skat. Noget som vores nuværende regering ikke har villet sikre
  5. At man som førtidspensionist ikke modregnes i pension, bare fordi man bor sammen med en.(det vil sige de samme regler som kontanthjælp mm)
  6. At alle former for erstatning friholdes for skat
  7. At der føres flere penge til vores skoler(på knægtens skole har de ikke råd til bøger så de kopiere dem, de har ikke råd til mapper til ungerne så dem må vi selv købe)
  8. At grænsekontrollen sløjfes igen, den er ubrugelig, den hjælper ikke og det er spild af penge.
Og derfor stemmer jeg Enhedslisten

Så kig på hvad der er vigtigt for dig, og lad det afgøre hvad du vil stemme.

@JegHåber Nu når du snakker uærlig så bør du kigge på denne side. forbryderalbum.dk
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 22:08   #27
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Experimental Se meddelelser
Det stemmer faktisk ikke. Danskere har aldrig været så forgældede før, så det er en 'rigdom' for lånte penge og meget følsomt overfor både renter og konjunkturer.
Nu har gæld aldrig været en del af selve nettoformuen - men blot indgået i regnestykket (aktiver minus passiver).

Og ser man på husholdningernes gennemsnitlige nettoformue, så er den steget de sidste 10 år, så den nu i kroner og øre er ca. på det dobbelte.

Samtidig er der samlet set sket et skred i værdi-fordelingen, så der blevet flere "fattige" - de må her have haft en formue nedgang (fx fordi de er kommet i en situation med beskeden eller ingen indkomst).


Reallønnen er samlet set ligeledes steget løbende igennem de seneste 15 år - faktisk kan jeg ikke lige se, at reallønsudviklingen for såvel offentlige som privat ansatte har været under 0% de seneste 15 år.

Der skete omkring (AFAIR) 2008 et fald i topskatbetalere - fordi man forhøjede niveauet for udløsning af topskatten - men antallet er nu steget igen til et niveau omkring ca. 700.000.


Citat:
Herunder specielt boligmarkedet. De 'formuer' du taler om, i rede penge - er for det meste virksomhedskonti, som man også lige tog med i de skøn, ellers ville det have været et meget grimt syn og yderligere er der en del pensionsselskaber der vil få svært ved at honorere de garantier m.v der er givet i forb. med pensionsordningerne. Så hvor meget af de formuer der reelt eksisterer.. er også et godt spørgsmål.
Jeg har vist ikke nævnt noget om: likvide midler ?


Men lad det nu ligge - om vi så også samlet set skulle miste 10 % af vores realløn og 10 % af vores formuer, så er der samlet set stadig langt fra at sidde tilbage med et fallitbo, endsige risiko for samlet set at måtte føre et liv der bare handler om overlevelse (som man desværre ser andre steder i den globale verden).


Den egentlige udfordring ligger i at afklare med sig selv og alle de andre, om man ønsker et samfund, hvor værdifordelingen skal skævvrides mere og mere eller man ønsker et samfund der sigter imod en mere jævn værdifordeling.

Lidt populært: sin egen lykkessmed vs. fællesskab - men det er i virkelighed noget BS at antage at enhver kan være sig selv nok uden andres deltagelse, for ingen klarer sig ret længe helt alene, heller ikke en "lykkelig smed".


Citat:
Danmark er faktisk blevet meget fattigere de sidste 10 år med den liberalisering der har været på specielt boligmarkedet- med afdragsfrihed og skattestop på ejendomsværdiskat (2001 tal.. hvor nettoskatten ikke er steget med inflationen som ved feks. løn - tænk hvis du kun skulle betale den skat du betalte tilbage i 2001, fra nu af og til evighed). Det er altsammen for lånte penge og man kan ikke låne sig rig som de fleste ved. Boligpriserne skal falde 20-30% mere for at være i niveau.Tag lige det ud af 'formuerne' som er stort set hele den 'private' del.
Der skal da nok være dem der (også i det politiske miljø), der har belånt deres ejendomme til langt op over skorstenen, så de teknisk set er insolvente ... men det kan jeg ikke se har noget med den samlede nettoformue at gøre.

Investeringer - i bolig, virksomheder, kapitalprojekter osv. - har det med at flyve op og ned nærmest som en naturlov, så det skal man selvf. tage med i sin betragtning, når man gør sig i den slags investeringer.

Der er jo ingen grund til at markedet reagerer som hysteriske gamle kællinger ud fra kortsigtede betragtninger hvis det er langsigtede investeringer man har gang i.


Citat:
Hvem man skal stemme på? Jeg brænder min stemmeseddel af på valgdagen. Der er ingen der er krydset værd og det hele er leflen, tilskud og vækstpakker for vælgerne uanset hvilket parti vi taler om.
Generelt kan man tage den anskuelse, at al det du kalder: leflen, tilskud og vækstpakker mv. blot er "krusninger på overfladen".

Det egentlige afsæt handler om værdifordelingspolitik.


Blå:

Synes man at forskellen imellem rig og fattig skal gøres større: så skal man stemme på blå blok.


Rød:

Synes man at forskellen imellem rig og fattig skal gøres mindre: så skal man stemme på rød blok.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 22:30   #28
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Der er også muligheden for at stemme blankt hvis man gerne vil være en del af den demokratiske proces, men ikke har lyst til at stemme på nogen af kandidaterne.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 09:47   #29
Cirkel
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2010
Alder: 49
Indlæg: 52
Styrke: 15
Cirkel er ny på vejen
Hvem man vil stemme på skal man selvfølgelig selv afgøre, men for mit eget vedkommende bliver der sat kryds ved Enhedslisten.
Cirkel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 11:52   #30
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
enig man skal selv afgøre hvem man stemmer på.

hvis man stadig er tvivler på dagen en ting ville måske være stemme på et at de mitter partier der holde hvem end der vinder regering i ørene.bare en ide

Citat:
Blå:

Synes man at forskellen imellem rig og fattig skal gøres større: så skal man stemme på blå blok.


Rød:

Synes man at forskellen imellem rig og fattig skal gøres mindre: så skal man stemme på rød blok.
kan ikke ladevære man skal stemme rød hvis man vil lever dyre hvis man spiser chickolade ryger lidt og drikker et godt glas rødvin.og vil betale mere i højere el priser PGA den vindmølle park.

blå hvis man vil af med efter lønnen
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem skal vi stemme på for at få fair behandling i København ? Nøgne tær Politik og Samfund 13 20-11-2013 13:45
Kun de bedst stillede og de dårligst stillede skal stemme logikeren Politik og Samfund 4 24-12-2011 12:47
Pinligt - man skal vi stemme om? Ninja Politik og Samfund 26 08-06-2009 15:01
Hvem får din stemme til Valget 2007 Webmaster Politik og Samfund 7 14-11-2007 13:19
Hvem skal man stemme på? Hejdien Politik og Samfund 25 09-09-2007 12:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension